Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Myler bid
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 14:42

Nogen der har erfaring med Myler-bid? Synes for det meste jeg ser dem sat i forbindelse med islændere, men jeg går da stærkt ud fra at alle heste kan bruge Myler bid :D

Synes tankerne og teorierne bag disse bid lyder interessant. Men det kunne være rart at høre om de erfaringer, andre har gjort sig.

SKIMMELBROGET PINTO PONYHOPPE SÆLGES

7500 KR

www.heste-nettet.dk/ma.../114173/1/

0
0
Svar på denne tråd

jeg rider med det
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 19:19
der hedder MB2 loose rings -svarer lidt til et alm. tredelt. Min hest er lidt stærk fortil, men hører bedre efter med dette bid.
0
0
Svar på denne tråd

god tungefrihed
Forfatter: 
Dato:  05-07-2006 17:29
Jeg har lige købt et. Mundstykket er to-delt comfort med bred rulle, og min hest kan i hvert fald godt lide den tungefrihed, som det bid giver. Eneste problem er, at Myler-bid næsten kun er til at opdrive i islænder-størrelse (12,5 og 13) i danske butikker. Jeg købte mit - 14,5 - brugt her på HN. Men altså positiv erfaring herfra indtil videre.
0
0
Svar på denne tråd

Bidstr
Forfatter: 
Dato:  05-07-2006 21:27

har jeg faktisk undret mig over. Jeg har set den amr. hjemmeside, og der ser det jo ikke ud til at være målrettet islændere. Så gad vide hvorfor det ikke rigtigt er "slået igennem" herhjemme udover blandt islænderfolket? Mon det er prisen? Såvidt jeg kan se er det dyre bid, og hvis folk står og skal vælge mellem et trad. trensebid og et Myler, så kan det være trensebiddet ryger med hjem pga prisen?

7500 KR

0
0
Svar på denne tråd

prisen
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 11:17
er lidt pebret ja, -men biddet er pengene værd

Læskur/alukasse h.2,20m l.3,75m b. 2.20m sælges billigt-se præs.

0
0
Svar på denne tråd

louise p
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 13:43
jeg har ingen skrupler over at give de penge ud, hvis biddet vitterligt er godt. Og jeg har indtryk af, at de er godt givet ud...hvor har du købt dit henne?

7500 KR

0
0
Svar på denne tråd

udenlandske
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 09:14

Det er da muligt, at nogle af de danske butikker godt vil bestille hjem i større end islænderstørrelse. Ellers er der udenlandske netbutikker. Google-søgning gav bl.a. disse to www.wayoutwest.de (Tyskland) og www.thesaddleryshop.co.uk (England). Begge steder har de Myler-bid i hestestørrelse, og det er der også andre, der har. Man kan selvfølgelig også gå direkte til USA-hjemmesider, men så skal man huske, at man kommer til at bøvle med told-udgifter oveni, fordi man går udenfor EU. v.h. Lene.

0
0
Svar på denne tråd

Myler bid
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 21:28

Nu har jeg siddet og kigget en del på nettet efter Myler bid, og så vidt jeg kan se findes de kun i str 12,5 og 14??

Hvis jeg har en hest der normalt går med et alm. tredelt i str 13,5 cm - hvilken str skal jeg så vælge i Myler bid?

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

størrelse
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 23:00

Hej!

Ifølge denne Myler-hjemmeside skal man hellere gå lidt op end lidt ned i størrelse. Se evt:

www.toklat.com/myler

Der skal nemlig være lidt mere mundstykke uden for munden end på andre normale bid, hvis du forstår.

Men altså - jeg havde 14,5 cm i tredelt, og 14,5 i Myler passer også godt. Måske det har noget at gøre med, at det midterste led i Myler's (i hvert fald den brede rulle, som jeg har) ikke bøjer så meget sammen som midterstykket på et tredelt. (Ups, svært at forklare)

I øvrigt har jeg fundet en anden dansk net-butik, der har Mylers - og de har dem også i 13,5 cm, så måske de kan rådgive dig nærmere. Deres net-adresse er www.meldinfo.dk.

Håber det var en hjælp - og at det er til at forstå, hvad jeg prøver at forklare. V.h. Lene.

0
0
Svar på denne tråd

tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 23:07
Både www.jo-po.dk og www.kjaergaarden.dk har da i øvrigt også nogle af deres Myler-bid i 13,5 cm, opdager jeg lige. Så hvis det er 13,5 du skal bruge, er der da nogle muligheder. v.h Lene.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider