Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Anbefal en trailer.
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 07:37

hvilken trailer kan i anbefale.

skal være beregnet til to store heste, skal kunne køres efter stor bil, men med lille kørekort og trailer kort.

Vores trailer skal udskiftes og vi vil derfor finde en stører trailer.

Helst glasfiber og med sadelrum.

IMC
UDSTYR STR PONY/COB SÆLGES.
0
0
Svar på denne tråd

glasfiber...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 08:06

gør at udvalget bliver mindre. jeg kan anbefale Bøckman, mustang og Humbaur.

I skal vel købe en 2000 kg hvis I forventer at køre med 2 heste (ikke ponyer).

Humbauer kan købes hos Kongeåen, de 2 andre forskelligesteder.

Der er også ofte bruget her på MPL...

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Helt klart Henra
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 10:59

Hej Inger

Jeg ville efter de beskrivelser vælge en Henra de er til at komme til for penge og er alle meget store indeni. jeg har selv en Henra Contessa XL og det er simpelthen drømmetraileren...Selv en hest på 185 er der plads til :)

Kig evt min præs for at se billeder af min trailer

VH Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Humbauer Atis
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 16:31

Der er rigelig med plads til to heste...

Den er lavet i gladfiber og med alubund.

Totalvægt: 2000 kg.

Egenvægt: 800 kg.

Og så er der sadelrum og krybbe i den.

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Grande.
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 21:26

Vi har købt en Variant Grande, til vores store heste på over 170 cm.

Vi er rigtig glade for den.

Den er lavet af glasfiber med helstøbt bund, så hvis hestene tisser og vi vasker den, så løber vandet ikke ned under bunden og rådner.

Der er også sadelrum.

Den er super lækker.

Hilsen Carina

Ja og nej er enkle ord, men ofest dem der kræver den største beslutning.

0
0
Svar på denne tråd

Det vigtigste for
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 09:01

dig er at du køber dig en trailer med god plads i, når du skal køre med 2 heste. Der er stor forskel på bredde, længde og højde på trailerne i de forskellige mærker. Da jeg for 8-9 år siden skulle købe ny trailer til 2 store heste blev valget en Star trailer - idet den var 10 cm bredere end de øvrige 2 tons trailere og havde en større frihøjde inden i. 10 cm lyder måske ikke af så meget - men tro mig, det er det, når hestene først står i traileren.

Yderligere har traileren frontudgang som er super, når man kører alene. Så er der ikke noget med at skulle læsse baglæns ud alene med risiko for at hesten træder ved siden af rampen (hvis man står foran hesten når den bakkes ud) eller at hesten kommer væltende ud af traileren såsnart bagbommen løsnes fordi den er bundet op fortil og du står og venter bag hesten.

Udviklingen er dog gået i retning af, at der nu er flere mærker som har bredde trailere med god frihøjde. Så der er sikkert flere mærker at vælge imellem. Så sammenlign bredde, længde mellem bommene og frihøjde inden du vælger trailer.

Samtidig bør du vælge en trailer med udvendig bomudløser, hvor der ikke skal anvendes værktøj. Godt hvis uheldet skulle være ude.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 09:04

har en variant glasfiber trailer.

Den er super god og der er plads til begge mine kæmpe heste på 176 og 180 cm :-)

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

Hambaur Pegasus..
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 12:25

får mine største anbaldinger..

Lækker trailer, men okay sadelkammer.. Vi er utrolig glade for den der er på arbejde..

Der kan stå to store frieserheste i, hvor vidt den så kan trækkes med et lille kort ved jeg ikke..

Men det kommer nok til at knibe at kunne trække to heste ed lille kort, bare hestene tilsammen kommer jo til at veje 1200 kilo..

Krone og Bølge - En selvfølge

0
0
Svar på denne tråd

ved desværre
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 12:29

ikke hvem der laver dem i dk, men kan anbefale dem hvor hestene står sidelæns, det er super når man er alene.

Man kan få en model, hvor man kan åbne den ene side, så hestene kan stå og kigge ud, imens de venter. -Også er der sadelrum nedenunder deres krybber.

Man kan få med rum foran også, bla toilet, hvis man har lyst til det.

Jeg skal lige finde billed frem.

Det er ihvertfald min opfattelse, at hestene er langt mere rolige når de står sidelæns, end forlæns...Men SÅ meget erfaring har jeg dog heller ikke. Den er kun udfra en ca 10 heste

Hestepasser søges til Schweiz sommer 06 til sommer 07. Desuden søges en fra midten af marts til juli. Kontakt mig for nærmere oplysninger.

Hoppe sælges eller byttes: se mere her www.dba.dk/asp/soegnin...

0
0
Svar på denne tråd

Vicky02
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 12:41

tænker du på BOJ trailer eller Cheval traileren med plads til flere heste?

Jeg ville gerne have en BOJ trailer, tag evt. et kig på deres hjemmeside www.boj.dk de er fantastiske. Jeg har ikke prøvet en, men da man kan leje dem for ½ år, så bliver det nok sådan en.

Synes det er smart man kan lave dem til en stævneboks mens hesten venter

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Boj absolut KUN """BOJ""
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 12:42

www.boj.dk

den er bare rigtig sikker

hilsen hanne

0
0
Svar på denne tråd

det var
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 12:45

ihvertfald ikke nogen af boj trailerne.

Jeg leder stadig i mine bunker efter billedet.

Hestepasser søges til Schweiz sommer 06 til sommer 07. Desuden søges en fra midten af marts til juli. Kontakt mig for nærmere oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd

her er den så
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 14:35

den skønne trailer.

Selv grundformen af traileren var bygget i danmark også har en schweizer lavet lidt hist og pist på den bla i forrummet.

Her er et af hestene tættere på ved en anden lejlighed:

0
0
Svar på denne tråd

Dem tror
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 14:42

jeg da jeg har set før. Kan ikke huske hvor, men synes bare jeg har set et billede af dem før.

Smart nok.

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

som sagt
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 14:48

kan jeg huske der stod på dem, at de var bygget i Danmark.

Og jeg kan også huske fra div reklamer fra JFK, at de kun ombyggede dem, fx i forrummet med køkken, toilet, sofa etc. og andre småting ved hestene.

Denne her er der "stue" i forrummet, med et bord, sofa, hvor der er hulrum nede i, samt et skab og hylde hele vejen rundt. Derudover har de selv sat en sadelknægt ind, da der ikke rigtig var plads til en dressursadel i sadelrummet, pga de havde bestilt nogle ekstra hylder dertil.

0
0
Svar på denne tråd

et link
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 14:51

her er et link til hjemmesiden for traileren.

Du skal klikke på hestetransporter derefter på top trailer. Så kommer det hele frem.

0
0
Svar på denne tråd

Tine du har ikke sat
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 15:03

noget link ind :-)

Hvad har jeres glasfibre vidundere kostet?

Og gider nogle af jer evt svare i den tråd der er linket til i min signatur?

På forhånd tak

Mvh Camilla

Successful people will do what unsuccessful will not.
0
0
Svar på denne tråd

hovsa...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 15:06

jeg er da også ved at være gammel

www.top-ponys.ch/

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan får
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 12:56

man sådan en fætter til Danmark, hvis den ikke lige sælges her. Det må da koste en formue, at få den fragtet herop på lastbil???

Nogen som har noget erfaring på det område??

Den er godt nok lækker!!! Lige noget for et luxusdyr som mig...

Bedste hilsner
Susanne

HAVE A NICE DAY THE WESTERN WAY !

Alle DK's Westernrytter bruger www.westernportalen.dk
min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/smoky
0
0
Svar på denne tråd

susanne
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 14:19

tilfældigvis skal jeg til schweiz i aften, og skal med glæde undersøge det for dig.

Skal nemlig hen til det sted de laver dem på søndag til noget show halløj, så kan jo samtidig undersøge det

0
0
Svar på denne tråd

linkt til star trailere
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 02:20

er der nogen der kan klre det for mig?

Karina82

Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting

min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Mustang
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 11:16

Jeg har en Mustang, som den på billedet, og jeg skal ALDRIG have andet...

Mange af de hestetrailere, der har sadelrum forrest, giver dårligere komfort for hesten, idet hesten i mange situationer skal stå med hovedet højere hævet HEN OVER sadelskabet, end den naturligt ville have gjort. Mustangs trailer er derimod lidt længere, så er der er supergod plads til hestenes hoveder, og sadelskabene (jep, for der er to - ét til hestens udstyr, og ét til rytterens) er så foran hestene. Yderligere kan man snilt have et par baller hø eller lign. med, for der er en stor hylde hen over rummene. Da vi har videoovervågning i traileren kan vi virkelig se, hvor meget hestene benytter sig af, at stå med hovederne sænkede - hoved og hals virker jo for dem som en balancestang - og det ville blive svært for dem f.eks. i en Humbauer, Henra eller Cheval Liberty.

Du kan købe trailerne nye og brugte hos Kongeå, men de kan også findes privat som brugte.

Mustangs sikkerhed er helt i top, og det er en trailer, som bare altid virker.

Jeg er selv jagt- og distancerytter, og kører altså langt med mine heste, og det er virkelig vigtigt for mig, at mine er friske og veludhvilede efter en køretur. Jeg går ikke på kompromis med kørekomforten for dem, derfor købte jeg en Mustang. Det var simpelthen den mest gennemførte trailer, jeg kunne finde.

Yderligere skal måske siges, at Mustang laver de tykkeste og sikreste ydervægge, de har forbomme som kan løses hurtigt udefra, de ligger perfekt på vejen, og de har en kanon affjedring.

De er desværre også lidt dyre, hvis du køber dem fra nye, men min gamle hvide Mustang gav jeg 30.000 for, og det er efter min mening ganske rimeligt - den var virkelig flot og velholdt - 5 år gammel. Alternativt skal du regne små 100.000 for en ny, afhængig af ekstraudstyr mv.

Du kan få Mustangs trailere i hhv. 2000 og 2400 kg. Du kan yderligere få dem i flere modeller (afhængig af adgangen til skabene) - country og all round...

Slutteligt vil jeg sige, at jeg synes det er en vildt flot trailer, og jeg har aldrig fortrudt mit køb...

MIN FRIESER ER KOMMET HJEM!!!!

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

0
0
Svar på denne tråd

Trailer fra Weijer
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 18:08

Jeg har fundet denne flotte trailer fra Weijer i Holland - den forhandles af sydfyns trailercenter. Billeder på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider