|
|
| Hvilket hovedtøj? |
|
|
Kunne godt tænke mig et hovedtøj til stævnebrug. Farven skal være sort, men der må rigtig rigtig rigtig gerne være guld, glitter, sten, pailletter og andet godt på, og gerne rigtig rigtig rigtig meget af det. Hvad har I set, som I synes var flot? Kan I anbefale noget? Krav: Udover ovenstående mht. farve og glitter, så skal det kunne forhandles i full eller x-full, være lækkert blødt, kvalitet der holder, pris er ligemeget. Så kom hid med alle jeres fund, links, billeder og hvad I ellers har 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glitter hovedtøj |
|
|
Det første hovedtøj jeg tænker på er kieffer mercedes. Ellers kan du jo også bare købe en almindelig flot sort trense med messingspænder og så købe et løst pandebånd. De fås jo i alskens udgaver med mere eller mindre glitter. Jeg har lige købt en kieffer croco (krokopræget skind), der har nogle flotte ovale messingspænder. Eneste minus er at jeg ikke rigtigt synes jeg kan sætte andet pandebånd på, da det jo ikke lige er krokopræget skind der er mest af i ridebutikkerne. Men man kan jo evt. sætte en kæde med guld og glimmer på til stævnebrug.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Elsker Kiffer |
|
|
og tænkte først på at købe et andet pandebånd til mit hovedtøj, men da det ikke er et alm. formet hovedtøj, så tror jeg desværre ikke jeg kan få sådan et pandebånd. Er også vild med crocoen, men man kan ikke se effekten på lang afstand, kan man? Hvordan ser mercedes trensen ud?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trense |
|
|
På www.tikarideudstyr.dk har de mange lækre trenser. Kieffer laver en del flotte. Jeg er selv meget lun på Kieffer Mercedes trensen, men den er udgået og kan kun købes meget få steder (og er ret dyr iforlhold til de andre Kieffer trenser). Passier har også en fin trense til prisen med sten i pandebåndet. Det er dog med "sølvspænder". Den koster vist 1400kr i Tika, og 1300kr hos Dahlman. Mecerdes trensen har de vist stadig i ZooZity - jeg mener at den koster lidt mere end 1700kr. Jeg er også selv på udkig efter en fin trense til salatdyret 
- Yuki 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Er forrresten |
|
|
også selv ret vil med Innsbruck hovedtøjet fra Kieffer, hvis der dog bare var lidt flere sten  Har selv Irmgard eller hvad det hedder, der er bare ikke hvidt for på som på Kieffers billede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis prisen |
|
|
virkelig er ligegyldig, så skulle du få dig et special lavet OS trense! Hvis du kigger i deres katalog...det er utroligt hvad man kan lave! Jeg bestilte et til en kunde, som havde diamanter i pandebåndet og var lakfarvet ellers...jeg syntes hunv ar fjollet da hun bestilte det, men de ord har jeg måtte bide i mig senere hen 
Hestepasser søges til Schweiz sommer 06 til sommer 07. Kontakt mig for nærmere oplysninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky02 |
|
|
hvor får man fat i det katalog henne? kan man finde det på nettet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de fleste |
|
|
forhandlere har et sådan katalog du kan kigge i. Ellers mener jeg at på OS hjemmeside (som jeg lige nu ikke kan huske navnet på), at de har det meste vist.
Hestepasser søges til Schweiz sommer 06 til sommer 07. Kontakt mig for nærmere oplysninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nord har |
|
|
et kieffer katharina, som han er vældig glad for  Vi havde først købt et mercedes, men endte med at bytte det - så jeg i stedet fik katharinaen... (Undskyld håret, hi) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvorfor ikke bare |
|
|
kontakte www.westernheadstall.dk , hun laver også dressurtrenser og der kan man finde mange specielle desings og man kan få lavet dem på mål...
Rigtige mænd rider western " You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kieffer |
|
|
Kieffer laver en masse rigtig pæne trenser, jeg har selv lige invisteret i en Natacha, så vidt jeg har hørt, er den helt ny i DK.  - Sakset fra www.kieffer-saddle.com...aum_e.html hvor du kan se alle Kieffers trenser. Men som Vicky sagde, er prisen ligegyldig, burde du få lavet en OS-trense, de er virkelig flotte!!!
Venlig hilsen Helena fra Team PIP - nu snart med hund? Cocker Spaniel hvalp søges: Salgsklar omkring 1. juni '06 Tæve og meget gerne blue roan.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har set |
|
|
på Kieffers hjemmeside, men synes ikke rigtig der var noget wow over dem, andet end den der Irmgard, eller hvad den hed. Der er ikke nok glimmer/glitter/sten på de andre  Nogle der har et link til OS' trenser? Har prøvet at google, men har ikke kunnet finde noget. Jørn, tak for linket. Vil da lige undersøge sagen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sasser |
|
|
Nej, det kan man ikke. Som sagt er spænderne vildt flotte og store, men på afstand ser trensen bare almindelig ud. I HorseHouse havde de fået nogle virkelig flotte v-formede pandebånd, lidt i stil med det på Kieffer Katharina. Bare med similisten langs både over- og underkant af pandebåndet. Det koster 550 kr. Jeg overvejer at investere i et, som så kun skal bruges til stævnebrug sammen med crocotrensen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tak for linket |
|
|
man kan desværre bare ikke se billederne i stor. Troede også de havde mange flere trenser, nå men der kan man bare se bare 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Yuki det |
|
|
er fint, meget fint faktisk, men der er for lidt glimmer. I Herning var der mange af hestene som havde de flotteste hovedtøjer på, de flotteste stenbesatte pandebånd, de flotteste lakfarvede trenser, de flotteste glinsende næsebånd. Når man som jeg er VILD med alt hvad der glimter rigtig meget, ja så bliver man jo lidt vild når man så ser alle disse skønen hovedtøjer, men også noget febrilsk når man ikke kan finde dem, eller når dem man ser bare mangler et eller andet. Suk... Tror faktisk den Mercedes trense ville klæde Rigola rigtig godt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trense |
|
|
Sacha: Ja, jeg tror også at den ville være fin til Rigola - overvejer at købe en, hvis jeg kan finde den et sted. Hos www.tattersall.dk/ har de rigtig mange glitterpandebånd Du kan se en del af dem under "trenser".
- Yuki 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glemte |
|
|
lige at skrive at det er OS-pandebånd. Så kan man jo altid kombinere med en lækker OS-trense  Hvis de laves med nok glitter 
- Yuki 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yuki der |
|
|
er nogle lækre imellem, og har da forelsket mig i et par stykker, men det er ikke helt nok. Der skal være mange rækker glitter  Var nogen af jer i Herning? Så I ikke, at mange af hestene havde de flotteste glinsende pandebånd på? OS Brilliance trensen er jeg vild med, samt pandebåndene med messingdutter, flerfarvede sten, sorte + brune sten og den med 2 rækker sten. Forresten minder et af pandebåndene om det Kieffer har...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som sagt |
|
|
bestilte jeg en lak trense til en amerikaner fra OS. Den var sort lak, havde "diamanter" i næsebåndet...ikke få som i kieffers, men 2 rækker. Derudover i pandebåndet, mener jeg, at det var regnbuens farver af sten der var i. -Også fik hunden et matchende bånd med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg så godt |
|
|
pandebåndet i regnbuens farver - ret flot faktisk. Så en trense i Hööks, meget billig og kender ikke kvaliteten, men det var lige sådan et pandebånd, eller i hvert fald tanken. Meget glimmer. prøver lige at linke til den www.hooks.dk/butik/default.asp
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sasser |
|
|
Man kommer kun til forsiden hos Hööks. Jeg var lige inde og se på deres trenser men synes da ikke der er nogen med meget bling-bling på? Jeg personligt skal i Tattersall på lørdag og se på nogle af de O.S. pandebånd de har. Kan være de kan bestille et af de andre fra sortimentet hjem, hvis ikke dem de har falder i smag. Som tidligere skrevet har de nogle flotte v-formede pandebånd hos HorseHouse med similisten langs både over- og underkant. De glimter MEGET. Jeg vil dog helst have enten gule eller mangefarvede sten, da min trense jo har messingspænder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå for søren |
|
|
hvis man i deres bjælke (menu) klikker på ekstra god til prisen, så når man scroller lidt ned ad siden, så på højre side kommer der et hestehoved (den er rød/lys rød) med hovedtøj på til 159,- klik på det og du vil se billedet  Horse House siger du...det skal da tjekkes...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du skal da have |
|
|
en Döbert trense! Min datter har lige fået en og det er simpelthen det lækreste skind man kan tænke sig. Der er flere og flere "proffe" som rider med denne trense - OS, Passier osv er "yt". Men jo, den er også dyr. Hun købte sin i Roskilde Rideudstyr. Her er eksempler på 3 forskellige "diamant" pandebånd.  Döbert
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Döbert |
|
|
Sasser. Der er et pandebånd på Döberts hjemmeside, v-formet med sten langs over og underkant. Det er magen til (bortset fra farven på læderet) det pandebånd fra HorseHouse. Tror egentligt det er det mærke. Ved at ZooZity også forhandler Döbert pandebånd og vist nok kan bestille hjem, hvis de ikke har det du vil have. Så godt trensen hos Hööks og den glimter da ikke mere end så mange andre?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sasser... |
|
|
..det er ikke alle OS produkterne du kan finde på deres hjemmeside. Fordelen ved OS er at du kan sammensætte dine trenser lige som du ønsker det prisen justeres blot derefter. Der er vel omkring 50 forskellige pandebånd med sten m.v. og der kommer hele tiden nye. Foringen på trensen kan du også selv vælge de laver f.eks. trenser med bl.a. lyserød, lyseblå, beige og lysegrøn foring og ja så de sædvanlige farver som f.eks. sort, brun, hvid osv. Du kan på nogen af trense modellerne også vælge at få sten på f.eks. næsebåndet... Så ja der er muligheder nok og OS laver virkelig lædervarer i en super kvalitet... Du kan evt. kontakte den danske importør www.tattersall.dk på tlf. 33914410 (spørg efter Merethe hun ved virkelig meget om alle OS produkterne). Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette Ludvigsen... |
|
|
..kan fortælle dig at de Döbert pandebånd du fremviser der er en kopi af OS pandebåndene - OS var nu altså først på markedet med pandebåndene med swarowski sten i disse mønstre - så at OS skulle være YT tvivler jeg nu meget på det er vist nærmest Döbert der har kopieret OS successen  Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ihh sikke mange |
|
|
svar. Takker mange gange. Jamen jeg så faktisk en OS trense i dag, og den var virkelig flot, men så nu også en Kieffer jeg blev ganske vild med. Jeg leder videre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pia H... |
|
|
Det aner jeg ikke noget om, det var bare noget ekspedienten sagde EFTER jeg havde betalt det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sasser |
|
|
Hvilken kieffer trense var det du er blevet lidt vild med, hvis man må spørge?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Os... |
| Forfatter:  |
KR |
| Dato:  |
19-03-2006 19:50 |
|
Jeg er meget glad for min OS. Kvalitet i den stil finder man ikke ved andre. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var |
|
|
den der hedder Kieffer Irmgard (tror nok det staves sådan) og den kan ses på deres hjemmeside www.kieffer-saddle.com under bridles. Enkel men flot, har set den i levende live ved siden af en OS trense, og umiddelbart kunne jeg bedst lide Kieffer materialet. Den du har vist billede af Yuki er heller ikke grim
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hovedtøj |
| Forfatter:  |
Pia Høyer |
| Dato:  |
20-03-2006 10:24 |
|
Hej Sasja, Håber du snart kommer på besøg på Birkedaligen, nåede slet ikke at tale med dig, men det må være en anden gang  Jeg har et sort hovedtøj fra hooks, Gold Medal, super kvalitet til ca, 600 kr. Som pandebånd har jeg et OS med store "diamant" sten. Det er rigtig "nice" Hilsen Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kieffer Irmgard |
|
|
Men det er da bare en helt almindelig sort trense med hvidt foer? Man kan selvfølgelig kombinere med et lækkert bling-bling pandebånd, men troede du ville have masser af glitter? Jeg har også en Kieffer Belinda trense. Dejlig blød i skindet med med messingspænder. Den ser heller ikke ud af noget særligt, men med et flot pandebånd til skifter man hurtigt stil. Håber under alle omstændigheder du finder en trense du bliver glad for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var |
|
|
også helt forkert Irmgard er det jeg har, det var Innsbruck jeg mente. Pia skal nok komme på Birkedal igen, kan jo være I inviterer på skovtur igen? Dere er vist ikke andet for, end at gå på jagt i butikkerne, pille, røre og se  Men igen, tusind tak for jeres svar
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trensen |
|
|
Er der nogen, der har erfaringer med den omtalte "glitter"trense fra Hööks? Overvejer nemlig at købe den som "hverdagstrense", da muledyret har ædt den anden (IKKE den nye Kieffer). Og så er den fra Hööks jo både pæn og billigt 
Venlig hilsen Helena fra Team PIP Medlem af den syddanske afdeling af DÅHM DÅHM - det er fedt at være klog! Engelsk Cocker Spaniel hvalp søges: Salgsklar omkring 1. juni '06 Tæve og meget gerne blue roan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|