Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hvem har i haft til at tilride?
Forfatter: 
Dato:  19-10-2015 11:03

Jeg står med en 3års KNN hoppe som jeg overvejer at sende ud i tilridning men hvem kan i kære HNér anbefale?

tænker jeg helst vil behold hesten på sjælland så jeg har mulighed for at følge hende gennem tilridningen.

Hvad har i ca. givet pr. mdr.?

Hvor ligger det henne?

Hvor langtid var jeres heste afsted?

Glæder mig til at høre om jeres oplevelser :) og på forhånd tak :)

- Julie

TEAM HAUKOHL

Vil du have spænding...

- Så rid en blanding...

Krone og bølge - En selvfølge

Klubmester og Championats Vinder Spring-Hest GREV 2008

Mistede sin far d. 16 Feb. 09

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er fra Jylland....
Forfatter: 
Dato:  20-10-2015 09:45

Jeg er fra Jylland, så kan desværre ikke anbefale nogle tilridningssteder på Sjælland. Men jeg kan anbefale metoden jeg brugte :-)

Jeg valgte at sætte mine heste ud i tilridning på det sted, hvor jeg vidste jeg ville opstalde dem/kører hen og ride efter tilridningen.

For mit vedkommende var det 5 min kørsel hjemmefra.

Så kunne jeg vænne hestene til på forhånd, at blive longeret i ridehallen, sadlet op på staldgangen ect - det vil sige gøre det lidt "hjemmevant" på forhånd. Og jeg var forbi hver dag og kigge :-)

Så lavede jeg en aftale med stedet - de ville få betalt for 2 måneders tilridning. Når de vurderede, at hesten var klar til at få mig på ryggen skulle de sige til - var der gået mindre end 2 måneder, så var aftalen, at jeg så den resterende periode selv skulle ride, MEN der skulle så være en af stedets personale eller ejeren tilstede mens jeg red. Det gjorde at jeg kunne få lidt hjælp, samt at jeg ville være mere tryg.

Begge heste var 4 år da de blev tilredet. Og begge vant til sadel, longe, hovedtøj ect.

Den roligste af de to heste fik jeg at ride på efter 10 dage :-) Der var han gående i alle tre gangarter, sød, nem og rar - og så red jeg de resterende 1,5 måned "under opsyn" :-)

Den meget tændte hest jeg har, tog det 1,5 måned før han var stabil nok i alle tre gangarter, så der red jeg kun "under opsyn" i de resterende 14 dage.

Efter de to måneder på tilridningsstedet tog jeg dem hjem igen, men kørte så op og red på stedet - så der slappede hestene af, fordi de jo kendte stedet og ridehallen samt alle lyde. Det tror jeg er en stor fordel med de unge heste.

Jeg gav 5000 kr pr måned for denne løsning - og kunne jo i særdeleshed med den første have sluppet meget billigere om det, hvis det var. Men jeg har aldrig tilredet ungheste før - så det var meget trygt for mig, at jeg kunne ride under opsyn. Og da jeg jo betalte for det, ja så var der aldrig brok. Nogle gange var det staldpigen som fik en 1/2 times kaffepause, andre gange var det stedets ejer, som kunne hjælpe mig med lidt galopanspring signal ect.

Så det er også en mulighed at overveje det sted du vil bruge i nærheden. For i tilridningssituationerne er det alligevel staldpigerne der er "kanonføde", og hesten skal jo "bare" vænne sig til at bære vægt, og gå uden snor.

Senere har hesten jævnligt været sendt i ridning hos min berider, men det har først været efter 1 års ridning, at der har været ide i at bruge flere penge på uddannelse.

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville nok foreslå
Forfatter: 
Dato:  27-10-2015 14:24

Sådan en som Lene Særmark :) - hun har en helt fantsatisk tilgang til hestene :)

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd

wwwwwwww
Forfatter: 
Dato:  30-10-2015 11:22

Jeg kan varmt anbefale

Ridecenteret Østergård v/Tina Andersen på Lolland. tlf 40321603

idet det er et mindre sted, hvor ejeren selv har den daglige ansvar og rider hestene ( nogle har hun hjælp til i starten )

så at funger i trykke og rolige rammer.

Ejeren rider selv på M plan til Landsstævner i dressur, og har før i tiden sprunget en del.

Hun har hjulpet vores datter fra rideskole plan til C stævner med pony. og hun har lige købt en ung hest, som skal bruges til millitary. Den har vores datter nu tilredet, og den skal nu skoles på Østergård her fra den 1 November. og det er jeg 100% tryg ved.

Ps jeg har intet "med" Østergård at gøre, dvs ingen heste opstallet,har ikke købt hest af dem, penge, familie eller andet. Kun rigtig god erfaring og oplevelse som udefra kommende"kunde"

Så er prisen også fornuftig, det er vel også at tage med ;o)

:O)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider