Afslutningsvis Ditte - og nu skal jeg forsøge at være helt neutral, fordi intet kunne være mig fjernere end køb af en vejrhane
I første omgang ved trådens start -der skriver du flg.:Indenfor købeloven har man 2 år - men de ville ikke levere en ny hane da vores faldt ned fra taget! istedet ville de reparere den. Her er billederne af den reparerede hane - jeg har aldrig set så dårlig svejsning. Der er stadig hul i den. Den kostede 3500 og vi skulle yderligere betale 200 kr for transport af den reparerede hane.
Også længere nede i tråden skriver du flg.: Vi har købt et produkt (vejrhane) som først, så faldt halen af, bagefter faldt hele hanen ned fra taget. Jeg mener derfor at der er en fejl i produktet. Det kan vi have mange meninger om, kan jeg høre 3500 er mange penge for os.
Alene ud fra det, som er med rødt, kan man tolke, på det du skriver - fordi du modsiger dig selv, når man læser det.
Man står tilbage med spørgsmålet - faldt hanen ned og gik i stykker eller blev hanen sat op af tømreren, dernedst faldt halen af, og derefter blev hanen nedtaget, repareret også atter igen opsat af tømren, også faldt den dernæst til slut helt ned.
Nogen gange er det svært at få sig formuleret og andre mennesker læser jo det man skriver og tolker på det.
Men det er fuldkommen korrekt at afhængigt af, hvordan det tolkes, så medfører det forskelige muligheder for placering af det egentlige erstatningsansvar og/eller reklamation, hvis et sådant findes.
Mvh