Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Single trailer
Forfatter: 
Dato:  10-07-2017 00:11

Erfaringer med single trailer!

Jeg overvejer at købe en single trailer til min hest, da den har besvær med, at have plads nok i en almindelig trailer, grundt det en stor hest.

Har kigget på mærkerne: Humbaur Single, Cheval Liberte GOLD ONE og Ifor williams. Men kunne godt tænke mig, at høre andres meninger og erfaringer med disse mærker, eller et helt andet mærke??

Det må også gerne være en brugt trailer.

På forhånd tusind tak for hjælpen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trailer
Forfatter: 
Dato:  10-07-2017 12:09
Hej
Jeg har her i foråret købt en ny single trailer fra humbaur. Min hest er 177 og han går direkte op og elsker at køre i den.

Christina & Chest ❤
1
0
Svar på denne tråd
 
 Humbaur
Forfatter: 
Dato:  10-07-2017 12:19

Hej Christina

Tak for svar! Hvordan er den at køre med? Ligger den godt på vejen? :)

mvh sofie much

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trailer
Forfatter: 
Dato:  10-07-2017 12:27
Jeg synes den er fin at køre med og den ligger bedre på vejen end jeg havde forventet. Jeg handlede ved kongeå . Mener jeg gav 48.000 der omkring for en ny. 😀 kan hvert fald anbefales.

Christina & Chest ❤
0
0
Svar på denne tråd
 
 13123553
Forfatter: 
Dato:  10-07-2017 21:55

Jeg har også kørt en del med Humbaur Single og det er en super fin trailer. Synes der er god plads og den ligger så godt på vejen. Min bil mærker dårlig nok den er med, selv om den er blevet brugt til to store heste (176 cm).

 

Prøv evt. at se i tyskland, hvis du er fra Fyn eller Jylland. Der kan være en god del at spare dernede.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Humbaur Single
Forfatter: 
Dato:  20-09-2017 14:32

Har selv haft en Humbaur Single og elskede den. Da vi købte den, prøvede vi en del andre single trailere på markedet, men Humbaur'en var bare bedst. Den ligger super godt på vejen og er dejlig rummelig for store heste. Den blev kun skiftet ud, da jeg skulle bruge en til 2 heste og også her faldt valget på en Humbaur :)


- Jannie Baggesgaard Sylvan Ehlers -

 

Baggesgaards Amazing

Baggesgaards Floriziana

Baggesgaards Vinzelia

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cheval Liberte
Forfatter: 
Dato:  20-09-2017 19:38

Hej,

 

Jeg har købt en Cheval Liberté Gold One (aluminium og glasfiber). Der var flere grunde til, at jeg valgte den model. For det første er selve højden af traileren (altså gulvet) lavere end på de fleste andre = lavere læssehøjde. For det andet medfølger der f.eks. reservehjul uden merpris. For det tredie kan bagklappen - også uden merpris - enten åbnes som normal klap eller til siden som dør. Det sidste er ualmindeligt praktisk, hvis man f.eks. skal læsse minibigballer hø i traileren eller andet af den slags. For det fjerde laver Humbaur (som jeg ellers er glad for) kun single trailere i træ, og jeg vil hellere have noget, der ikke kan suge vand, når jeg ved, at traileren vil komme til at stå ude altid.

 

Endnu har jeg ikke haft hesten i traileren; vi mangler lige at få et par detaljer på plads sådan rent træningsmæssigt, før vi skal i gang med trailertræningen. Jeg har dog kørt med tom trailer og trailer med 400-500 kg hø i. Den er ret vindfølsom at køre med, når den er tom - her skal man virkelig tage den med ro, hvis det blæser - men min bil er heller ikke verdens tungeste (derfor en single trailer). Med læs på går det meget bedre. Den ligger godt på vejen, og på grund af sit særlige ophæng mærker man ikke ujævnheder og bump så slemt som med andre trailere jeg har kørt med. Det håber jeg så også, at hesten kan mærke, når den tid kommer.

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jette (Forrest Fern)
Forfatter: 
Dato:  23-09-2017 01:03

Humbaur laver altså en i ALU:

 

www.humbaur.com/anhaenger/ pferdeanhaenger/single- alu.html#c13301

 

Jeg har selv kig på trailer til min store hest.

 

Jeg har selv kigget på Cheval, ifor, Sirius og humbaur single men er ikke blevet enig med mig selv endnu.

 

Ifor anbefaler på deres engelske hjemmeside, ikke 403 til store heste, men max 168 cm (mener jeg) ligesom 506

 

Jeg har prøvet humbaur i træudgaven, og den var godt nok lille til min hest. Den var noget tøvende med at gå op.

Er der nogen som ved om spiltorvet er længere i ALU udgaven?

 

Cheval ser flot ud, men jeg er i tvivl, grundet de rygter mærket har og den virker den lidt spinkel i opbygningen. Derudover mangler jeg "erfaringer" fra folk som har haft den i nogle år (ALU GOLD ONE, ikke tidligere modeller)

 

Sirius S45 ALU virker ret solid og lækker. Den er den største single trailer jeg har kunne finde( Indvendigt kassemål: (lxbxh)345x141x240cm ). Den er også lidt dyr og igen mangler jeg "erfaringer" fra folk som har haft den.

 


Mvh Tina

med hestene: Viktor, Felix, Dawina, Diva og Donna Summer

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider