Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Canon obejktiv til analog/digitalt?
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 15:28

Hejsa

Jeg har et Canon EOS300 spejlreflekskamera (analog) og tænker nu at anskaffe mig et Canon i digital udgave.

Men hvordan er det lige med objektiver? Kan de fra Canons analoge kamera bruges på de digitale? Jeg mener at have læst de kan?

Mvh Tanja

0
0
Svar på denne tråd

En 10'er på...
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 15:35
... at du godt kan :-)

Det er jo lidt 'skønheden' ved objektiver: selvom du skifter kamerahuset ud undervejs, så kan du bruge de samme objektiver. Og godt det det samme, for de kan være ret bekostelige.

CC-foto.dk

Nyt design, nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

Objektiver
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 15:39

Jo tak de er temmelig dyre sådan nogle, så det er ikke lige dem man skifter ud "bare" fordi man vil have nyt :-)

Men nu syntes jeg efterhånden det er på tide at jeg får investeret i et digitalt hus i stedet for :-)

Jeg er også ret sikker på, at jeg sagtens kan bruge de objektiver jeg har, men jeg vil da lige være helt sikker før jeg investerer!

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

afhængigt af kamera
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 15:04

hej,

Min mand er amatørfotograf og han har forklaret det således:

Det afhænger lidt af kamera og objektiver

Kort fortalt:

Både de gamle og de "nye" optikker (EF-S optikker) kan bruges på de nye canon-kameraer f.eks. 20D, 30D, 350D

Men du kan ikke bruge de nyest EF-S optikker på de gamle canonkameraer f.eks 10D

Og hvis du ligger inde med de helt gamle FD optikker så duer de kun på de helt gamle kameraer f.eks. T90/t70 og ae1

mvh

Helle

Mangler du en billig fotograf til f.eks. dit bryllup så kig forbi kim.xn--thryse-fya.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider