Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Er en alu trailer mere kold eller varm?
Forfatter: 
Dato:  08-02-2019 13:14

Hej alle

 

Kom med jeres erfaringer ...

 

- er en hestetrailer med aluminiumssider mere kold om vinteren og mere varm om sommeren ?

 

sagen er den at jeg lånte en böckmann champion R sidste sommer og kørte min hest til vores behandler 1,5 time væk. Min hest var meget svedig da jeg nåede frem og havde åbnet net bagi og vinduer

 

jeg har også kørt en længere tur til Jylland, hvor vi kørt med en Ifor Williams, den synes jeg var meget kold...

 

måske er det bare mig ? Jeg solgte min böckmann Master i sort med tagvindue sidste vinter, når jeg kørte med min hest i den havde jeg aldrig problemer, hverken sommer eller vinter...

 

fortæl hvad i har oplevet

 

venligst Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis der er meget fugt
Forfatter: 
Dato:  09-02-2019 12:44

 

i luften, kunne jeg forestille mig en alu-trailer afkøles mere end glasfiber (hvis traileren er lukket), men om det gør nogen praktisk forskel ved jeg ikke.

 

Der vil formodentlig også være mere strålevarme under et alutag end glasfibertag, men igen er det gætværk baseret på materialets egenskab og ikke oplevede problemer, og hvor meget det betyder for en ventileret trailer i bevægelse ved jeg ikke.

 

Umiddelbart vil jeg mene hestens helbred og form, og i endnu højere grad turens beskaffenhed (mht stop og hastighed), og i særdeleshed vejret, betyder mere.

 

Mit største problem med alu-trailere er faktisk at de blænder føreren af bilen (og mange andre trafikanter!), så jeg har prøvet at undgå dem når jeg har lånt/lejet/kørt for andre.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider