|
|
| Opstaldning Århus |
| Forfatter:  |
Rene/Pia |
| Dato:  |
25-05-2006 23:55 |
|
Hjælp mig. Søger måske et nyt opstaldnings sted i århus. Vi kræver: Ridehal Gode daglige fold muligheder SKAl være mere end 2 timer da jeg har fuldblods heste. Ellers bliver det FOR spændende at ride. Ind og udlukning Fodring min 3 gange dgl, jeg har eget foder. Helst cykel afstand fra århus N Ordnet forhold. og gerne hjælpsom/flinke medmennsker. Vi har kigget: Ryttergården Obstruplund Skovvang Årslevgården Stald Helbo Revelhøj Reinholdt. Marienlyst/lund Er der nogen vi ikke har tjekket ud så skriv venligst.
Se vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/staldarthur Rideudstyr sælges meget fejkøb. Se præsentation/hjemmeside. NU OPDATERET Ny dejlig privat hestetrailer udlejes mellem Hasle og Tilst ved Århus kontakt p
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skovvang... |
Nanna (Sebastian) |
25-05-2006 23:57 |
|
Skovvang holder 100% . 
Hilsen Nanna/OzontheiGDD og Sebastian Dressur er kommunikation mellem hest og rytter Min Hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *host host* |
|
|
Hej Pia. Skal i have nyt sted til hypperne? Kæmpe står jo ikek rigtig i nærheden at Århus N, så samme sted duer nok ikke, selv om det er et SKØNT sted med det hele inkl solarie og skridt masikne som begge er gratis. Nå men jeg ville bar esig godt "jagt" jeg håber i finder et godt sted til dem. de steder du nevner kiggede jeg også på til kæmpe, og nogle blev også prøvet, og fundet YDERST utilfredstillende. og ingen af stederne opfyldte mine krav.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heidi.. |
Rene/Pia |
26-05-2006 00:23 |
|
Det er også DET mit problem er, det sted hvor vi står nu ruinere mig totalt. 600 kr mere pr md pr hest om sommeren jeg er i chok. Hvor er det kæmpe står nu?
Se vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/staldarthur Rideudstyr sælges meget fejkøb. Se præsentation/hjemmeside. NU OPDATERET Ny dejlig privat hestetrailer udlejes mellem Hasle og Tilst ved Århus kontakt p
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pia... |
|
|
Ja nogle af de stæder du nævner er faktisk ok, men for dyre i forehold til faciliteterne, og min penge pung. og så er der nogen af dem du nævner jeg ALDRIG mere vil byde min hest, eller mig selv at have opstaldet(uhh sikkert nogen der føler sig tråd på her, men pyt) Kæmpe står nu i Harlev. Først på Eng gården, som virkelig er et dejligt sted, men dog blev alt mit udstyr stjålet der, men det er så også det eneste minus jeg kan komme i tanke om der. Nu står han 5 meter fra Enggården, og selvfølgelig har jeg nu glemt hvad det hedder. Men det er et privat sted der virkelig har ALT, og til en billig penge, eneste minus er at der ikke er ind og udlukning, men det kan man så aftale eller betale sig fra, som jeg har gjort. Jeg ved faktisk slet ikke om de har plads (jo det er jo ved at blive sommer så det har de nok) (er ikke der ude pt pga forestående operation i begge hænder). Kæmpe er hen STOR boks med vindue (det har næsten alle bokse) Der er stort ridehus UDEN rideskole, udendørsbane stridt maskine solarium og alt hvad et rigtig heste sted skal have efter min mening (plus solium til os to benet *lækkert*) Bussen stopper 7 meter fra døren. Og så er der jo rideskolen med stævner osv lige på den anden side af vejen. men der er jo desværre ikke så meget ved århus N. og hvis jeg har ret i at du bor "lige ved siden af" mig så er det besværligt at tage bussen, da man skal ind omkring byen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heidi... |
Nanna (Sebastian) |
26-05-2006 00:38 |
|
Du er nok den eneste jeg har mødt, der var så utilfreds med Skovvang 
Hilsen Nanna/OzontheiGDD og Sebastian Dressur er kommunikation mellem hest og rytter Min Hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nanna... |
|
|
Det er bestemt ikke at misforstå, jeg har aldrig mødt et dejliger ryttermiljø som i har jer på skovvang, men det er bare ikek nok for mig. jeghar desværre mødt virkelig mange der ikek er enig med dig. men både gode bokse og et fint ridehus har i da også. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heidi.. |
Rene/Pia |
26-05-2006 00:42 |
|
det er IKKE mig der skal cykle, sådan noget begiver jeg mig ikke ud i, det vil være for farligt. Det er min heste passer til den bette der skal cykle, hende jeg har til den store har også bil. Jeg er egenligt ligeglad hvor mine heste står bare det er det RIGTIGE sted hvis du ved hvad jeg mener. Kan du ikke sende mig en PB med priser evt adresse så vil jeg da kører forbi- Jeg kan nok overtale hende til at tage bussen igen hvis det skulle være.  Hun cyklede også nogle gange til Hjortshøj da vi stod der, sindsyge kvinde menneske  Det kan jo godt være jeg er ejeren og har det sidste ord i hver sag, men jeg sætter EKSTREM stor pris på mine parter da jeg har landets bedste  Så derfor må jeg jo tage hensyn. Stod det til mig selvopførte jeg mit EGET ridecenter uden mærkelige ændringer fra dag til dag samt mærkelig måde at holde heste på- Dette er ment i en venlig men bestemt tone.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heidi... |
Nanna (Sebastian) |
26-05-2006 00:42 |
|
Tja man bliver jo nødt til at være kræsen hvis man vil have det bedste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg må også |
Rene/Pia |
26-05-2006 00:43 |
|
nedstemme skovvang. Ikke mit fortrukende sted desværre. Men man er jo så forskellige...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kirstinelund ridecenter |
|
|
Hej Pia Jeg ved ikke om Heidi har givet dig adressen, men stedet hun snakker om hedder Kirstinelund ridecenter, og deres hjemmeside hedder www.kirstinelundridecenter.dk/ Det er et fint sted. Mvh Anna
Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Obstruplund |
|
|
Ja jeg kan jo klart anbefale Obstruplund  Aldrig har jeg været så glad for et opstaldningssted, som da Chanell stod der og når vi flytter tilbage til Århus, så kommer hun derud og stå igen. Det ENESTE der mangler derude(i mine øjne ) er nogle lidt bedre turmuligheder, men det er jo selvfølgelig også kritisk hvis man er skovtursrytter. Obstruplund 
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Pia |
|
|
Jeg kan anbefale Stald Frydenlyst hvor jeg står. Det har gode fascilliteter og en god stemning, der er ledige bokse pt. det eneste er måske afstanden. jeg har ca 11 km hjemme fra mig v Frederiksbjerg torv. Hilsen
- Matilde og Shalu -
Medlem af SAK & DÅHM
Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mathilde |
Rene/Pia |
26-05-2006 11:05 |
|
Har du en adresse ? Skriv gerne adresse og pris på PB Karina Obstruplund har vi også været havde bare glemt den.
Se vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/staldarthur Rideudstyr sælges meget fejlkøb. Se præsentation/hjemmeside. NU OPDATERET Ny dejlig privat hestetrailer udlejes mellem Hasle og Tilst ved Århus kontakt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Merzedes |
Rene/Pia |
26-05-2006 12:48 |
|
Jeps men der skal man intressere sig for klassisk ridekunst og jeg er inkarneret SPRING rytter så den går ikke,har snakket med dem
Se vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/staldarthur Rideudstyr sælges meget fejlkøb. Se præsentation/hjemmeside. NU OPDATERET Ny dejlig privat hestetrailer udlejes mellem Hasle og Tilst ved Århus kontakt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ryttergården |
|
|
Jeg har haft hest på Ryttergården i to år, og syntes faktisk man får fine faciliteter til prisen. Men det kræver selvfølgelig at man er indstillet på selv at skaffe hø, og at hvis hesten skal på sommergræs, skal den flyttes. Jeg syntes dog det fungerede upåklageligt, og var det bedste tilbud jeg kunne finde, da jeg købte hest. Og jeg kiggede rigtig mange steder.
Sommergræs tilbydes ved Kolding Se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De steder jeg |
Rene/Pia |
26-05-2006 13:16 |
|
har skrevet har ingen interesse ellers havde jeg ikke lavet denne tråd. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad... |
|
|
med Mørupridecenter i Sabro. Det ligger på Mødalvej 60 8471 Sabro Tlf: 27139866 Der har jeg stået opstalde for nogen år tilbage, jeg flyttede kun fordi vi skulle til Randers og bo. Men kan nu også godt anbefale Skovvang, da min moster har haft her der i nogen år, men er flyttet for 2 år siden fordi hun selv fik gård, men har da haft hende hoppe i ridning derude efter hun har været flyttet. Knus Jette www.amlet-arabians.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kirstinelundridecenter |
|
|
Jeg var lige inde og kigge på deres hjemmeside, og jeg kan se at deres spring træner er Jesper Reiff-Larsen  Og hvis du er spring rytter - hov det skriver du jo at du er - så skal du da satse på det, for han er rigtig god. Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nanna. |
|
|
Jeg nedstemmer også Skovvang i Trige. Så nu Nanna har du mødt 3 som ikke var begjestret for stedet. Mvh. Dorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skovvang... |
|
|
Jeg vil klart anbefale "Stenege Hestecenter" i Århus syd, hvis man søger noget så tæt på byen med ridehal, bane, skov og fuldpas, (bus nr 10 holder lige ved døren) - jeg har stået der i flere år med mine heste før vi købte egen gård, og har KUN godt at sige om stedet !  . PS...var da liiige glad for at det blev klargjort at det er Skovvang i TRIGE...og ikke "vores Skovvang" her i Hadsten der får så mange knubs på denne tråd...TAK Dorte ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marsil |
Rene/Pia |
26-05-2006 23:19 |
|
Nej det er ikke i Hadsten men i Trige jeg nedstemte, kender ikke skovvang i Hadsted 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lille sted... |
|
|
Hej "René/Pia" . Skovvang her i Hadsten er heller ikke et ridecenter, men en lille privat stald kun med plads til 7 heste...  . Held og lykke i Jeres videre jagt !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marsil |
Rene/Pia |
27-05-2006 11:00 |
|
Det er dejligt når man ikke er flere så er sammen holdt også bedre end hvis man er flere på et sted. Jeg er heller ikke til de helt store steder, jeg kan bedst li hvis man hjælper hinanden engang imellem. Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er ikke mange |
|
|
steder i Århus N. Heldige dem, der bor i vest, ude omkring Galten er der en del. Jeg fik engang tilbudt en boks 2 km udenfor Hadsten. Det lød super godt og billigt, det kan være, de har en annonce på MP. Tilst ligger ikke så langt fra Hadsten eller hvad? Jeg har aldrig været god til geografi. Men ja, det er sq svært at finde et sted, der er til at holde ud at være. Men en ting er sikker, at alle steder er der et eller andet, som er træls. Det er så, om man kan leve med det. Lone
Viden er magt. Det er de videndes pligt altid at huske ydmygheden, da de har ansvaret for de mindre vidende. Da viden giver indsigt, burde de vidende vide, at de ved meget mindre, end den uvidende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rette mentalitet... |
|
|
Pia : Du har ret, det er noget helt andet end de store ridecentre med 30-40 heste i hver stald, man mærker en helt anden ro i en stald med kun 7-10 boxe - vi kunne nemt have bygget dobbelt så mange boxe, men lod være, da miljøet slet ikke ville være det samme - og ja, vi gør også meget ud af at hjælpe hinanden hos os ...og netop derfor er det så vigtigt at få de rette lejere ind også...som så også har denne "hjælpe-hinanden-indstilling". (Vi udlejer de 5 af vore 7 boxe ud til private folk - så det er meget vigtigt at alle har de samme værdier og den samme tilgang til tingene for at det skal kunne fungere optimalt.) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marsil |
Rene/Pia |
31-05-2006 23:55 |
|
Ja man skal være kritisk. Gode nok skal folk være rimlig ens men det er de ikke altid men ud over det så er de alligevel ens på nogle områder. Hvad koster det lige og hjælpe en anden? Hvad med den dag man selv skal bruge hjælp ja hva så? Der er mange faktore der spiller ind. Eks: En dag kommer jeg ind i en stald der står 4-6 mennesker børn som voksne som selv har hest og kigger ind i en boks hvor der er en hest der ruller sig, den har kolik. Jeg spørger hvad i hutten de glor på... Det ser sjovt ud ... Den ruller sig inde i bosksen!. Jeg flåede boks lågen op og gik hesten ud af boksen bad de andre gå ned efter ejeren i den anden stald. Hun kom løbene op i stalden og var EVIG taknemmelig for at jeg havde handlet istedet for at stå og glo... Og ja jeg kunne blive ved.. og hvad kostede det lige for mig at hjælpe hesten.. INTET kun en glad ejer. Det sker ikke på et lille sted hvor alle snakker med alle og hjælper hinanden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frydenlyst |
|
|
Hejsa Jeg kan tilslutte mig Matilde. Frydenlyst er super dejligt! Perfekte tur muligheder, ridebane 20x70 og ridehus 20x40 Gode folde, dejlig stald. Kanon hyggeligt stald miljø.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|