Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Rainbow Herbs/ismovit
Forfatter: 
Dato:  30-07-2006 19:32

Jeg har en hest der har luftvejs problemer, og er blevet anbefalet at prøve med ismovit, men nu har jeg læst en del om Rainbow Herbs "blå blanding" til luftveje, hvilket jeg også syntes lyder godt. Er der nogle der har erfaringer med disse 2 produkter???

Mvh

Maria

0
0
Svar på denne tråd

forskellige produkter
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 09:51

Scan ismovit har min allergihoppe prøvet uden held...men intet har hjulpet på hende , så nu er hun "opgivet"som ride/springhest og går bare derhjemme som klappehest

Hvilken diagnose har dyrlægen stillet på din? OCPD?

uden en diagnose er det svært at sige hvad der evt kan hjælpe din.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

luftvejs problemer
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 11:36

Hej Karina.

Jeg havde dyrlægen ude igår, hun siger min hest har bronkitis/sarte luftveje, det kan med tiden udvikle sig til OCPD og derfor syntes hun vi skal have ham på landbohøjskolen, og få lavet en kikkert undersøgelse af luftvejene og evt lungerne.

Hun kender flere heste der har prøvet rainbow herbs, tidligere hed det rosenkilde urter, 60 % af dem havde en meget positiv effekt ud af det, og 40% ingen effekt. Så tror jeg prøver dem...

Maria

0
0
Svar på denne tråd

Hej! jeg har også prøvet Ismovit
Forfatter: 
Dato:  04-08-2006 00:02
for år tilbage, men uden effekt.

Der imod havde/har jeg gode erfaringer med MSM (organisk svovl), som forhandles af Brogaarden.

Kan købes hos Hestens Helse, Sabro, (Jylland) til billigere penge.

Begge steder får man en god betjening, og god hjælp. Tlf. kan mailes senere, såfremt det har interesse.

Dette produkt styrker imunforsvaret, samt bekæmper diverse betændelse tilstande, hvilket der ofte er tale om hos allergi heste.

For år tilbage, testede jeg MSM for Brogaarden, pga en opgivet hostehest, og har skrevet mine erfaringer på HN, samt de blev trykt i Hippologis Tidsskrift (Ridehesten), samt andre hesteblade.

Hesten blev løbene dyrlæge undersøgt, og jeg har fik skriftlig besked fra min daværrene dyrlæge om at forsætte med behandlingen.

Samtidig styrker det hovene. (også godt til mennsker med diverse problemer)

Mange heste får for lidt svovl, og man bør huske når man kunstgøder sine græsmarker, at det kan være en god ide at kigge på svovl indholdet i det man bruger.

Dermed ikke sagt, at alle ens problemer kan løses med dette produkt, men det kan være en mulig hjælp.

mvh
LGI

En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

artikler med msm
Forfatter: 
Dato:  08-08-2006 12:19

Hej Lene.

Tak for dit råd

Er der nogle steder man kan finde de artikler der blev skrevet dengang?

Du må meget gerne maile tlf nummer. Jeg har lige bestilt urter fra rainbow herbs, men hvis de ikke virker tror jeg jeg vil prøve msm...

Maria

0
0
Svar på denne tråd

Hej Maria!
Forfatter: 
Dato:  08-08-2006 23:52
Der findes forskellige sider med MSM, da det bla også bruges til mennekser. Nok mest kendt som en forgænger til Glukosamin, da det er alment kendt som inflamtionshæmmene produkt, dels i muskler og led, men også i lunge-/åndedræt øjemed.

Ellers kan du få oplysninger om produktet hos Brogaarden, Hesterådgivning, Hørsholm, tlf. 45 76 58 70 (gratis at spørge om råd) De er flinke og hjælpsomme.

Samt hos Kirsten Mathiesen, Hestens Helse, Sabro, tlf. 86 24 39 49, www.hestens-helse.dk Kirsten er utrolig sød og hjælpsom. Du må meget gerne hilsen hende fra mig, hun har været mig en stor hjælp.

Jeg har sikkert nogle faglige artikler liggene, men skal lige se om de kan scannes ind, men det er de samme som Brogaarden har.

MSM er generelt et godt suplement til kosten. Det kan også understøtte andre produkters effekt.

mvh
LGI

0
0
Svar på denne tråd

tak for dine gode råd
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 20:13

Hej Lene.

Mange tak for dine gode råd

Mvh

Maria

0
0
Svar på denne tråd

Selv tak! Maria!
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 20:32
Håber, at du finder en løsning på problemet. Og at du senere vil skrive hvordan det går.

Flere herhjemme, er begyndt at bruge MSM som ekstra suplement til hestene om vinteren, da meget af vores grovfoder er svovlfattigt. Naturligt svovl udvindes feks. af frisk grønt græs/løv mm.

Såfremt du mener jeg kan være behjælpelig med noget, er du velkommen til at kontakte mig via HN's beskedscenter.

Pøj pøj!

mvh
LGI

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider