Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Premier equine utæt sæson 2
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 22:38

Er der nogen herinde med Premier Equine dækkener, der er på deres 2. sæson (eller ældre)?

Jeg var meget glad for mine PE dækkener sidste år. Vandtætte i heldagsregn, holdbare og super pasform. I år er jeg mindre imponeret. De er ikke vandtætte længere. Alle mine dækkener er vasket og imprægneret og bærer på ingen måde præg af slitage eller skader. De er i rigtig pæn stand, men suger altså vand i varierende grad.

Har reklameret til PE i dag, så er spændt på hvad det resulterer i. I mellemtiden må jeg vidst lige have købt noget andet hjem. Min hest skal i hvert fald ikke være våd efter en dag på folden.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 08:38

..at det lyder som om, de ikke er imprægneret godt nok. Hvad har du brugt?

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 10:04

De er vasket og imprægneret professionelt. Ved ikke præcis hvad de bruger, men kender mange der bruger samme sted og de har ingen problemer.

Det et ene dækken har jeg derudover givet en god gang teltimprægnering (som fungerer rigtig fint på f.eks. mine vinter jakker osv.). Tænkte nemlig også at imprægneringen var for dårlig og at en ekstra omgang kunne afhjælpe problemet. Ingen effekt og hesten var drivvåd i går.

Kunne forstå hvis der var huller eller lappede huller på nogle af dem, men de har ingen brud og nylonen suger bare vand. Sidste år holdt de alt ude i alt slags vejr.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 10:10

Bortset fra det, så bør et vandtæt materiale jo heller ikke blive utæt fordi det er vasket en enkelt gang. Heller ikke hvis det ikke var imprægneret.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 10:43

Ingen problemer her. PE på andet år

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 13:29
Jeg har to stk som er flere år gammel og det ene er aldrig blevet imprægneret kun vasket og der er absolut ingen problemer selv om de har stået i regn hele dagen.

SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

R.I.P Secret Soul, 3. juli 1989 - 30. nov 2008

R.I.P Faurholts Devito 1. maj 2002 - 7. jan. 2014

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 13:44

kører også med dækkener fra 2 sæson, ingen problemer her, har lige haft problemer med en dyne der er skrumpet lidt, fik mail retur med det samme og tilbudt enten 50% trukket fra det nye jeg bestilte, ellers skulle jeg sende det retur til England osv, men de var som sædvanlig super flinke. Du skal nok udføre den der vand test på dem, og tage billeder som dokumentation, så finder i nok en løsning :-)

Hilsen

Louise

Luna og Snippe <3

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 19:48

Dejligt at i andre ikke har problemer.

Det hesten fik på i går havde også fået ekstra imprægnering, udover da det blev vasket. Det har holdt nogenlunde til dagens sne. Men der er trukket vand ind langs syninger, haleflap og i sømmene ved stropper osv. Det er ikke gennemblødt som det han havde på ud i går, men det skal overhovedet ikkev være vådt nogen steder på indersiden - uanset mængden af nedbør.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-11-2015 13:57

Jeg oplevede at alle mine 5 PE dækner uden fyld blev utætte samtidig!!!

De var blevt brugt i forsommeren og havde hængt/ligget i nogle uger da det blev regn igen. Hestene fik dem på, men de var allesammen fuldstændig gennemblødte i løbet af en halv time. Dæknerne var alle under 1 år gamle.

Jeg har efterføgende vasket og impregneret dæknerne og nu er de heldigvis igen vandtætte, men jeg er bekymret for hvor lang tid det holder.

0
0
Svar på denne tråd

Utætte
Forfatter: 
Dato:  23-11-2015 16:42

Ja her er alle jo også blevet utætte på samme tid. Dog er de vasket og imprægneret. To af dem endda imprægneret både i forbindelse med de blev vasket og så har jeg selv sprayet dem med et rigtig godt lag imprægnering. Valgte at spraye de to, da de to tyndere dækkener ikke er tilfredsstillende vandtætte. Men de kan jo så ikke sprayes nu de er beskidte og inden jeg hører fra PE venter jeg lige med at betale for vask og imprægnering på ny. Nu de alligevel ikke rigtig hjælper at imprægnere dem ekstra.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2015 14:13

Har to stk PE dækkener (200g og 450g) begge er over 5 år gamle og begge har holdt upåklageligt bortset fra små-skrammer.

Så sent som i lørdags tog jeg hesten ind med dens 5 år gamle 200g dækken på efter heldags regn/sne/slud. Fuldstændig tør og varm indenunder :)

Det er simpelthen de bedste dækkener jeg nogensinde har ejet. De er også vasket og imprægneret flere gange gennem årene, men holder stadig tørt

Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd

Er vasken mon problemet?
Forfatter: 
Dato:  04-01-2016 10:54

Jeg bruger Weatherbeeta og Rambo og de bliver KUN vasket og derefter lufttørret - altså ingen imprægnering - og holder år efter år...

Kan det være måden dæknerne er vasket på? Er de fx. bleve tørretumblet eller vasket for varmt?

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering
Forfatter: 
Dato:  04-01-2016 14:43

PE mener det er vasken, der er problemet. Jeg har dog snakket med vaskeriet, der absolut behandler dem skånsomt og ikke udsætter dem for noget, de ikke også bruger på uld. De hænger og tørrer og vaskes ikke over 30 g.

Så umiddelbart er det ikke vasken, der er problemet. Har da også fået vasket et par af dem mere end en gang, samme sted. Dem var der ikke problemer med efter første vask. Så det er bare yderst underligt.

PE var efter en god omgang forhandling med på at sælge mig 2 nye dækkener til yderst favorabel pris. Derfor har jeg købt dem hjem og giver dem en chance som ekstra dækkener. De endte med at være så billige, at jeg ikke kunne have købt et no name dækken til samme pris. Har ikke prøvet de nye på endnu, så om de kan holde vand ude ved jeg ikke, men de får da chancen på et tidspunkt og så må vi jo se om de er andet en engangs dækkener.

PE har aldrig hørt om at deres dækkener pludseligt ikke kan holde vand ude. Derfor holder de på at det må være vasken. Når man googler PE rug leaking, er det vist dog ikke et helt ualmindeligt fænomen.

Så i alt er jeg ikke super tilfreds med hverken kvalitet eller service hos PE. Men giver det en chance til.

Vaskeriet har vasket og imprægneret de gamle dækkener uden beregning. Det er til gengæld super service og så må vi se om jeg nogensinde får dem prøvet på hesten i regnvejr igen. Er noget skeptisk over at risikere våd hest.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider