PE mener det er vasken, der er problemet. Jeg har dog snakket med vaskeriet, der absolut behandler dem skånsomt og ikke udsætter dem for noget, de ikke også bruger på uld. De hænger og tørrer og vaskes ikke over 30 g.
Så umiddelbart er det ikke vasken, der er problemet. Har da også fået vasket et par af dem mere end en gang, samme sted. Dem var der ikke problemer med efter første vask. Så det er bare yderst underligt.
PE var efter en god omgang forhandling med på at sælge mig 2 nye dækkener til yderst favorabel pris. Derfor har jeg købt dem hjem og giver dem en chance som ekstra dækkener. De endte med at være så billige, at jeg ikke kunne have købt et no name dækken til samme pris. Har ikke prøvet de nye på endnu, så om de kan holde vand ude ved jeg ikke, men de får da chancen på et tidspunkt og så må vi jo se om de er andet en engangs dækkener.
PE har aldrig hørt om at deres dækkener pludseligt ikke kan holde vand ude. Derfor holder de på at det må være vasken. Når man googler PE rug leaking, er det vist dog ikke et helt ualmindeligt fænomen.
Så i alt er jeg ikke super tilfreds med hverken kvalitet eller service hos PE. Men giver det en chance til.
Vaskeriet har vasket og imprægneret de gamle dækkener uden beregning. Det er til gengæld super service og så må vi se om jeg nogensinde får dem prøvet på hesten i regnvejr igen. Er noget skeptisk over at risikere våd hest.