Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Dårligt hø
Forfatter: 
Dato:  09-12-2017 14:26

Hej Heste-nettet

 

Jeg er i en rigtig træls situation ang. dårligt hø, så jeg håber at jeg kan trække på Jeres erfaringer. Både hvad jeg skal/kan gøre og hvor jeg står rent lov-messigt.

Jeg fik i sommers leveret 56 stk. minibig hø baller af en fritidslandmand, som har leveret til mig de sidste 6 år. Efter 3 uger skrev jeg til ham, at det undrede mig at det stadigvæk var meget varmt. Da jeg åbnede det i slut september, var det dårligt.

Jeg har skrevet og skrevet til ham, men der går længe før han svare. Jeg fik ham herud og han kunne godt se at høet var dårligt. Han lovede at hente det, men det kunne ikke lige blive nu, da han havde "meget travlt på arbejdet". Der er nu gået næsten 2 mdr.

Så i går fik han en arbejds kolega til at ringe til mig og tale hans sag.Jeg skulle se om jeg kunne sælge det til en af mine naboer. (landmænd)Men de vil ikke købe, de har nok.

 

Det er der jeg står nu.........så....

Er der nogen herinde som har prøvet noget ligende?

Hvad har I gjort?

Hvad ret har jeg?

 

HJÆLP--------HJÆLP-----------HJÆLP-- --------HJÆLP

 

Hilsen

Anette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-12-2017 16:24
Ingen .smid det ud og køb nået nyt
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sur situation....
Forfatter: 
Dato:  09-12-2017 21:50

Sur situation du står i.

 

Jeg har selv stået i det samme, det var så wrap der var muggent - og jeg endte med at måtte smide for 6500 kr wrap ud.

Min egen fejl, at jeg ikke havde tjekket på forhånd, hvordan sælger forholdt sig til returnering.

 

Hvis jeg var dig, så ville jeg kontakte sælger igen, og fortælle at nu har DU været large og forsøgt at sælge høet - hvilket så ikke kan lade sig gøre - så nu synes du at det er op til ham at holde dig så vidt muligt skadesløs, så hvad er hans forslag ?

 

Vil han ikke "gøre noget" så har du forhåbentlig kvittering på købet - og så må du jo sige, at du så vil kontakten advokat.

Om det reelt kan svare sig.....det ved jeg ikke, men måske "tanken" om at du vil gøre det, kan gøre sælger mere samarbejdsvillig.

 

Har du ingen kvittering - ja så kan du ikke gøre noget.

 

Men du må nok forvente, at du skal ud næste år og finde en ny leverandør - og så gør det meget klart mht hvordan du og en ny leverandør håndterer produktreklamation.

Hø og wrap er jo et naturprodukt, så en gang imellem vil man risikerer skader, det skal bare ikke være hele læsset.

 

Mvh Charlotte

2
0
Svar på denne tråd
 
 Dårligt hø
Forfatter: 
Dato:  10-12-2017 07:56

,Morgan tak for svar.

 

Jeg vil kæmpe videre, med nogle af de råd du har givet.

 

Det er helt sikkert, at jeg til næste år ikke køber hø direkte fra marken, men venter til september, hvor det har ligget "på lager" noget tid.

 

God søndag

 

Hilsen

Anette

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider