Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Erfaringer med Alm. Brand?
Forfatter: 
Dato:  06-06-2001 22:40
Jeg står jo og skal have Louvre forsikret, og har i den forbindelse hørt meget godt om Alm. Brand hesteforsikring. Er der nogen af Jer der har nogle erfaringer med Alm. Brand - gode som dårlige?

Chris(:
0
0
Svar på denne tråd

Re: Erfaringer med Alm. Brand?
Forfatter: 
Dato:  07-06-2001 07:33
Hej Christina
Først tillykke med følbassen. Har selv prøvet det med at vente, vente og vente!
Jeg havde min første hest forsikret hos Alm. Brand og har ikke haft nogen problemer med dem.
Min nuværende hest er i Tryg-Baltica og på trods af desværre lidt mange dyrlægeregninger, har jeg heller ikke nogen problemer med dem.
Held og lykke med begge heste!

Mvh. Rigi
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-06-2001 10:06
Bassen er forsikret i Alm. Brand og jeg har heldigvis til dato kun haft brug for sygeforsikringen.

Den har jeg til gengæld også gjort flittigt brug af og fået pengene prompte og uden problemer.

BeritH
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-06-2001 12:53
Har ingen erfaringer med Alm. Brand blot at de selv erkender at de ikke kan konkurrere med Kongeriget Danmarks hesteforsikring som jeg selv har benyttet uden problemer i 20 år.
Kongeriget danmark er i øvrigt et non-profit foretagende, alle præmiemidlerne går til erstatning.
Bare et fif.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-06-2001 14:27
Har du en adresse på kongeriget Danmark ?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-06-2001 16:29
Hej !!

Du skal bare være opmærksom med en ting hos Alm.Brand. Din hest er kun forsikret mod OCD, såfremt den er forsikret inden den er 30 dage, eller hvis den er blevet godkendt i røngent efter den er fyldt et år. Dette er relevant når du har et føl/plag.

Dette glemmer de også at skrive i de papir de sender ud til dyrlægerne, der skal vejlede os i de forskellige forsikrings muligheder.

Annette T
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-06-2001 23:26
Hej Anette

Hvad er OCD en forkortelse af?

Mvh Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

til Charlotte og Tine
Forfatter: 
Dato:  08-06-2001 07:05
Til Charlotte
ODC ---> http://www.netdyredoktor.dk/Hest/Hest_Sygdomsleksikon/hest_syg_osteochondrose.html

Til Tine
Kongeriget danmarks heteforsikring ---> http://www.kdh.dk/

Vi har den selv til vores heste forsikret der. God service, god pris.
Vi var så uheldige at få en ret syg hest i januar.
Dyrlægen der undersøgte hende, faxede papierne over om anmodning om aflivning. Der gik omkring 5-6 timer, fra faxen var sendt til vi fik tilladelsen til at slå hende ned... hurtigt, "nemt", "bekvemt"... det var "dejligt" for så kunne vi få hende væk med det samme, så hun ikke skulle lide mere.

Hilsner Joy
0
0
Svar på denne tråd

Re: Kongeriget...adresse m.m.
Forfatter: 
Dato:  08-06-2001 07:40
Valkendorfsgade 30, postboks 30, 1004 København K.

Tlf: 33 15 39 70
Fax: 33 15 34 70.

Som et eksempel betaler jeg for fuld livs- og uanvendlighedsforsikring:

Hest 1: Forsikret for 50.000 kr: 1.125 kr. pr. kvartal.

Hest 2: Forsikret for 40.000 kr. 816 kr. pr.kvartal.

Den nævnte forsikring kaldes AB

De har yderligere 2 slags forsikrings grupper.

A: Kaldes en alm. livsforsikring, som kun dækker ved dødsfald eller påbudt aflivning. Undtaget er kroniske halthedslidelser og bevægelsesforstyrrelser.
præmien er ca. den halve af AB.

F. Udvidet livsforsikring. Dækker som A, men også påbudt aflivning som skyldes halthedslidelser og bevægelsesforstyrrelser.

De har også 2 slags sygeforsikringer. Den ene med selvrisiko (billigste) S2
og den dyre uden selvrisiko.

Jeg har den med selvrisiko.( 782 kr.) Den koster 198 kr. pr kvartal.

De har vist ikke nogen øvre grænse for hvor højt de vil forsikre heste som andre selskaber har, dog kræver de røntgen ved forsikring over 50.000 kr.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-06-2001 20:13
Jeg har begge mine heste forsikret i Alm. Brand, og det er uden tvivl det bedste sted jeg nogensinde har haft heste forsikret.
På vores ene hoppe har vi forsikret mod alt(sygdom, uanvendelighed og død). Hoppen har tidligere været enormt uheldig, og vi havde dyrlæge næsten en gang om måneden, og aldrig har der været noget bøvl, vi har fået pengene med det samme. Så kender jeg ikke andre forsikringsselskaber der ikke har selvrisiko.
Jeg synes også det er billigt, vi har en gammel selskabshoppe som er livsforsikret for 10.000, det koster kun 400 kr om året, jeg kan ikke huske hvad det koster for den anden.
Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  10-06-2001 15:37

Jeg har min hoppe forsikret hos Alm. brand.
Den er livsforsikret for 15000 og der giver jeg lidt over 400 kr for om året. Og de gik med til at forsikret kræet uden problemer selvom der har været udbetalt uanvendeligheds forsikring på den tidligere. (Det ville F.eks. Tryg-baltica ikke gøre)
Jeg regner også med at jeg vil bruge Alm. Brand. om et par måneder igen, når Guz'en (forhåbentlig) stadig er i fol, de har nemlig også en foster-føl forsikring.

MVH. Ariann
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-06-2001 19:55
Min ridelære er formand for ALM. Brand...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-06-2001 23:24
Hej Chris.

Jeg har desværre været så uheldig at jeg har mistet et par heste, den sidste af dem var forsikret i Alm. Brand. Jeg havde ingen problemer med dem da jeg stod i den situation man tror man aldrig kommer i - når man jo bare lige for en sikkerheds skyld tegner en forsikring på dyret man jo holder af!!!

Fordelen ved Alm. Brand er at du kan vælge at gøre hesten uanvendelig uden at den nødvendigvis skal aflives. Der ud over kan du her selv vælge om den skal aflives af dyrlægen eller om den skal til slagter, jeg ved at nogle forsikringer kræver at hesten skal slagtes, hvis forsikringssummen skal udbetales.

Men held og lykke med hyppen, jeg håber at du ikke kommer i samme situation som mig, men tænk alligevel tanken og læs for din egen skyld papierne grundigt igennem når du modtager dem!! Selv om du ved hvad du har aftalt med en eller anden forsikrings person hvad der skal stå, og hvordan hesten skal forsikres kan der ske en fejl - og det er dig der står med problemet hvis det utænkelige sku' ske!!!! Jeg kender en der gjore den fejl:(

Men som sagt held og lykke:)

Knus fra Vicky
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-07-2001 13:54
Hej

Jeg har min hest forsikret i Alm. Brand, og har overhovedet ikke haft nogen problemer, selvom jeg har haft mange dyrlægeregninger.

Desværre står jeg i den uheldige situation, at min hest faktisk 99% skal slagtes, og så bliver det spændende, hvordan de så udbetaler og accepterer, men jeg tror ikke, jeg får nogen problemer.

Jeg vil helt afgjort forsikret min anden hest i firmaet igen, hvis de stadig vil have mig...........
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-08-2001 17:24
Hej!

Jeg har selv forsikret hest hos Alm. barnd.
De er forholdsvis dyre i uandvendligheds forsikring i forhold til mange andre forsikringsselskaber, men deres sygeforsikring er helt top (den uden selvrisiko). Der er dækning på op til 18.000 om året, hvor der kun dækkes op til ca. 4.000 i mange af de andre selskaber.

Jane
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider