Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Satans Shetlændergrime!!
Forfatter: 
Dato:  15-02-2017 12:37

Hej med Jer.

 

De Shetlænder grimer jeg kan finde i normal handel fungerer ikke optimalt.

 

Problemet er, at hageremmen ikke er justerbar og for at jeg ikke skal "kvæle" hesten så hænger næstestykket lidt lavere over næseryggen end godt er.

 

Drengene (hestene) hygger sig gevaldigt med at trække i hinandens grimer, hvilket resulterer i, at grimen trækkes over mulen og så hænger og dingler i nakkestykket ned af halsen.

 

Det kunne jeg leve med. Men sommetider når næseremmen ikke helt forbi mulen og den ender derfor "fastlåst" i munden på hesten. Ser jeg det ikke med det samme, så går den hele dagen ude uden at kunne spise osv. Heldigvis er de ikke kommet til skade - endnu!?

 

Findes der en Shetlændergrime med justerbar kæberem, som gerne koster under 100 kr? - den billige pris, da der ofres rigtig mange grimer på vores matrikkel.

 

På forhånd tak for hjælpen

 

Lisbet


Husk, at når du bliver sur, er det dit eget problem, at blive glad igen..!

Er det det værd?

Brug tiden fornuftigt..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du prøvet
Forfatter: 
Dato:  15-02-2017 13:39

med følgrimer til varmblodsheste? De kan som regel justeres alle vegne.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samme problem
Forfatter: 
Dato:  15-02-2017 16:25

Jeg har samme problem med min hest. Dog er det bare i str. x-full. Men han ligger midt i mellem full og x-full i grimestørrelse. Så enten er grimer typisk for lange i kindstykkerne eller for små i næsebåndet. Løsningen har været bare at købe en masse forskellige mærker og prøve af.

jeg køber også altid de billige grimer, da min også leger en masse.

 

Ellers kan du lade hesten gå med halsrem på fold. Når min går med halsrem, ødelægger og mister han den ikke helt så ofte som med grimerne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Shetlænder
Forfatter: 
Dato:  17-02-2017 11:36

Min shetlænder går med en grime fra Eskadron, som kan reguleres under hagen. Det er selvfølgelig ikke en billig løsning, men jeg synes nu at grimen er i en rigtig god kvalitet, som ikke bare sådan lige går i stykker. Hun har f.eks engang siddet fast i vores slowfeeder net med grimen, fordi hun synes det skal bruges som kløbræt. Der stod hun pænt og måtte vente til jeg opdagede det, for grimen havde holdt til hendes forsøg på at rive sig fri.

 


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rio grimer...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2017 17:28

Du skal købe Rio grimer, de fåes i rigtig mange str og kan spændes under hagen, alle mine går med dem, og har aldrig oplevet at de ikke kunne passe, nogle går med str mini shet og andre bare str shet..

Billede

 

Mvh Helle


STUTTERI HEDEN

 

Avl af stambogsførte shetlandsponyer

 

 

http://www.stutteriheden.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-02-2017 12:12

 

Som en anden skriver:

Følgrimer

Smallere remme, justerbare - og til at betale.

 

 

Billede

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider