Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Sadelstopning - pas på!
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 00:13

Selvom jeg ikke har forstand på håndværket blev jeg idag forfærdet da jeg så hvilket stopning der blev hevet ud af min sadel:

Store faste klumper af alverdens mystiske materialer (se billedet). Sadlen havde nu ikke voldt nogle problemer men trængte efter en total omstopning - lavet hos en hér på Sjælland meget kendt og halvdyr sadelmager - til en efterfyldning da den havde sat sig.

Michael Brodie fra Århus var hos Happy Horse idag og jeg snuppede sadlen med under armen - den skulle jo kun have lidt ekstra, troede jeg!

Mage til "ægte uldstopning"... der var garnrester, mærkeligt blåt materiale der unægteligt lignede kunstuld og andre helt udefinerbare ting og sager i den sadel...

Helt ærligt - jeg betaler en sadelmager for en god uldstopning og har fået dette?

Brodie valgte at ligge ren kunstmateriale i min sadlen da han kunne se at det var det den oprindeligt var født med - han mener man skal holde sig til dét producenten bruger.

Ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg, nok bare udtrykke min harme!

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 14:18
Et navn på den pågældende sadlemager ville være dejligt,nu når man bor på sjælland,så man ikke kommer i klørene på ham..

Hilsner fra Michelle

:-)Stjernehåb :-)
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 21:32

Jeg svarer Jer alle i en privat besked, hvis I vil vide mere.

Jeg vil ikke partout sige at folk skal undgå denne sadelmager, men nu så jeg Brodie lægge ny stopning i min, og han viste hvordan man lagde fyldet ind; trak lange baner af materialet så fibrene blev lange og derved ikke klumpede. Den gamle stopning lignede dét jeg hiver ud af tørretumblerens filter og ruller til en hård bold. Dette kan umuligt være lagt "rigtigt" ind.

Desuden var den meget dårligt syet bagtil og gabte flere centimeter dér hvor der burde have siddet 4 sting mere.

Stopningen voldte jo ikke min hest noget ballade, men den var bestemt ikke prisen værd, og har aldrig lignet den rene uldstopning jeg betalte for. Bed evt. om at se materialet eller hvad ved jeg - jeg aner ikke hvordan man kan undgå at blive snydt... Nogle med et forslag?

0
0
Svar på denne tråd

Heidi..
Forfatter: 
Dato:  12-06-2006 14:24
Du må meget gerne skrive en privat besked til mig..
0
0
Svar på denne tråd

Jeg modtager
Forfatter: 
Dato:  12-06-2006 15:04

Gerne privat besked, da vi jo er på sadel jagt.

Mvh CAmilla

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  12-06-2006 15:28

Sikke noget. Du må meget gerne sende mig en privat besked, om hvem der har lavet stopningen.

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  12-06-2006 15:46

Hej Heidi,

Syntes egentlig det er lidt urimeligt over for de andre sadelmagere på sjælland. Du hænger jo dem alle sammen ud for at lave dårligt arbejde. Så giv da navnet løs når du nu har dukomentationen i orden. Kunne da også være interesant at få en kommentar fra pågældende sadelmager.

Med venlig hilsen

Mikkel

0
0
Svar på denne tråd

gerne en
Forfatter: 
Dato:  12-06-2006 20:32

pm til mig også...

har pt lige fået stoppet en sadel og skal have stoppet en mere

Mvh Jeanette

0
0
Svar på denne tråd

sadelmager
Forfatter: 
Dato:  12-06-2006 20:58

Jeg troede det var ok at nævne navne i dette forum? For alle os på Sjælland vil vist gerne vide navnet...

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Vil også gerne vide det
Forfatter: 
Dato:  12-06-2006 21:38
så man ikke vælger en "forkert" samarbejdspartner.

Kig forbi.

www.lundrideudstyr.dk

Ny hjemmeside under opbygning.

Forhand. af: Kyra K, Anky, O.S, Passier, BR, Jacson, HappyValley, Equline, HKM, Maddox m.fl.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-06-2006 22:13

Jeg vil ikke hænge nogen ud i offentligt forum, og vil lægge vægt på at det er min opfattelse at arbejdet ikke er gjort ordentligt ikke nødvendigvis vis i en anden fagmands øjne eller andre kunders... Så min dokumentation behøver ikke være "reel" i den forstand.

Jeg forventer bare ikke at indholdet i min sadel klumper så meget efter at være redet i ca. 4 mdr efter en fuld stopning. Og jeg har da lært i skolen at uld kommer fra får og ikke fra strikkede blå hjemmesokker.

Men jeg kunne godt tænke mig en slags garanti for den slags arbejde - jeg åbner jo ikke sadlen og kigger efter... Jo måske fra nu af.. Stadig ingen ideer?

Kunne være fedt med en konkurrence ligesom smedene har på Herning...

Da min sadel blev tømt spurgte jeg Brodie hvad det mærkeligste han havde fundet i en sadel var... Et HYGIEINEBIND!!! Ja ægte uld kan vist være en bekostelig affære når Aldi har bind til under 10 kr...

0
0
Svar på denne tråd

Hej Heidi!
Forfatter: 
Dato:  12-06-2006 22:36
Jeg vil gerne vide hvem du har været så heldig med som sadelmager.

mvh
LGI

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  12-06-2006 23:11

Hygienebind og sokker Sikke noget.

Du må meget gerne sende mig en besked med navnet.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen..
Forfatter: 
Dato:  12-06-2006 23:32

Jamen har du konfronteret den pågældende sadelmager med opdagelsen og problemet? Og hvad sagde vedkommende til det?

Og hvorfor gik du ikke til pågældende sadelmager og fik en opfyldning for det er vel med i prisen ved en fuld omstopning?

Hvis ikke hesten ligefrem har været generet af det kan det vel være underordnet hvad der er i sadlen bare den ligger som den skal og ikke giver gener...

Tina - Nu med Høffedyret!

0
0
Svar på denne tråd

navn til mig også
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 00:46
det samme her
0
0
Svar på denne tråd

sadelmager
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 07:27

Hej Heidi,

Jamen så må man da håbe at en eller anden som du har opgivet navnet til orientere den pågældende sadelmager om at du er utilfreds.Hvis altså du ikke selv har kontaktet ham. Det er vel kun rimeligt at han får en chance til at forklare sig.

Jeg mener stadig at du mistænkeliggører en hel branche, og det er ikke et spørgsmål om at hænge nogen ud.

Hvis man vil kretisere nogen i et forum som dette er det kun ret og rimeligt at modparten også får en chance til at ytre sig.

Det fremmer debatkulturen og er i alles interresse.

MVH

Mikkel

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 07:59

Jeg har ikke brug for at hænge vedkommende ud, jeg vil selfølgelig konfrontere vedkommende ang min egen oplevelse, men agter at gøre det personligt og rent afstandsmæssigt kræver det lidt planlægning. Og før dette er gjort bliver der ikke nævnt noget navn i offentligt forum.

Hvorfor skulle andre brokke sig på mine vegne? Er det gået helt i kvindekultur så vi skal sladre nu? Debatkultur er godt, men en fjer kan hurtigt blive til fem høns når historien skal igennem 10 af samme.

I skal da ikke fravælge nogen sadelmager, uanset hvad vedkommende hedder pga dette indlæg hvis I ellers er tilfredse, jeg har bare utrolig høje krav til mit udstyr, og vil sg* have ren uld i min sadel når jeg bestiller og betaler for det! Nej det bliver aldrig ligegyldigt hvad der er i MIN sadel af materiale. Og klumper det materiale der er lagt i, så benytter jeg ikke den forretning mere. Skal nævnes at hesten der går med denne sadel er skæv i ryggen muskulært så det ER meget vigtigt for mig at tingene er i orden.

Formålet med denne tråd var faktisk ikke at kritisere nogen som helst, bare stille mine med-HN´er lidt mere kritiske når de smider penge efter et håndværk som sadelmageriet dog stadig er.

0
0
Svar på denne tråd

tilfreds
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 11:37

Men hvis man er på udkig efter en NY sadelmager er det jo rart at vide, at der måske lige skal checkes lidt ekstra hvis man kommer til at vælge vedkommende!

Jeg har en vanskelig hest og skal helt sikkert ud i noget med tilpasninger på et tidspunkt. Jeg har allerede postet rigeligt med penge i det projekt, så kan jeg gå efter en "sikker vinder" så vil jeg da hellere det.

0
0
Svar på denne tråd

sadelmager
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 13:20

Hej

Jeg er flyttet til Jylland og min sadel skulle stoppes om, det blev den. Sadelmageren jeg brugt fandt det samme som i din sadel. Den blev for år tilbage omstoppet af en sadelmager på syd sjælland. Dengang betalte jeg også kasse for jobbet, uld er jo dyrt fik jeg fortalt, nu har jeg lært at underlige ting og fnuller åbenbart høre til i samme prisklasse. Det er dælem surt at man går til en fagmand og bagefter opdager at der er sjusket med tingene, det skal dog siges at sadlen, på trods af fnulleret, aldrig har voldt nogen problemer, den skulle bare bruges på en anden hest

0
0
Svar på denne tråd

vil meget gerne
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 16:17

have et navn...

Har en sadel der skal afsted om en uge..

Takker

mvh

May

Hvis du holder af andre mennesker..

Saa hold af dem som de er..

Og ikke...

Som du syntes de burde vaere...

0
0
Svar på denne tråd

Også her
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 22:22
Jeg vil også gerne vide, hvem det er - da det rent geografisk kunne komme til at berøre mig. v.h. Lene
0
0
Svar på denne tråd

osse mig
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 09:24
Jeg vil også gerne vide hvem det er...
0
0
Svar på denne tråd

hejsa...!
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 10:05

Jeg vil også gerne vide hvem det er!!!

mvh trine

0
0
Svar på denne tråd

111111111
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 13:55

Osse mig...

0
0
Svar på denne tråd

nu har jeg så fået navnet..
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 14:50

Hej Heidi.

Tusnid tak fordi du har oplyst mig om navnet. MEN som andre har nævnt, så ville jeg også utrolig gerne høre sadelmagerens kommentar, for udover at det er rart at blive advaret, så er det jo også rart at høre forklaringen...

Men det giver da stof til eftertanke - man bruger jo NETOP en sadelmager fordi man ønsker en HØJ kvalitet og det er jo selvsagt svært at kigge ind i en sadelstopning.

Et spørgsmål: Kunne du mærke disse knolde når du kørte hånden henover?

0
0
Svar på denne tråd

takker også
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 21:18

mange gange for navnet og sender trygt min sadel til stop hos min alletiders sadelmand...pyha blev helt nervøs.

Knus Jeanette

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan ved I...?
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 21:26

Hvordan ved I hvad der er inden i jeres sadel?

Kan I sige at bare fordi I ikke sender jeres sadel til den pågældende sadelmager, så indeholder den ikke meget andet end uld?

Jeg venter stadig på en forklaring på hvorfor du ikke bare sendte sadlen til den samme sadelmager nu hvor du havde fået foretaget en fuld omstopning og dermed havde krav på en ekstra tilpasning...

0
0
Svar på denne tråd

extra tilpasning???
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 07:30

den ordning er ikke obligatorisk, dvs ikke alle sadelmagere tilbyder denne tilretning, så det ved jeg ikke hvor du har fra TinaU.

Desværre er der mange sadelmagere der stopper med mystiske ting.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

karinae
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 08:07

Nu kender jeg tilfældigvis den pågældende sadelmager og ved at det er en service han tilbyder...

0
0
Svar på denne tråd

også mig
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 11:00

Jeg vil også gerne vide hvem det er, da jeg snart skal have en sadel afsted.

Hilsen Sofie

0
0
Svar på denne tråd

Ja osse mig..
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 16:05
vil da også gerne lige høre hvem den pågældende sadelmager er..
0
0
Svar på denne tråd

Også her
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 22:31

da jeg også skal have min sadel omstoppet snart.

Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd

Svensen og Tina U
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 07:11

Jeg føler ikke efter hver gang jeg bruger den- det indrømmer jeg gerne. Jeg undersøger mine sadler grundigt når de bliver pudset, herunder også puderne ekstra grundigt da min hest som før skrevet er skæv i sin ryg. Stopningen var blevet fast/ sat sig, - jeg mærkede ingen store buler, bare en generel hårdhed, derfor skulle den chekkes igen.

Men det var jo ikke kun fyldet der var problemet; puderne var stoppet skævt - og nej ikke med vilje, for det ville vedkommende af princip ikke gøre selvom jeg spurgte, desuden var det også den modsatte side, altså har denne stopning alt andet end hjulpet hestens ryg. Syningerne der holdt sadlen sammen var syet dårligt og bagtil gabte den - manglede vel en 4 sting der aldrig havde været der.

Den service med efterjustering af fyldet gælder kun indenfor en vis tidsramme, hvilket jeg ikke kunne opfylde, da han stod halt med en hovbyld og jeg kun havde fået redet i sadlen ca 5 gange inden det skete. Jeg ringede faktisk og forhørte mig, men bad luck. Om jeg blev tilbudt det nu, efter en gang brok, er mig ligemeget, jeg ville ikke tage imod det.

Et er faglig viden - noget andet er sund fornuft! Jeg burde slet ikke sidde hér og retfærdiggøre min oplevelse af sagen, I skal være mere end velkomne til at benytte den sadelmager hvis I ellers er tilfredse, jeg gør det bare ikke mere.

Kvalitet vil alle gerne have, ikke sandt? Derfor skal vi da heller ikke gå på kompromis fordi vi ikke kan se produktet???

Vil stadig gerne opfordre folk til at lægge hjernen i blød så vi i fremtiden kan have lidt bedre garanti på et sådan job?

Jeg vil i hvert fald se om jeg ikke kan lære at sy læder - så kan jeg da åbne og se efter...

0
0
Svar på denne tråd

sadelmagere
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 08:19

Jeg havde på et tidspunkt to identiske sadler hjemme, helt nye lige fra sadelmager hvor de bliver håndlavet. Den ene var rigtig lækker i stopningen, tilpas hårdhed, glat og jævn, man kunne nærmest fornemme de her baner af uld der var lagt ind. Den anden virkede som om den var stoppet med brugte vattamponer, helt klumpet og ujævn i overfladen. Underligt, ikke?

0
0
Svar på denne tråd

takker...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 10:34

Hej Heidi.

Du skal bestemt ikke retfærdiggøre sagen... det er bare sådan at jeg har købt min sadel hos den pågældende sadelmager. Og inden jeg eventuelt begynder at puste mig op overfor ham så er det jo meget rart lige at høre lidt mere til historien. For ligesom dig har jeg valgt at benytte en sadelmager som jeg var blevet anbefalet og som siger at han er stolt ved sit fag og det han laver. Det er bare ikke så rart hvis det bare har været "tomme ord" hvis du forstår. Han gør jo netop meget udaf at beskrive hvor god en stopning han laver og at det netop er med ULD og ikke alt muligt andet.

Glæder min nu stadig til at høre hvad han siger når du får konfronteret ham med det...

0
0
Svar på denne tråd

hvad er navnet??
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 11:20

hey...

vil da også gerne have et navn på den saddelmager da jeg skal have en saddel omstoppet ...send da lige en privat besked til mig også...

0
0
Svar på denne tråd

Vil osse gerne...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 13:24

Hejsa

Vide hvem sadelmageren er ???

Send gerne en privat bedsked til mig også

0
0
Svar på denne tråd

vil også meget gerne have en mail
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 20:36
vil også meget gerne have en mail, det er jo mange penge man giver og der er jo ingen grung til at bruge sådan en sadelmager
0
0
Svar på denne tråd

poiuytr
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 13:32
Du må meget gerne sende mig en besked...

Maria

Ledige bokse på Kildegaards Ridecenter, Kalundborg

0
0
Svar på denne tråd

wertyuiop
Forfatter: 
Dato:  18-06-2006 21:49

jamen jeg vil også gerne vide hvem sadelmageren er ??

Jeg har over en periode på 2 år klaget over en sadelmagers arbejde her på Sjælland, men forbrugerstyrelsen lod sagen stå åben, da det var svært at finde beviser... Herefter kunne jeg selvfølgelig føre sagen under civilretten...hvis jeg havde penge nok.

Mvh. Helle

0
0
Svar på denne tråd

også her.
Forfatter: 
Dato:  18-06-2006 23:56

jeg vil også gerne vide hvem der fylder sadler med dette, jeg har selv lige fået stoppet en sadel med det fineste bløde hvide rene uld, 2000 kr og så er der en extra tilpasning med som bliver givet når du har redet ca 30 gange i sadlen.

0
0
Svar på denne tråd

sadelmager
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 15:06

Hej :-)

Kunne jeg også få navnet oplyst?

0
0
Svar på denne tråd

Svar fra sadelmageren
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 19:22

Kære allesammen,

Jeg er først ret sent blevet gjort opmærksom på, at der på HN føres en debat om et stykke arbejde vi har leveret.

Jeg er meget ked af ikke at have fået lejlighed til at kommentere på sagen fra første hånd. Især når vi sætter en ære i at udføre et godt stykke arbejde og give en god service. Vi har altid været kendt for at reagere på reklamationer på en hurtig og imødekommende og resultatsøgende måde. Ingen kunde er nogensinde blevet afvist eller svinet til i en reklamationssag. Vi har altid fundet ud af det i mindelighed.

Derfor rammer det ekstra hårdt, at en forurettet kunde vælger at udstille sin frustration i et offentligt forum, i stedet for at gå direkte til os. Og kunden har jo altså ved sin handling mistet sin reklamationsret. Reklamationer skal rettes direkte til operatøren og ikke andre. I dette tilfælde vælger kunden at lade sig rådgive af en kollega, som efterfølgende laver sadlen som han synes. Det er for så vidt helt i orden, men kunden mister derved retten til at få tingene udbedret uden beregning hos os.

Jeg kan og vil ikke kommentere den konkrete sag i offentligt forum. Dels har jeg ikke oplysninger nok til at finde det pågældende arbejdskort frem, og dels er det en sag mellem kunden og os. Et par generelle kommentarer vil jeg dog gerne knytte.

Vi har som sagt ikke modtaget nogen reklamation fra kunden, og må derfor gå ud fra at sadlen har passet hesten, indtil den muligvis har ændret sig. Det er op til hver enkelt sadelmager at vurdere hvad der er bedst for hesten. I dette tilfælde har vores kollega -uden at have set hesten, forstår jeg- valgt at pille hele stopningen ud og foretage en ny stopning. Der kan stoppes om, altså bygges videre på en grundstopning, hvis sadelmageren finder at den grundlæggende er i orden i forhold til hesten. Hvis der er for stor afstand i forhold til den ønskede tilpasning, kan sadelmageren vælge at tage hele polstringen ud, og starte forfra. Og det er tilsyneladende hvad der er sket. Det er ikke spor anderledes, end at jeg ofte også er uenig i andre kollegers arbejde og bedømmelser, når jeg bliver kaldt ud til et problem.

Begrebet "stoppeuld" bruges bredt om en lang række produkter, som bruges til at fylde i sadler. grundlæggende er der 2 typer: De naturlige typer, og de syntetiske. Blandt kolleger er der delte meninger om hvad der er bedst. De naturlige typer opsuger fugt og varme fra hesten og former sig efter ryg og skuldre. Heraf begrebet tilridning. De syntetiske typer kan ikke optage fugt, og ændrer sig ikke. Her er det nonsens at tale om tilridning. Hos os er vi tilhængere af de naturlige uldtyper. Det er rigtigt, at vi på et tidspunkt har brugt en uldtype, som hedder kartet bomuldsvat, da vi ikke kunne få den hvide uld. Vi gik fra den igen da den blev for grov i fibrene, og vi startede med selv at importere hvidt stoppeuld fra England. Og det lader til at den nævnte stopning stammer fra den tid. Men kunden nævner noget om blåt syntetuld. Og det er ikke noget vi nogensinde har brugt.

Altså: forskellige øjne ser forskelligt på tingene. Og det er iøvrigt en problematik som gælder alle andre fagområder indenfor rideverdenen: Dyrlæger, smede, massører m. fl. Der er ikke så meget at gøre ved det, andet end at prøve at finde frem til den eller de leverandører/operatører som man har tillid til kan deres kram.

Jeg er ked af, hvis HN læsere fejlagtigt har fået den opfattelse, at vi driver useriøs virksomhed. Det er bestemt ikke den selvopfattelse vi har. Vi mener selv, at vi har en af branchens laveste klage-rater, og al tvivl kommer altid kunden tilgode.

Jeg ønsker ikke at fortsætte debatten yderligere på HN, men hvis der er personer, som har noget på hjerte, er de naturligvis altid velkommen til os direkte.

Jeg er ked af, at en kunde føler sig forurettet over vores arbejde. Jeg havde foretrukket at kunden havde henvendt sig direkte til os. Så var klagen blevet behandlet. Men den måde kunden har valgt at behandle sagen på gør, at vi ikke længere kan hjælpe.

med venlig hilsen

sadelmager Brian Rützou og medarbejdere

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes nu
Forfatter: 
Dato:  21-06-2006 07:18

Ja man skal åbenbart passe meget på hvem man vælger.

Brian du skriver at forskellige øjne ser forskellige ting.

Jeg ser nu meget blåt i den stopning der blev taget ud af sadlen, selvom du påstår at I aldrig har brugt det. Der er et billed som man ikke kan rende fra.

Det kan godt være at der er blevet lavet en "upser", men hvorfor så ikke indrømme det?

Hvorfor ikke oplyse kunden der har fået et dårligt matiale i sadlen at I har valgt at gå væk fra det pga kvalitet, men hun kan få en god stopning for et mindre beløb?

Jeg kan godt forstå du vil forsvare dig selv og din forretning, men det virker mere troværdigt på mig, hvis du sagde at I havde lavet noget lo... og selvfølig ville rette fejlen.

Kunden HAR jo henvendt sig hos Jer, men fik afvide at fristen var overskredet selvom hendes hest havde stået halt.

Det er ikke hvad jeg kalder service.

Jeg ville være så skuffet og tosset hvis jeg fik den slags i min sadel for så mange penge.

Når man sender en sadel ud, skal det være i orden når den kommer tilbage. Ikke mindre.

Jeg er på udkig efter en sadelmager lige nu og jeg må indrømme at jeg nok fravælger pga af dette.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Tænk at...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2006 07:48

Tænk at et enkelt indlæg kan have så stor betydning for ens forretning. ET enkelt indlæg på nettet kan ødelægge hele ens omdømme. Man er skyldig indtil det modsatte er bevist!

Vi kender ikke hele historien. Der er et billede jo, men ord og handling kender kun Brian og Heidi.

Ja, jeg stopper nu ikke med at bruge Brian som sadelmager bare pga dette. Jeg har altid fået virkelig god og professionel behandling, HVER gang jeg har haft Brian ude. Og det tæller efterhånden mange gange med de hesteskift jeg har haft.

Jeg stopper heller ikke med at anbefale ham til andre. Det må være folks egen vurdering, hvem de stoler på, men min tillid til Brian er der stadig.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg brugte
Forfatter: 
Dato:  21-06-2006 09:18

Hvis jeg havde brugt Brian før og havde været tilfreds, ville det heller ikke have betydning.

Men når jeg er på jagt efter en ny sadelmager, ja så er min tiltro da røget sig en tur.

Det er jeg også ret sikker på at din var, hvis du stod i sammen situation.

Jeg ved ikke hvem jeg ender med at bruge, men det bliver da ikke en hvor man høre sådan noget om.

Jeg kan jo selv med mine egne øjne se fyldet og det er ikke noget der skal lægges i min sadel.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

sjovt...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2006 09:27

for der sættes jo slet ikke navn på sadelmageren i dette indlæg af skriveren, kun i private beskeder, så inden er da hængt ud?

Karina

0
0
Svar på denne tråd

kommentar!
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 08:46

For det første..

Så kan jeg ikke få ind i mit hoved hvordan en sadelmager skal kunne stoppe sadlen korrekt til en specifik hest, når hesten ikke er med ??

- uanset hvordan Brodie stopper den i første omgang så skal den jo efterstoppes for at passe helt korrekt til hesten ..!

Vil du så slæbe hesten med til Århus Heidi ??

For det andet så er der lige så mange meninger om sadeltilpasning og pasforme som der er heste!

Som sælger af kvalitetssadler oplever jeg MANGE gange om ugen, at én af de proffe har en mening eller en holdning til sadlens udformning, stopning eller opgjording, underligt nok så er det sjældent ..eller faktisk ALDRIG de samme ting de hæfter sig ved ?? (samme sadel og samme model der fremvises)

Jeg har flere gange brugt Brodie som privat person og har siden hen sendt min sadel til en anden "sadelpusher" og han havde da en ganske anden mening og holdning til hvad der var bedst for hesten og mest korrekt at stoppe med ..

Rigtig uld er klart et bedre materiale end skum og kunst stoffer, men der er da ingen der siger at uld SKAL være lyst ??

Forskellige typer kan jo godt være indfarvet for at kunne kende forskel i sorteringen ??

og så længe det ligger inde i sadlen har farven jo ikke betydning for stopningen ...

Prøv engang at holde 3 ens fabriksnye sadler op mod hinanden ... hvis I får en chance for det .. så skal I se forskel på stopning og syning og påsætning af klapper og alle mulige andre underlige ting!

For en god ordens skyld .. jeg kender ikke Brian og har ikke selv hverken solgt sadler eller andet udstyr til ham, dette er en generel holdning til sadelmagere og deres håndværk!

June

0
0
Svar på denne tråd

Apropos sadelmagere...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 16:35

Så kender jeg faktisk en der laver fulde omstopninger efter de mål KUNDEN tager . Og han er MEGET anvendt !. Det kan da aldrig blive godt...

Altså jeg ved godt hvor meget forstand hesteejere har på sadler og det er ret ringe i langt de fleste tilfælde. De sidste 2 dressursadler jeg har købt brugt - havde en stopning hvor det har været direkte dyreplageri at ride med dem (dette er sadelmagerens ord).

-og nej jeg red heller ikke i dem selv inden jeg købte dem, først da de var omstoppet til hesten af en sadelmager der havde set hesten.

Den sidste sadel jeg købte af ovennævnte dressursadler var tilpasset hesten af sadelmageren efter kundens mål .

Der var bare ingen stopning i fortil.

KatrineH

Det bedste er bare islandske uldtotter
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider