Jeg har en Mustang, som den på billedet, og jeg skal ALDRIG have andet...
Mange af de hestetrailere, der har sadelrum forrest, giver dårligere komfort for hesten, idet hesten i mange situationer skal stå med hovedet højere hævet HEN OVER sadelskabet, end den naturligt ville have gjort. Mustangs trailer er derimod lidt længere, så er der er supergod plads til hestenes hoveder, og sadelskabene (jep, for der er to - ét til hestens udstyr, og ét til rytterens) er så foran hestene. Yderligere kan man snilt have et par baller hø eller lign. med, for der er en stor hylde hen over rummene. Da vi har videoovervågning i traileren kan vi virkelig se, hvor meget hestene benytter sig af, at stå med hovederne sænkede - hoved og hals virker jo for dem som en balancestang - og det ville blive svært for dem f.eks. i en Humbauer, Henra eller Cheval Liberty.
Du kan købe trailerne nye og brugte hos Kongeå, men de kan også findes privat som brugte.
Mustangs sikkerhed er helt i top, og det er en trailer, som bare altid virker.
Jeg er selv jagt- og distancerytter, og kører altså langt med mine heste, og det er virkelig vigtigt for mig, at mine er friske og veludhvilede efter en køretur. Jeg går ikke på kompromis med kørekomforten for dem, derfor købte jeg en Mustang. Det var simpelthen den mest gennemførte trailer, jeg kunne finde.
Yderligere skal måske siges, at Mustang laver de tykkeste og sikreste ydervægge, de har forbomme som kan løses hurtigt udefra, de ligger perfekt på vejen, og de har en kanon affjedring.
De er desværre også lidt dyre, hvis du køber dem fra nye, men min gamle hvide Mustang gav jeg 30.000 for, og det er efter min mening ganske rimeligt - den var virkelig flot og velholdt - 5 år gammel. Alternativt skal du regne små 100.000 for en ny, afhængig af ekstraudstyr mv.
Du kan få Mustangs trailere i hhv. 2000 og 2400 kg. Du kan yderligere få dem i flere modeller (afhængig af adgangen til skabene) - country og all round...
Slutteligt vil jeg sige, at jeg synes det er en vildt flot trailer, og jeg har aldrig fortrudt mit køb...