Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Ændre Bates-sadel til uldstopning
Forfatter: 
Dato:  05-03-2017 17:48

Hej

 

Jeg har en Bates med cair som jeg skal have lavet om til uldstopning.

 

Er der nogen som har erfaring med hvordan det bliver?


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke uldstopning
Forfatter: 
Dato:  13-03-2017 13:06

Hej Helle

 

Jeg vil anbefale dig IKKE at lave den om til uldstopning.

Har hørt fra flere forhandlere (og mener også at jeg har læste det hos Bates selv) at man skal passe på med dette, da sadelpanelerne ikke er lavet til dette og dermed risikere man både at ødelægge saldel og ikke mindst hest.

 

Hvad er grunden til at du ønsker at få den lavet om og ikke bare få den tilpasset ved hjælp af det system som allerede findes på makedet? -man kan jo både ændre størrelsen på kophjernet og få indlagt kiler så man kan få den hævet/ sænket.

 

Min anbefaling er at hvis du ønsker en sadel med uldstopning så køb en der er "født" med det fra starten.

 


Cand. Agro.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tilpasning
Forfatter: 
Dato:  14-03-2017 09:32

Haft sadlen i en del år.

 

Det er et spørgsmål om tilpasningen af sadlen, jeg gør det ikke selv, og synes det er svært af finde nogen jeg har tiltro til at kan gøre det ordentlig.


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2017 11:16

Hej Helle

 

Det er bestemt heller ikke fordi jeg anbefaler dig at gøre det selv. Det synes jeg man skal have forstand på før man begynder at kaste sig ud i det. Der findes heldigvis forhandlere af Bates/Wintec som også tilbyder den service med de indlæg som er lavet til den type sadler.

 

Så vidt jeg ved kommer du fra Roskilde området, og der vil jeg anbefale dig at bruge Stine som arbejder i Optihorse. Hun har tilpasset mine Bates/ Wintec sadler flere gange og jeg kender også flere som bruger hende. Hun har også været på det udvided kursus hos Bates selv (ikke bare endagskurset)

-der er også en man skal holde sig fra i det område (skriv pb hvis du vil have navnet).

 


Cand. Agro.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider