Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

hvilket dyrehospital?
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 18:53

Min hingst er højest sandsynlig klap hingst og han skal snart kastreres , så er det jeg kommer i tvivl om hvilket dyrehospital man skal vælge ..

Er der nogen der kan anbefale et dyrehospital i jylland?

Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nørlund Hestehospital
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 19:41
ved Silkeborg har jeg været utroligt tilfreds med, da min hoppe blev opereret for tarmslyng. Der er styr på det og de er dygtige.
Min veninde har brugt Ansager, og det er hun rigtig glad for, så generelt er der vist ret højt niveau.
0
0
Svar på denne tråd

Nørlund
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 21:02

Jeg fik min klaphingst kastereret i januar på Nørlund, hvor vi fik en super prof behandling.

Winnie

0
0
Svar på denne tråd

lige et par spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 22:20

Winnie hvor meget kostede det at få din klap hingst kastreret ?

Hvordan er stald forholdene på ansager og nørlund heste hospitaler ?

Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Klaphingst??
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 00:00

Hej Diana

Du skriver, at den "højst sandsynligt" er klaphingst. Er du ikke sikker?? Har dyrlægen tjekket den??

Min var det "næsten". Dvs. den ene sten lå gemt/meget højt oppe. Han blev kastereret hjemme, da den "gemte" lige kunne nåes...

Held og lykke med den!

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

0
0
Svar på denne tråd

Gitte...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 15:43

Gitte - Grunden til at jeg skrev højest sandsynlig er , at vi endnu ikke har prøvet at give ham lidt bedøvelse , som jo i nogle tilfælde kan gøre det muligt at nå den .

Noget andet er at man jo ikke med 100% sikkerhed kan fastslå at en 2 års er klap hingst , da stenen i princippet kan falde ned i løbet af de næste par år , men jeg er ikke interesseret i at have ham gående som hingst i op til 2 år endnu .

Det er bare rart at høre hvilke erfaringer andre har med dyrehospitaler , da det jo ikke er utænkeligt at min lille dreng ikke kan kastreres her hjemme .

Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ansager...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 17:52

...har jeg meget gode erfaringer med.

De første går meget langt tilbage til min søsters første hest, som i et halvt år blev erklæret uegnet som ridehest med diagnosen kissing spine. Ansager skulle blot bekræfte denne diagnose ved hjælp af røgtenbilleder af ryggen, men hesten kom aldrig så langt.

Den røg på smertestillende og langvarig genoptræning af rygmuskulaturen - er i dag 22 år gammel og rides stadigvæk (det er over 8 år siden...)

Min pony har været indlagt deroppe med en brækket kæbe. Hun stod der en lille uge pga. intensiv antibiotikabehandling. Kæben helede fint og hurtigt op. Jeg tror ikke, at hun var voldsomt glad for at være på dyrehospitalet, - men hun stod pænt og rent - og stråfoderet (wrap) var af høj kvalitet.

Jeg havde desværre ikke mulighed for at besøge hende mere end én gang - og for en hest, som er vant til at komme ud mange timer og være i hænder daglig, var det voldsomt kulturchok at blive indlagt.

Vi har mest brugt Ansager til second opinions, men efter 4 "færdige" heste vil jeg bestræbe mig på at bruge Ansager til større ting fremover. (Alle fire heste er gående i dag...)

Mette (Fjolle)

0
0
Svar på denne tråd

Diana...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 06:15
Diana-Forstår udemærket, at du forhøre dig om de forskellige dyrehospitaler. Jeg havde gjort det samme:-)

Min fik ikke bedøvelse før dyrelægen undersøgte ham, men han(dyrlægen) kunne mærke, at det "lige" kunne lade sig gøre.
Heldigvis!

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

0
0
Svar på denne tråd

0000000
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 14:34

Min dyrlæge har mærket efter og kunne ikke mærke den , så næste skridt er lidt bedøvende og virker det ikke må han på dyrehospital , med 3 hopper i indhegningen ved siden af skal det gøres senest til efteråret .

Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hingste...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 19:50
Ja, det er forståeligt nok ;-)

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

0
0
Svar på denne tråd

Herning
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 14:23

Nu har jeg ikke selv haft en klaphingst, men har set et par kasterationer af en klaphingst, på dyrehospitalet i Herning.

De har en stor "boks", hvor hesten kommer ind, bliver bedøvet og lagt ned og så bliver den så kasteret derinde, hvor den også får lov til at vågne.

- "Boksen" er et stort lukket rum, med bildæk og "plastik" over, så det er en blød boks for hesten at "tumle" rundt inde i.

Er svært at forklare, men meget smart og praktisk.

Staldene er også fine og flotte! :)

Mvh Rollo

JHN Moderator

...Hesteløs.

Junior grill-træf d. 8. Juli hos Rollo!

*Chanell, Rollo, Marie, Uffe, Fame & Meti - de savnede*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider