Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Rundbue haller
Forfatter: 
Dato:  23-04-2018 00:09

Halløj med jer.

Jeg står inden længe med muligheden om at bygge en ridehal! Jubiiii.... har kigget lidt på rundbuehaller og tænkt at bygge en på 16x60m, men vil rigtig gerne høre erfaringer / meninger om at ride i en rundbuehal og vil meget gerne høre fra andre, der har fået bygget en (gerne billeder)

 

 

Og jaaaa har søgt i alle de gamle tråde om rundbuehaller..

 

 

Gi los :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 rundbuehal
Forfatter: 
Dato:  24-04-2018 14:41

Jeg har tidligere været opstaldet et sted, hvor de havde en rundbuehal til ridehus.

som udgangspunkt synes jeg at det fungerede fint.

dog vil jeg mene at 16m bred er alt for smalt. du skal tænke over at det jo er målene nede ved jorden og den skråner indad + barieren, så i praksis får du jo mindre at ride på.

 

jeg mener at den jeg red i målte 18 meter og jeg synes bestemt ikke den skulle være mindre. nu red jeg også på en urutineret hest med meget lidt balance.

og så var bunden også lidt glat hvilket selvfølgelig ikke gjorde opgaven nemmere

 

Jeg har hørt flere med store heste sige at de har svært ved at være i rundbuehallerne med deres heste, men det har ikke været noget problem for mig (nu er min kun 155)

 

Men det kommer jo an på hvordan din hest er uddannelsesmæssigt, højde og hvor meget du forventer at kunne ride.


Cand. Agro.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider