Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Hjælp
Forfatter: 
Dato:  09-11-2019 17:56

Hej!

Jeg er en pige på 13 år som brændene ønsker at starte nogle ude stævner rundt om i landet...

 

Min far har en "Citroén Xsara" bil, dog siger han at hans bil ikke kan trække en hestetrailer.

 

Jeg har googlet mig til at en bil må køre, hvor totalvægten højest er 3500 uden trailerkort, min far har dog trailer kort.

 

Mit egenlige spørgsmål er må en "Citroén Xsara" køre med en hestetrailer?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du skal nok...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2019 23:38

... stole på, hvad din far siger

 

Det er rigtigt, at man må køre med en bil+trailer der vejer op til 3500 kg. når man har kørekort og trailerkort.

 

MEN - det må man ikke med alle biler. Bilens motor skal kunne trække en trailer med læs, og bremserne skal være gode nok til at kunne bremse så tungt et køretøj. Det er der mange biler, der ikke kan.

 

Jeg googlede lidt, og der ser ud til, at en Citroen Xsara kan trække 1000 kg. Det vil sige at hest plus trailer højst må veje 1000 kg. til sammen

En lille hestetrailer vejer omkring 750 kg. Det betyder at der max. kan puttes en hest på 250 kg. ind i traileren. Det svarer nogenlunde til en shetlandspony, så din fsrs bil kan sikkert godt trække en tom hestetrailer, men ikke en trailer med en hest (eller pony) i. Desværre.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider