Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Ridehjelm med GOD ventilation + pasform
Forfatter: 
Dato:  20-04-2016 16:28

Jeg søger en ny ridehjelm med den nye godkendelse til hverdag og stævner. Jeg synes en traditionel dressurhjelm er det pæneste, derfor modellen gerne må være enkelt og elegangt.

Dog lider jeg af kronisk hovedpine efter flere kranietraumer, så jeg leder efter en ridehjelm med meget god ventilation og gerne en med en pasform, der gør, at "man ikke kan mærke, man har den på". Jeg har også nogle gange hjelm på fra jorden, da jeg håndtere unge heste.

Jeg har hørt flere være glade for Samshield og Scharrf ridehjelmene. Hvis det skal være en Samshield, vil jeg dog nok købe den billigste model, da de er lige lidt dyre. Men omvendt vil jeg gerne give lidt mere, hvis den kan opfylde mine krav.

Har I nogle ideer/erfaringer???

0
0
Svar på denne tråd

Scharf..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2016 10:47

Jeg har lige anskaffet mig en Scharf hjelm, den er jeg super glad for, den sidder godt på MIT hoved. At jeg så også synes at den er pæn, gør jo heller ikke noget.

Jeg har tidliger haft en Mistral, som jeg også var ganske glad for.

Jeg købet min Scharf hos CJ Proline, som 2 sotering, og har endnu ikke rigtigt fundet ud af hvorfor at den er 2 sotering Og prisen var også ganske fornuftig.

Begge hjelme fåes med den nye godkendelse.

mvh

Julle

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd

Samshield shadowmatt
Forfatter: 
Dato:  21-04-2016 11:41

jeg har en Samshield shadowmatt og den er jeg simpelthen så glad for. Jeg har haft rigtigt svært ved at finde en hjelm som passer. De plejer enten at klemme, eller blive for "løse" i det

Jeg har været "en tur i sandet", og der synes jeg også at den klarede sig bedre, end min gamle hjelm.(måske grundet pasformen).

Men jeg tror det er meget individuelt, hvilkem hjelm man fortrækker. Jeg brugte lang tid på at gå rundt i rideudstyrsbutikken, med de forskellige hjelme på. Ikke kun for at finde det rigtige mærke, men også for at finde den rigtige str. Jeg kan både passe str. M og L, men efter et stykke tid, var det klart L som var bedst at have på

Mvh Tina

med hestene: Viktor, Felix, Dawina og Diva

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  02-05-2016 15:44

Jeg har problemer med at finde hjelme der ikke klemmer i panden og som ikke sidder løst i siderne. Mit hoved er sådan lidt aflangt (for at give en idé om min hovedform).

Casco Mistrall passer mig bedst - har en Samshield, meeeen den passer ikke 100% optimalt.

Sharf passer heller ikke mit hoved.

Du må afsted og prøve, hvad der passer dit hoved bedst.

Hilsen Jannie

GRAFIKER:

www.nokke.dk

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

0
0
Svar på denne tråd

MhSafe 1. Ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  13-10-2016 22:13

Prøv at se den nye MhSafe'1 hjelm.. Den er super let og sidder perfekt:)

www.nicehorse.dk/kategorier/75- hjelme/

Vh. Maiken

0
0
Svar på denne tråd

Ridehjelme
Forfatter: 
Dato:  19-10-2016 13:24

Jeg er svært begejstret for KEP hjelmene :-)

Samshield synes jeg er for tunge.

Nynne & Grumse

- Follow us on facebook www.facebook.com/NynneogGrumse/

0
0
Svar på denne tråd

Samshield VG -godkendte
Forfatter: 
Dato:  27-10-2016 09:45

Jeg har været glad for min gamle Samshield - den til dato bedste skal-facon til mit langskallede hovede. Stor er min skuffelse derfor da jeg nu opdager, at deres hjelm med den nye godkendelse gu'hjælpemig er blevet bredere - 1-1½ cm i str. L for at være helt præcis. Så nu sidder den (heller) ikke længere som støbt til mit hovede. ;-(

MH Nana

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider