Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Vejlednign søges, køb at læder dressur gjor
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 22:07

Hvem kan anbefale min en god læder gjord i dressur model.

Jeg er bare så træt af alle de neopren gjorde, som altid giver sig i stropperne, så spænderne ryger op over polstringen og gnaver min hest.

så nu vil jeg investere i en god og solid læder dressur gjord.

Men helst en uden elastik.

Har i nogle gode forslag, modtages de med glæde.

IMC
0
0
Svar på denne tråd

Gjord.
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 03:40
Jeg købte også ny gjord for et stykke tid siden. Jeg ville gerne have en lædergjord, men blev frarådet det da de nogle gange gnaver hesten. Jeg købte en neopren gjord, men spænderne sidder for langt oppe og hestens pels kommer ind i "rullerne" og niver. Så jeg er gået tilbage til de helt almindelige bomuldsgjorde.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger..
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 09:44

Kieffers neopren gjord, den gnaver ikke og spænderne sidder godt beskyttet..

Læder er jeg også blevet frarådet, da det ofte gnaver hesten..

Den kan ses på den her side www.calevo.com/cgi-bin...30122.html

Den koster vist 500-600 kroner, men den er alle pengene værd og den holder rigtig godt..

Skønne friesere sælges

skriv for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

OS gjord
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 11:15

Jeg købte en anatomisk OS gjord i Tattersall for 2 år siden. Den er super, gnaver aldrig, blød, nem at holde ren og ser stadig ud som ny når den bliver tørret af. Desuden bliver hesten ikke lige så varm som med en neoprengjord.

Jeg har tidligere haft neopren- og stofgjorde, men efter jeg har fået den her, vil jeg ikke have andet.

Desværre er den dyr, 1200 kr. Der er elastik i begge sider, men den er ikke så 'elastisk' at det er et problem.

KH Camille

0
0
Svar på denne tråd

Neopren kan godt
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 19:26

Hej

Neopren gjorde kan nogen gange eftrhånden blive sure, selv om man vasker dem tit så kan de altså godt blive sure og temmelig trælse, tror altså også der må være en del baktiere i den når den lugter sure.

Sympatex gjorde med gele i og anatomisk formet og elastik i begge ender kan jeg varmt anbefale, de er gode ved hesten og rigtig nemme at holde, de kan fås igennem de fleste rideudstyrs butikker.

Lædergjorde skal du op i en hvis klasse for at de er gode, og det koster.

0
0
Svar på denne tråd

bianca..
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 20:02

det afhænger vist også af hvor god man er til at lufte sin gjord når den er svedig..

Min er brugt næsten hver dag i 1½ år og den er stadig rigtig pæn og lugter ikke det mindste..

Skønne friesere sælges

skriv for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

Hubertus
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 21:57

har lavet en super lækker en - den jeg købte for 4-5 år siden ser stadig helt ny ud (er "behandlet" med Kieffers bivoks) og den holder faconen.

Kan anbefales (y)

Vh Gitte

mor til Tera 15 mdr. :-)

.

Lækre Jack D. tilbyder bedækning (y)

0
0
Svar på denne tråd

OS...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 23:13

Jeg kan tilslutte mig Camille og varmt anbefale OS dressurgjorde. De har dels en superblød polstring og dels er de anatomisk formet, samtidig er læderet af en super kvalitet og holder sig virkelig pænt (det giver sig ikke som visse af de billigere læder gjorde gør). Jeg må indrømme at selvom der er lidt elastik i dem så synes jeg ikke det betyder noget da det ikke er sådan en meget elastisk elastik (som også er kendetegnet ved de billige gjorde).

Du kan se gjorden her:

www.tattersall.dk/side...rodukt=814

Og har du spørgsmål svarer de gerne på dem hos www.tattersall.dk

Pia

Pandebånd og dækken sælges.
Se min præsentation.
...................

Ledige bokse ved Roskilde: www.heste-nettet.dk/lodge/90670/

0
0
Svar på denne tråd

tak for alle jeres gode råd
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 07:38

Jeg tror jeg må på gjord jagt, når vi kommer til roskidle dyrkue.

ang. det med en sur gjord, ja så har jeg nu aldrig oplevet det, for jeg skylder altid min gjord af med en spuler efter hver ridetur. I sommer halvåret hænger de bare i stalden og tører og i vinter månederen har jeg jo et dejligt opvarmet sadle rum.

Men jeg har jo også Lund rideudstyr i næstved, som nok kan finde noget godt til mig.

Jeg skal ihertifælde ha en del penge med på roskilde dyrskue.

IMC
0
0
Svar på denne tråd

Dressurgjord
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 18:49
Hej Inger

Hvad med en Wintec ??
Jeg har brugt dem i mange år og har aldrig haft problemer.

Eller måske en Passier?? De har bl.a. en, hvor man lukker spænderne inde, når gjorden er spændt.

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

0
0
Svar på denne tråd

Hej Inger
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 20:40

... Jeg har en lædergjord fra Hubertus til 999.-kr. Den er god,- og gnaver ikke et spor...!

Mvh. Helle

0
0
Svar på denne tråd

Passir
Forfatter: 
Dato:  15-05-2006 11:50

Jeg har fornyligt købt en Passir gjord som er anatomisk formet, super blød og polstret, den glider ikke og gnaver ikke og spænderne sidder ikke så de kan skarve hesten jeg tror den koster 1200 kr. men på den anden side regner jeg da også med at have gjord de næste 20 år. og så er det vel ikke så slemt alligevel.

Så den kan varmt anbefales.

Medlem af DÅHM.... Jeg rider stævner, og jeg kan lide det...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider