Jeg har tidligere brugt Casper Jensen, og har som udgangspunkt været tilfreds med ham - grunden til at jeg ikke bruger ham mere er, at hans lærling af og til skoede mine heste, hvilket jeg synes er helt ok, hvis mester altså tjekker godt efter begefter, men det blev ikke altid gjort, og hovene var knap så pæne pussede af, som når han selv gjorde det. Ikke noget jeg vil "anklage" hans lærling for, for jeg mener, at det må være Caspers pligt, at få det tjekket efter. Men det var altså grunden til, at jeg har en anden smed nu. Casper selv, synes jeg gør et ok stykke arbejde, og han kommer til de tidspunkter han har lovet, ellers har han altid været god til at give besked ved forsinkelser.
Henning Knudsen har jeg ikke selv brugt, men nogle af mine veninder bruger ham - eller rettere gjorde. Henning er en utrolig god smed. han gør et godt stykke arbejde, men hvad hjælper det, når han ALDRIG overholder hans aftaler. Kommer han en måned efter den planlagte tid, er du heldig.
Jysk beslagsmedie kan jeg til gengæld ikke anbefale. De gør deres arbejde utilfredsstillende. Beskærer ofte ikke hovene ordentlig indvendigt, ligger alt for små sko på, for så mindskes chancen jo for, at hesten træder dem af, og skoen er ofte ikke tilpasset hovene ordentligt. Jo de er billige, og kommer gerne hurtigt. Men det er også begrænset, hvad man kan tage for 15 minutters arbejde. Og det er det det tager dem at ligge to forsko på, og beskære alle 4 hove.