Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

saddel tomme???
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 16:42

hej.

ja- nu bliver jeg altså vildt forvirret!

jeg har jo købt mig en unghest, og vil nu ud at købe en saddel.

nogle siger til mig: "Jamen hvilken størrelse bruger du da Simone?"

øhh... bruger jeg?

jeg troede at det var hesten der brugte størelsen??? eller er jeg på den?

jeg troede at man fx. købte en 17" bred bom??? fordi den passede til hesten???

er det forkert eller hvad??

mange har sagt til mig, jamen tommerne er til din bagdel! er det rigtigt??? det har jeg i hvert fald aldrig hørt???

man får da også altid tilpasset sin sadel til hesten! så det må da være til hesten?

nogen som gider svare mig???

ved godt at det er et pinligt spørgsmål, men jeg bliver altså forvirret!!!

Hilsen Simone & Magnus

Hø købes!

Muligvis leveres til Odense, da vi ikke selv kan det. Skriv gerne til mig, så kan du høre mere!

0
0
Svar på denne tråd

Bomvidde
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 16:48

Bomvidde og sædestørrelse er to forskellige ting. Sædestørrelsen måles i tommer og det er den der snakkes om når man siger fx. 17 tommer.

Bomvidden måles i forskellige "enheder" alt efter hvilket mærke der tales om, men den kan være fra smal til extra vid. Eller fx. hedder Kieffers 30, 31 og 32, hvor 32 er den bredeste.

Så når man køber sadel er der to ting at tage hensyn til både hestens bredde/bygning og din egen "numse".

0
0
Svar på denne tråd

Størrelse
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 03:39
Som Charlotte skriver så skal bomstørrelsen være efter hvor bred din hest er. Sædet skal du købe efter hvor stor en bagdel du har. Det er vigtigt du får den rigtige størrelse da din vægt ellers kan blive fordelt forkert. Hvis du feks har en sadel der er for lille, så kan det give hesten trykninger fordi der kommer for meget tryk på bagerste del af sadlen. Men den mest almindelige er 17". Den størrelse kan også bruges til folk med "lidt extra bagage".
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider