Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Hesteklipper
Forfatter: 
Dato:  13-11-2017 11:23

Hejsa

jeg skal ud og investere i en hesteklipper. Syns det er svært at gennemskue, hvad man skal købe. Er der nogen som kender Furzone fra insektshop. Feks denne model:

dk insektashop.dk/hesteklippere-70/nyt- produkt-furzone-611-designet-til- godt-haandgreb-145/furzone-611-nyt- produkt-designet-til-godt-haandgreb- 349.html

 

eller Horser også fra insektshop.feks denne model:

insektashop.dk/hesteklippere-70/ horser-hesteklipper-ihk200w-74/

 

det er jo en fin pris, men er maskinerne så også gode nok? Er det med klippere, som med så mange andre ting, at man betaler ekstra for mærket, selvom det ikke nødvendigvis er bedre?

Jeg syns, at det er i overkanten og gi 5000,- for feks en Aesculap? Men måske er pengene givet godt ud?

vil meget gerne høre fra nogle, som har erfaringer med dette ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klipper
Forfatter: 
Dato:  13-11-2017 11:58
Jeg vil gå udenom horser klipper. Den er træls og ikke pengene værd.
Jeg havde en og blev skuffet. Den skal indstilles konstant, og efterlader mange streger.
Jeg har en hauptner nu. Den er virkelig pengene værd. Du kan finde dem fra 2000 og opefter.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Hesteklipper
Forfatter: 
Dato:  13-11-2017 12:06

Tak, den vil jeg prøve og kigge på?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aesculap
Forfatter: 
Dato:  13-11-2017 12:15

Jeg fik en brugt Aesculap i julegave af mine forældre for 25 år siden. Jeg klipper flere heste med den hver vinter og den fungerer stadigt upåklageligt :-)

Jeg vil klart anbefale at bruge lidt ekstra penge på en kvalitetsklipper.

 

.....nu kender jeg ikke de andre mærker .... så feel free to correct me hvis de også er fantastiske.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesteklipper
Forfatter: 
Dato:  13-11-2017 13:44

Ja, så kan det nok godt svare sig. Har godt hørt, at aesculap er gode, men de er dælen dytteme dyre ? ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stemmer i
Forfatter: 
Dato:  14-11-2017 08:20

Jeg vil stemme i med de andre og sige at det kan betale sig at købe nogen af de dyre mærker - hvis det på nogen måder kan lade sig gøre.

 

Jeg købte denne www.thordal.dk/shop/aesculap-equipe- hesteklipper-1475p.html for ca. 12 år siden og den kører bare - skærene skal selvfølgelig slibes ind imellem. Men det er så lækkert at vide at den tænder hver gang og bare kører. Den fik sit første service i år - der røg 1300 på lidt reserve dele, service og slibning af to skær... Det var SÅ fortjent :-)

 

Det kan siges at den igennem årene har klippet 5-30 gange per sæson. Jeg klipper både hoved og ben med den, men dér er den dog lidt stor.

 

Jeg forstår sagtens at man gerne vil undgå at betale 3500 for en klipper, men forventer man at skulle klippe de næste 10+ år og de små/billigere skal udskiftes hvert 2. år - så kan det i det lange løb sagtens betale sig.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hesteklipper
Forfatter: 
Dato:  14-11-2017 09:49

det er nok den dyre model jeg skal efter så??. Det kan jo helt klart svare sig, hvis de andre kun holder et par år

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billig klipper
Forfatter: 
Dato:  14-11-2017 21:00

Jeg har en billig (900 kr.) klipper - den har nu holdt siden 2006 og har alle år klippet ml. 2-7 heste - den tænder, kører og klipper rigtig fint. Skærene skal slibes lidt oftere end på de dyre mærker synes jeg - men det er også eneste kritikpunkt jeg har på den

 

Bonus er at den ligger fornuftigt i hånden og ikke vejer et ½ ton... I øvrigt har den aldrig været til service...

 

Jeg kan ikke huske mærket (demens ), men den blev købt i P. Lindberg - kan tjekke mærket i morgen...

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm....
Forfatter: 
Dato:  15-11-2017 03:25

Jeg har 2 Hauptner 2000.

Jeg klupper heste for andre, så er afhængig af noget der virker.

Og disse virker upåklagligt og er endda til at betale.

Oplever aldrig problemer, har klippet 4 heste (3 timer) efter hinanden, uden den blev varm.

Så jeg vil nok aldrig købe andre.

 

Go kraftig maskine, lavt støjniveau (jeg fører samtaler under klipningerne) og ok vægt.


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hauptner hesteklipper
Forfatter: 
Dato:  13-12-2017 10:37

Jeg kan også godt anbefale Hauptner, de virker altså bare :)


Se min hjemmeside om ridestøvler

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider