Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hestetrailer-for og imod sadlerum
Forfatter: 
Dato:  02-02-2006 17:46

Jeg skal ned og købe en ny hestetrailer på lørdag, og mine overvejelser går på om hvorvidt der skal være sadlerum i eller ej, så jeg vil gerne høre fordele og ulemper ved det.

Vil gerne høre jeres erfaringer og evt hvilken trailer I har. Jeg vil gerne have en 100 % glasfiber.

0
0
Svar på denne tråd

For og imod
Forfatter: 
Dato:  02-02-2006 20:51

Hej Alice!

Jeg kan helt klart anbefale dig at tage en trailer med sadelrum... Min første trailer var uden og det var altid et bøvl at få tømt bilen når man kom hjem fra træning eller stævne. Kæresten var ikke så glad for den gimme hestelugt

Min nye trailer er en Variant med sadelrum og helstøbt glasfiber. Den er jeg utrolig glad for. Har altid forskellige ting fast liggende i traileren som man tit kan få brug for når man er ude til stævner.

Selv om jeg har en stor 4-hjulstrækker nu, bruger jeg stort set kun sadelrummet...

0
0
Svar på denne tråd

Maren.
Forfatter: 
Dato:  02-02-2006 20:59

Tak for din mening.

Jeg hælder også mest til sadlerum, men er en smule bekymret over om det tager for megen plads foran hestene (det er længe siden jeg sidst har været i en trailer med sadlerum, så min hukommelse kan spille mig et puds).

Det er ikke et poblem for dig? Jeg har som regel to heste i traileren med ude. Er der plads til en eller to sadler i din?

0
0
Svar på denne tråd

Ikke meget plads
Forfatter: 
Dato:  02-02-2006 23:45

Hej Alice!

Jeg kører også med 2 heste.

I min er der et stort fodertrug foran hestene, altså på toppen af sadelrummet om du vil...

Men foran hesten der står til venstre, er der ikke meget plads, men det genere ikke mig da jeg sadler op hjemme fra eller tager hesten ud og binder den på siden af traileren og sadler op.

Jeg syntes faktisk det er et pluds at der er det fodertrug, det syntes mine heste også at syntes, da det tit er fyldt op med wrap til turen...

Der er plads til 2 sadler og flere hovedtøjer og diverse andre ting. Men der skal helst være lidt system i det for der er ikke mega meget plads når der er 2 sadler i...

en ting er sikkert, har du først haft en trailer med sadelrum kan du ikke undvære det.

0
0
Svar på denne tråd

Pladsen foran
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 09:33

Har selv en bøchman trailer med sadelrum og er utrolig gald for det, da jeg så slipper for at have diverse heste ting til at ligge inde i bilen, køre i stor 4x4. Pladsen foran hestene når der er fodre tru afhænger jo også af hvilken trailer du vælger, i min er der ca. 50 cm, frem til krybben, og det er jo plads nok.

Hvilken trailer har du kig på?

Det er de små ting som gør den store forskel.

Avlshoppe søges, skal have stamtavle, minimum højde 160.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke nogen...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 09:53

ikke nogen bestemt endnu. Lige nu kigger jeg bare på hvad der er. Har overvejet en Humbaur, da prisen er særdeles rimelig.

0
0
Svar på denne tråd

ceval liberty
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 10:12
Vi har en ceval liberty tailer hvor sadelrummet sidder fast på fordøren, det kan jeg godt lide da det så ikke optager plads foran når man skal ind til hesten foran, selvom man kører med to er der stadig god plads foran og tingene er nemme at få fat i, det er dog ikke så stort kun plads til en sadel og lidt andet.Da vi købte ny Tailer for et par år siden var kravet fra min kæreste side at der var sadelrum da var træt af lugten fra svedige underlag specielt om sommeren.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har lige
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 13:49

købt en helt ny Humbauer Attis, med sadelrum.

Det er en vildt lækker trailer, med masser af plads til hestene, trods sadelrummet.

Der er ligesom hos Maren, et fodretrug i fronten.

Jeg (og især kæresten) er glad for, at have fået alt "hesterodet" ud af bilen...

Den har en egenvægt på 800 kg.

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Tak tak tak
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 17:09

Jeg er bare så glad for alle de beskeder, som heldigvis er for sadlerum i traileren. Nu skal vi ned og købe i morgen, og jeg vil da satse på en trailer med sadlerum.

Jeg er også helt vild med Atis :-)

0
0
Svar på denne tråd

Der er
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 17:13
en væsentlig ulempe ved de trailere, der har sadelrum.
Nemlig at: det ikke er muligt at se ind til hestene.

Specielt hvis man tidligere har haft en trailer uden sadelrum med et stort vindue ind til hestene, så savner men det hvis man får en med sadelrum foran.
0
0
Svar på denne tråd

Hvad endte det med???
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 18:56

Hej

Hvilken trailer har du fået købt og hvad har du givet for den??

Jeg har selv købt en Humbauer i december og jeg er rigtig

glad for den, men havde en trailer i bytte - så jeg ved faktisk ikke hvad ny prisen er!!!

Jeg er dog utrolig glad for min nye, den ligger bare smadder godt på vejen :-)

Mvh

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Endte med...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2006 20:59

Så er vi kommet hjem med en ny trailer. Vi endte med at købe en Humbaur Rapid. Vi fik et rigtig godt tilbud, og sparede 15.000 i forhold til en glasfibertrailer. Der er ikke sadlerum i den nye, men den er så stor, både opad og udad - er stadig helt overvældet :-)

Vi så også på nogle brugte, men det kunne slet ikke svare sig.

0
0
Svar på denne tråd

Tip til dem uden sadelrum
Forfatter: 
Dato:  04-02-2006 21:34

Hos en rideudstyrsbutik her på nettet (kan selvfølgelig ikke huske navnet) kan man købe en vogn til sadel, trense og plads til striglekasser. Den er go hvis man kun har en hest med, da man bare spænder den fast i det skillerum man ikke bruger, og det er også dejlig nemt at "pakke" da man jo kan have det hele på én gang.

Vognen hedder noget i retning af "stallkürer"

Gitte

Min engel er rejst til regnbuebroen. +Elsker dig for evigt!+
0
0
Svar på denne tråd

Kender godt..
Forfatter: 
Dato:  05-02-2006 07:52

Jeg kender godt vognene, men min nye trailer er så stor at jeg uden problemer kan køre min stævnekasse (har en lille en i metal) op i traileren, og ovt spænde den fast foran hestene. Min trailer er gigantisk ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider