Logo used for printing

HN afstemning
Hvor mange penge bruger du om måneden på din hest? Pr. hest

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Rensdyrskind.. hvordan placerer i?
Forfatter: 
Dato:  05-01-2018 00:06

hej alle

jeg har fået et lækkert stort rensdyrskind i julegave (vinterpels) som jeg gerne vil bruge som underlag på hyppen...

men hvordan placerer jeg det? Er med på at hårene skal ligge mod hesten med udover det er jeg helt blank..

hvis nogen eventuelt kan smide et billede ind af deres?

kan man folde det? Eller skal det klippes til - det er så smukt vil nødigt skære i det...

ka det bruges uden sadel?

Tak for hjælpen

Billede

Sagde..

Josefine & Cardi

0
0
Svar på denne tråd

Rensdyrskind
Forfatter: 
Dato:  05-01-2018 18:35

Tidligere var rensdyrskind meget brugt af distancerytterne.

Måske du kan læse noget herom på deres hjemmeside eller Facebook-gruppen...

rensdyrskind har den fordel at der er meget luft mellem hårene og det gør at man kan ride i mange timer uden at hesten bliver "brændt varm i sadellejet". Det er mange år siden jeg har brugt det, men det er dejligt at ride med. Hesten skal måske vænne sig til lugt og udseende ( andre heste i stalden kunne panikke lidt, når jeg sadlede op).

hvis skindet er stort nok kan det deles i 2 ( midt over: for og bag) jeg målte med underlag for ikke at klippe forkert, det er øv at stå med to for små halvdele, skal det se pænt ud så skær forsigtigt med en hobbykniv fra den glatte side, så bliver kanten pænest. Og det gælder forben hen mod hestens forparti og rensdyrhalen hen mod hestens bagpart. Jeg klippede ikke rensdyr"benene" af. Og pelsen ned mod hestens ryg ( ellers virker det ikke).

På mit bagdels underlag dansede den lille hale henover hestens ryg, når vi red - det var sjovt og gav mange kommentarer. Hvis det bliver for snasket kan det skylles/ spules let med lunkent vand - intet vaskepulver, men gør det om sommeren og lad det tørre "naturligt" i skyggen. Så holder det længe.

rigtig god fornøjelse

0
0
Svar på denne tråd

Tak tak tak
Forfatter: 
Dato:  12-01-2018 21:50

Tusind tak for svar - jeg tror jeg fandt frem til at placere det ordenligt!

Og bukker bare "fronten" af skindet ind over sadlen så sidder jeg også rart :D Føler jeg er med i game of thrones eller sådan noget..

Lige pt. bare brugt under en gammel, skæv og slidt lammeskindssadel..

Billede

Sagde..

Josefine & Cardi

0
0
Svar på denne tråd

dejligt
Forfatter: 
Dato:  13-01-2018 17:13

Det ser da dejligt ud, det havde jeg ikke selv fundet på, men det er måske også lettere at bukke rundt om en lammeskindssadel end en helt alm dressur.

Kunne godt tænke mig den model, når vi skridter en tur af sted i vintervejret lige nu.... ...og jeg får en kold mås....hesten er selvfølgelig pakket godt ind med et skridttæppe.....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider