Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Opstaldning Stevns, Køge og omegn !
Forfatter: 
Dato:  06-01-2016 21:56

Jeg søger opstaldning og håber I kan hjælpe :)

 

Det er til mine tre dressur/tur heste på 2,5, 3 og 13 år.

 

Krav:

Ridehus og udendørs dressurbane

Udmugning med i prisen minimum i hverdage

God foldtid med stråfoder

Under 3000 kr pr hest

 

Har ikke noget imod selv, at skulle købe krybbefoder.

Så må der selvfølgelig gerne være et godt staldmiljø og mulighed for turridning er et plus.

 

Er ikke interesseret i Engtoft eller Strøby ridecenter.

 

Mine heste er alle søde og velopdragne og jeg er voksen fornuftig rytter.

 

Håber I kan komme med nogle gode input :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 langebæk ???
Forfatter: 
Dato:  07-01-2016 07:38

kunne Langebæk være en mulighed. google selv deres hjemmeside

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  07-01-2016 09:51

Hvis hårlev kan gå an, så ligger der i Enderslev et dejligt privat sted.

Det hedder tc-place.dk Jeg har aldrig selv stået der, men har brugt ridehuset i vinterhalvåret.

Søde mennesker, en stald som altid ser pæn og passet ud. Da jeg kom der ( et par år siden) blev der strøet hos hesten, og så skulle ejer selv muge ud en gang om ugen.

 

Prisen var tættere på 2000 kr end 3000 kr dengang, men det må du selv undersøge.

 

Ud over det er der vist også Druestrupgård mellem Karise og Dalby. Jeg ved intet om det, anden end de tilbyder opstaldning, og der er de forhold du søger. Men det ligger i den forkerte retning af hvad du søger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for forslag
Forfatter: 
Dato:  07-01-2016 10:20

Tak for svar :)

Langebæk lyder rigtig fint, men gik uden om det pga prisen, da så vidt jeg husker, koster næsten 3300 pr hest og det bliver for meget med tre stk.

 

tc har jeg selv overvejet, men gik også udenom der, netop pga udmugningen. Har intet imod at muge selv, gør jeg i dag, men på det sted jeg er i livet lige nu, har jeg sinpelthen ikke tiden til det og ville derfor prioritere ridningen og få trænet unghestene.

 

Druestrup vil jeg undersøge. Har ikke noget imod lidt kørsel, hvis det er det rigtige sted og jeg kan bruge tiden på hesten istedet for på alt andet.

 

kom gerne med flere forslag, hvis I kender til et godt sted :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Privat
Forfatter: 
Dato:  09-01-2016 22:35

det må også gerne være et privat sted med ridehus tæt på.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ejby ved Køge
Forfatter: 
Dato:  12-01-2016 12:42

I Ejby, som ligger ca. 8 km fra Køge er der 2 fine opstaldningssteder, som begge møder dine krav.

 

Stald Egely ved skolen i Ejby. Bus 245 går lige til døren. http://www.stutteri-egely.dk/

 

Hjørnely (Epona Rideklub)ca. 1½ km længere væk. www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=24&i=16844...1449476094

 

Begge steder er der fine forhold og god stemning samt turmuligheder.

 

Tag dig ikke af de lidt "sølle" hjemmesider. Ring og tag ud og se stederne. Du vil ikke blive skuffet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Højbo ranch
Forfatter: 
Dato:  13-01-2016 03:20

Hva med højbo ranch det koster 2200 for hest de går i løsdrift

der er ridehus, udebane og gode tur muligheder.

de får alt det hø og wrap som de kan spise

du skal selv købe krybbefoder

det eneste du skal lave er mad og ride din hest

har selv stået der i næsten 3 år og de er rigtig søde der ude

 

hilsen Line

0
0
Svar på denne tråd
 
 mugning
Forfatter: 
Dato:  13-01-2016 08:00

for mig at se er problemet at du ønsker udmugning- det er der ikke mange steder i dette område der tilbyder.

 

Kunne det feks være en løsning at finde et sted du finder godt uden mugning, og så betale en for at muge ud? er der ikke ofte nogen i en stald der vi tjene lidt extra ?

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udmugning
Forfatter: 
Dato:  14-01-2016 00:43

Ja det er netop udmugning der er problemet. Har fundet ud af, at det faktisk er meget få steder, der tilbyder det.

Har spurgt nogle steder om man kunne betale sig fra det, men det er ikke muligt. Har tænkt tanken, at man måske kunne få en anden til det, som står der,(selvfølgelig mod betaling), men det kan man jo ikke rigtigt vide på forhånd.

Højbo ranch kender jeg ikke, det vil jeg tjekke ud. Tak.

Egely er uden mugning og man skal også selv stille wrap klar + diverse.

Hjørnely lyder rigtig godt, men det koster så også 3000 pr hest.

Druestrupgård som er nævnt længere oppe har jeg ikke kunnet finde noget info omkring.

Tak for svar :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Højbo Ranch
Forfatter: 
Dato:  15-01-2016 10:14

Højbo Ranch er det dejligt sted med søde mennesker og god hestevelfærd. MEN det er et western sted og det betyder, at der meget ofte er lukket i ridehuset pga. undervisning, øvelser med kvæg, weekend kurser osv.

 

Endvidere har de ikke en rigtig barriere men et tremmehegn hele vejen rundt i ridehuset. Og så er bunden noget dybere og tungere end dressurryttere er vant til (hestene skal kunne slide i den).

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Højbo ranch
Forfatter: 
Dato:  15-01-2016 17:41

Fjodanton ride huset er kun lukket tirsdag kl 19-21 og torsdag 19-21 og ridehuset er ikk lukket når der er undervisning og ja det er et western sted men vi har også dressur rytter og hygge rutter og weekend det er 1-2 gange om måned og nogle måneder er der ikk noget. Bunden synde jeg ikk er tyg eller tung.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mht egely og epona
Forfatter: 
Dato:  08-02-2016 13:57

Nu kender jeg begge steder, samt området.

På egely er det selvpas, men jeg ved der er et par stykker der tilbyder deres hjælp for en mindre sum penge, så man ikke behøves og komme hver dag/bruge tid på mugning.

 

Epona er med fuldpas, og jeg bruger selv deres ridehus, som jeg er vild med (ingen støv....Det er en luksus, man lærer at nyde!).

 

Men, der findes også en del privat stalde rundt om epona, så man kan trække dertil. Det ved jeg ikke, om det kan være en løsning?

 

Så er der familien Friis gård i ladager. Jeg mener prisen ligger på omkring de 2000 minus krybbefoder og mugning. Det kan tilkøbes. Der er både bane og ridehus.

 


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider