Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Køreliner - hvilke?
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 18:07

Hejsa

I, der arbejder jeres heste fra jorden i dobbeltliner - hvilke bruger i? Og hvor lange er de?

Jeg har surfet en del rundt på nettet og kan se de findes både i læder, i rib stof med og uden stoppere, nogle er runde i det første stykke af linen andre er bare "alm."

Så i derude, kom frem med jeres erfaringer :-)

Mvh Tanja

0
0
Svar på denne tråd

hejsan
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 20:55

Hej!

Jeg synes du skal kontakte Marsil herinde fra - evt. kig på hendes hjemmeside: www.caballus.dk da dobbeltliner er hendes levevej.

Mvh.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Mine er syet...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 23:17

... specielt til mig. De er med læderspænder i enderne (så kan de bruges i alle slags bid) og er af ganske alm. web - uden ribber.

Der er heller ikke noget spænde midtpå. Det kommer jeg bare i karambolage med, når jeg skifter volte, og sådan et spænde kan gøre rigtig nas på sarte kontorfingre ;)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Propositioner til Birkens Kr. Himmelfartsstævne

0
0
Svar på denne tråd

Hööks...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 13:32

Tak Dorte ...men nu kom jeg lige selv "forbi" indlægget hér, og Tanja - jeg vil stærkt anbefale dig at købe dobbeltliner der det sidste stykke mellem ringene på køregjorden, og op til biddet er i rundsyet nylon, derved glider linen bedst og sætter sig ikke fast, (du bør ikke vælge liner med "stoppere", det kan udarte sig i noget værre juks under arbejdet med hesten), stykket efter ringene på gjorden og op til dine hænder bør være fladt vævet bomuld, det ligger bedst i hånden.

Spændet i enden af linerne bør ikke være en gene hvis du udøver normal dobbeltlinetræning, da du hér aldrig når ud i fuld længde af linen - da longøren skal bevæge sig med rundt på volten under arbejdet.

Dobbeltliner bør være 11 m. (en longeline er som regel 9 m.)

Du kan købe denne slags line hos bl.a. Hööks.

Held og lykke med det !

Venligst Mette

.
Caballus tilbyder :

Mentaltræning til ryttere (Foredrag el. Individuel træning)

Dobbeltlinetræning af heste (Workshops el. individuel træning)

Download brochurer på : www.caballus.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 14:59

Hej Mette

Tusind tak for svar - det var lidt det samme jeg var kommet frem til, men ville lige være sikker.

Jeg har arbejdet med dobbeltlonge før, men det er dog en del år siden og der mener jeg egentlig også at rebene var runde i starten og flade i det man holder i hånden og uden stoppere.

Men når man ikke bruger det så glemmer man det jo helt :-)

Mvh Tanja

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig ;-)
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 22:00

Selvfølgelig, det er klart, Tanja.

.

Rigtig god fornøjelse med træningen.

.

Venligst Mette

.
Caballus tilbyder :

0
0
Svar på denne tråd

Tak for råd..
Forfatter: 
Dato:  11-04-2006 09:39

Tak for råd omkring køreliner. Jge har selv været på jagt efter nogle i laaang tid. Min vej gik også forbi Hooks og jeg har i den forbindelse været meget i tvivl om længden. De skriver at deres liner er 16 m. Jeg gik ud fra at det betød 8 m til hver. Tager jeg fejl i det?

Jeg kan ikke finde de liner på 11 m. du omtaler.

Jeg er selv endt op med to billige longer i bommuldsweb og de kan bruges indtil noget bedre dukker op. Jeg synes dog stadig de er for korte.

www.rideudstyrszonen.dk

Gratis annoncemarked for brugt rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Louise...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2006 11:15

Køreliner i str. 11 m. kan være svære at finde efterhånden, Hööks havde dem engang for nogle år tilbage, men ikke længere - dem de har nu, (af den type som jeg omtaler ovenfor), er helt rigtigt på 16 m. ja,- (= 8 m. x 2 delt med spænde i enden), og de er ganske udemærkede...man skal bare lige vænne sig til at have en større mængde line rullet op i den ene hånd under træningen - det vænner man sig til efter et par gange.

.

Venligst Mette

.
Caballus tilbyder :

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider