Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 MJ Import
Forfatter: 
Dato:  20-01-2017 21:17

Hej Allesammen!
Vi er nogle af de uheldige kunder som har købt en vejrhane ved MJ import. De sælger alle slags vejrhaner og heste og jeg vil gerne advare andre om at købe deres produkter.

Indenfor købeloven har man 2 år - men de ville ikke levere en ny hane da vores faldt ned fra taget! istedet ville de reparere den. Her er billederne af den reparerede hane - jeg har aldrig set så dårlig svejsning. Der er stadig hul i den. Den kostede 3500 og vi skulle yderligere betale 200 kr for transport af den reparerede hane.
Aldrig har jeg oplevet dårligere behandling.

 

Jeg håber vi har reddet nogle fra vores skæbne.
Kh Ditte

Billede

 

Billede

 

Billede

 

0
3
Svar på denne tråd
 
 Reklamationsret
Forfatter: 
Dato:  21-01-2017 09:10

Det er rigtigt at man har 2 års reklamationsret, men det gælder på fabrikationsfejl. Så hvis I skal kunne reklamere, så skal I bevise at vejrhane er faldet ned pga en fejl ved produktet. Ellers hænger I, som I har opdaget, selv på regningen.

 

Men jeg vil da medgive at det ikke er den flotteste svejsning jeg har set, men nok heller ikke et nemt materiale at svejse i.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Charlotte
Forfatter: 
Dato:  21-01-2017 10:34

Hej Charlotte

Det har været 2 tømmer som har sat den op - De siger den ikke kan monteres anderledes. Så derfor er jeg meget fortvivlet. Men sket er sket. Jeg ved ikke hvor meget der skal til for at bevise, og jeg kan ikke finde ud af eller har lyst til retsgang.
Måske vi som forbrugere er vant til at blive mødt når et så dyrt produkt går i stykker, det har vi ikke følt.
Jeg føler mig meget magtesløs i situationen og derfor besluttede jeg er ligge den op her. Jeg har informeret virksomheden om mit valg men de har ikke svaret på min mail.

 

Kh Ditte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tømmeren
Forfatter: 
Dato:  21-01-2017 20:01

Så er det jo tømmmeren du skal reklamere over/til, da de åbenbart ikke har gjort deres job godt nok. Jeg kan på ingen måde se at det firma I har købt vejrhanen af kan gøres ansvarlig.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Giver Charlotte ret...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2017 01:51

...det er altså kun hvis der er en reel fabrikationsfejl at man kan reklamere på et produkt - ikke fordi en tilfældig tømrer siger at tingene kun kan gøres på den måde han har valgt at gøre det på...

 

JA - det er træls!

JA - det er trælse penge at miste!

JA - det er træls at firmaet ikke bare vil give jer en ny!

 

MEN - det er altså ikke det samme som at de ikke har ret til at afvise jeres reklamation... Svejsningen er ikke ret pæn, men den risiko er der altid når man skal reppe på noget.

 

At tænke på at gå i retten med sådan en (undskyld mig!) lille sag som den her er i min verden helt ude i hampen! 3500 kr. er da en slat penge - men omkostningerne bare for at få en advokat til at se på sagen kan nemt løbe op i det samme, og taber du sagen risikere du at du også står med modpartens udgifter til advokat = du kunne have købt 10 nye vejrhaner

 

I øvrigt - så har jeg det SÅ svært med at folk efterhånden hænger div. firmaer ud på nettet uden at de overhovedet har gjort noget galt... Dette kan findes til nærmest evig tid hvis man søger - og det er jo ikke fair når de ikke har handlet forkert! SÅ - tænk jer nu lige om inden I farer i tasterne en anden gang

 

Trine (Faxa)


3
0
Svar på denne tråd
 
 Hej allesammen
Forfatter: 
Dato:  22-01-2017 10:32

Jeg er da ked af at mit oplæg vækker så mange trælse følelser hos jer - det var ikke min mening.

Vi har købt et produkt (vejrhane) som først, så faldt halen af, bagefter faldt hele hanen ned fra taget. Jeg mener derfor at der er en fejl i produktet. Det kan vi have mange meninger om, kan jeg høre :-) 3500 er mange penge for os.

 

Da firmaet ikke respondere på vores henvendelse vælger jeg, istedet for at gå rettens gang (omkostninger osv) at ligge billederne af hanens reparetion op her.

At firmaet ikke har gjort noget galt, kan tolkes i uendeligheder. Måske hvis vi var blevet mødt, havde forløbet været anderledes.

Jeg hører at i er træt af at folk ytre sig omkring dårlige oplevelser - men dette er bare en oplevelse og dem deler vi alle hele tiden.

 

Hvis det træder nogle over fødderne, undskylder jeg. Jeg har på ingen måde lyst til at optrappe en konflikt eller hænge nogle ud. Vi har haft en oplevelse som jeg har valgt at dele, så andre ikke skal igennem det samme forløb.

 

Det er skønt med en god debat og jeg tænker at de kunder som læser dette indlæg har alle muligheder nu, for at tage deres egen beslutning.

 

Jeg vil ikke svare mere nu, men tak!
Kh Ditte

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Tak.....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2017 12:28

Jeg ville lige til at købe en vejrhane ved dem, men så så jeg lige hvad du skrev om dem. Så nu vil jeg ikke købe ved dem. Mange tak for din opslag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-05-2017 11:32

Afslutningsvis Ditte - og nu skal jeg forsøge at være helt neutral, fordi intet kunne være mig fjernere end køb af en vejrhane

I første omgang ved trådens start -der skriver du flg.:Indenfor købeloven har man 2 år - men de ville ikke levere en ny hane da vores faldt ned fra taget! istedet ville de reparere den. Her er billederne af den reparerede hane - jeg har aldrig set så dårlig svejsning. Der er stadig hul i den. Den kostede 3500 og vi skulle yderligere betale 200 kr for transport af den reparerede hane.

 

Også længere nede i tråden skriver du flg.: Vi har købt et produkt (vejrhane) som først, så faldt halen af, bagefter faldt hele hanen ned fra taget. Jeg mener derfor at der er en fejl i produktet. Det kan vi have mange meninger om, kan jeg høre 3500 er mange penge for os.

 

Alene ud fra det, som er med rødt, kan man tolke, på det du skriver - fordi du modsiger dig selv, når man læser det.

 

Man står tilbage med spørgsmålet - faldt hanen ned og gik i stykker eller blev hanen sat op af tømreren, dernedst faldt halen af, og derefter blev hanen nedtaget, repareret også atter igen opsat af tømren, også faldt den dernæst til slut helt ned.

 

Nogen gange er det svært at få sig formuleret og andre mennesker læser jo det man skriver og tolker på det.

Men det er fuldkommen korrekt at afhængigt af, hvordan det tolkes, så medfører det forskelige muligheder for placering af det egentlige erstatningsansvar og/eller reklamation, hvis et sådant findes.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Tina
Forfatter: 
Dato:  01-05-2017 21:12

Hej Tina.

For forståelelsen skyld får du lige et svar :-) I første omgang tænkte jeg ikke at det var nødvendigt at beskrive faldet af halen, da hele hanen senere kom ned. Da både hale og hane gerne skulle være forblevet på taget! Men jeg syntes det fortalte noget om fejl i produktet.
Tømmeren satte hanen op og først faldt halen ned og en uges tid (ca.) røg resten af hanen ned.

 

Det er hvad der helt konkret skete. Derefter var vores oplevelse og møde med virksomheden heller ikke særligt godt - men dette er jo meget subjektivt. Men de har ikke svaret mine mails...

 

Personlig, googler jeg tit kundeoplevelser med produkter inden jeg giver penge ud - da jeg ikke selv orker at arbejde i erstatninger og retsgang hvis det gør skævt - som denne gang...
Jeg ved at nogle syntes det bliver ubehageligt at læse dårlige bedømmelser af virksomheder, fordi det måske bliver at hænge nogle ud - men jeg ønsker dette opslag set som en vurdering, en personlig bedømmelse som nu ligger her, da virksomheden ikke eksistere på trustpilot :-)


Mvh Ditte M.
Ps. nu prøver jeg at bestride mig på ikke at svare mere ;-)

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider