Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

opstaldning i odense og omegen.
Forfatter: 
Dato:  04-01-2006 13:56

jeg ville bare lige høre om der er nogen der kender til nogle gode opstaldningssteder i eller omkring odense, da jeg regner med at flytte min pru til området engang i løbet af sommeren.

da det er en stor hest med krudt i kræver han en stald med rimelig loftshøjde, og gode mark forhold.

det må gerne være et sted med lidt selvpasning, men da jeg er studerende har jeg ikke tid til at komme i stalden 3 gange om dagen.

det skal være til at komme dertil med bus, og det skal være muligt at få dressurundervisning i nærheden.

er der nogen der kender sådan et sted i odense eller omegen?

jeg håber at der er nogen der kan anbefale et godt sted til min lille dreng, da jeg endnu ikke kender nogle hestefolk på fyn.

på forhånd tak nina og capri.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-01-2006 14:01

Hvad med Dalumgård?

www.dar.rideklub.dk/

Det er da et kig værd ;-)

/DarkAngel

Gammelt kinesisk ordsprog siger; "Den der aldrig sover er altid vågen" :-P

0
0
Svar på denne tråd

dalumgaard
Forfatter: 
Dato:  04-01-2006 14:21

ved du noget om hvad det koster derude?

jeg kan ikke finde nogle priser eller noget om hvem der undeviser. men ellers lyder det godt.

maneg tak for savret forreten

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-01-2006 15:30

Jeg ved desværre ikke noget om det..

Jeg har kun været derude et par gange, sådan en smuttur :-P

Men skal da se om jeg kan hitte nogle priser til dig ;-)

/DarkAngel

Gammelt kinesisk ordsprog siger; "Den der aldrig sover er altid vågen" :-P

0
0
Svar på denne tråd

opstaldning
Forfatter: 
Dato:  05-01-2006 10:23

Dalumgård har ikke det jeg vil kalde gode foldforhold!!!

Hvis ikke det var for den manglende busforbindelse, ville jeg anbefale dig Søbjerggård, hvor jeg står. Delvist selvpasser (selv muge, stille foder frem, lukke ind (vi har dog indlukningsordning), der bliver morgenfodret og lukket ud. Vi har ridehus, 2 dressurbaner, springbane, Gitte Buch fra Allerupgård kommer og underviser 1 gang om ugen. Hestene har om vinteren 10 tønder land at gå på, og om sommeren 30 tønder land. Der går bus ca 1 km fra gården, så man kunne evt. have en gammel cykel stående...

I Odense er det svært at kombinere gode faciliteter/undervisning med gode foldforhold, men det er vel et problem mange steder.

0
0
Svar på denne tråd

Måske den nye
Forfatter: 
Dato:  05-01-2006 18:29

pension i Thorup, som Mads Brix og Lotte S. fra Allerupgård har startet? Det ser da ud til at de har nogle folde, men hvor meget ved jeg ikke. Stalde og ridehus må være helt nye...

Klubben har en hjemmeside, men jeg kan ikke huske den...

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd

tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 23:49

jeg kan måske slække lidt på kravet om undervisning, hvis man så må medbringe sin egen, eller kan få undervisning i rideafstand fra stalden, men folde og stalde skal der være styr på.

men mange tak for svarene indtilvidere, det lyder alligevel til at der er nogle steder.

har i nogle addresser på de steder? jeg er ikke så kendt i området endnu, så navnene alene siger mig ikke umidlbart så meget.

hilsen nina og capri

0
0
Svar på denne tråd

Rideklubber.
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 17:28

Rideklubber som jeg kender:

www.sedenrideklub.dk

www.fredemarksgaard.dk

www.fyens-rideklub.dk

www.sanderumrideklub.dk

www.killeruprideklub.dk

Dog er et par stykker af de nævnte klubber rimelig dyre hvad opstaldning angår.

MVH Anders KK

0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 01:13

mange tak for forslagene,

seden er desværrer kun for elevryttere så vidt jeg kan se og fyns bliver for dyr for mig og med for lidt foldtid - 2 timer er ikke nok for min lille energibombe til hverdag.

men er der nogen der ved noget om undervisningen de andre steder?

hvem der underviser, og i hvad (dressur, spring, el?) på hvilket plan og efter hvilken metode?

evt. erfaringer med underviserene?

eller er der nogle der kan anbefale andre steder? evt. private steder i nærheden af et sted med undervisning/ eller hvor man må tage egen underviser med?

på forhånd tak og mange tak for al den hjælp i er kommet med indtil videre.

nina og capri

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2006 15:10

Skal lige sige at Killerup rideklub har enormt dårlige foldmuligheder... 1 vinterfold til ALLE privatheste på stedet. Så dvs at de må dele... 7 heste ad gangen i højst 2 timer.

Skal også lige siges at ham der ejer gården er en MEGET mærkelig type, som ikke kan finde ud af at tale eller opføre sig ordetligt overfor andre mennesker.

Så er Fyns rideklub 1000 gange bedre hvad det angår + meget andet .. der findes det ALTID mulighed at få sin hest på fold.

Held og lykke...

M.v.h Nathali
0
0
Svar på denne tråd

Opstaldning Odense SV.
Forfatter: 
Dato:  14-01-2006 18:40

Jeg kan nævne Rosborg stalden som en evt. mulighed. Den ligger tæt på bybus stop og har store rummelige bokse i moderne stald. der er store græsfolde, dressurbane og mulighed for lån af stor springbane af nabostalden. Rosborg stalden ligger tæt på følgende rideskoler/centrer:

Tommerup rideklub

Bellinge rideklub

Grønkær ridecenter

Højmegård ridecenter

Sanderum rideklub

Stalden er en "selvpasser" stald, men med mulighed for at lave aftale med staldens øvrige heste ejer.

Mvh. Pia

0
0
Svar på denne tråd

skovhøjgård
Forfatter: 
Dato:  14-01-2006 21:24

ligger tæt ved skt. klemmens. de kommer ud hverdag ca. kl 8- 9 tiden og så skiftes man til at hente lukke dem ind inden det bliver mørkt og fodre til middag. Birte fra OL dressur underviser i dressur, meget dygtig underviser og thomas bedriderelev fra dalumgård underviser i spring. pris kan jeg ikke lige huske men det er vidst ikke så dyrt hvis det har interesse så skriv lige for så vil jeg finde et telefon nr. der ud til

0
0
Svar på denne tråd

anbefaler
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 15:16
søbjerggård anbefaler jeg eller sedenrideklub deres hjemmeside er www.sedenrideklub.dk

husk en tinker er en der er klog og ikke bare til at se pæn ud til dresur men en rigtig ven knyt dig til den prøv min side den er rigtig god og du kan få en net-hest

0
0
Svar på denne tråd

Opstaldning...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2006 19:12
Du kan også prøve hos os www.toejsbo.dk. Der dog desværre 2 km til nærmeste bus.
0
0
Svar på denne tråd

killerup...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2006 13:15

1 vinterfold til ALLE privatheste på stedet. Så dvs at de må dele... 7 heste ad gangen i højst 2 timer.

To timer som max HVIS der er kø - hvilket der som regel ikke er. Og så er det 8 de går ude ad gangen for at der ikke bliver slåskampe og så der er plads nok til de stadig kan bevæge sig.

Skal også lige siges at ham der ejer gården er en MEGET mærkelig type, som ikke kan finde ud af at tale eller opføre sig ordetligt overfor andre mennesker.

Han er en yderst ærlig mand der holder godt øje med om hestene bliver passet godt og om de er syge m.m. Vil man ikke høre hans mening nej så lader man jo bare være med at spørge. Følger man "reglerne", siger når ting er i stykker, betaler til tiden osv. hører du ikke et kvæk fra ham.

M.V.H. Riderlykke

Der er 2 ting som dyreejer:

Enten så vil man det, eller også vil man det ikke..

Dressursadel købes. Se her

Boks søges i Odense SV/S. Kig her

Se min hjemmeside HER

0
0
Svar på denne tråd

Må tilslutte
Forfatter: 
Dato:  30-07-2006 14:10

mig Nattas udsagn vedr. Killerup. Det er IKKE et sted man vælger hvis man prioriterer foldtid og anden - for hesten- kvalitet i hvert fald ikke i vinterhalvåret. Men nogle går jo mere op i ridehus, baner osv og på det område er det vist blevet bedre siden jeg havde heste derude.

Ejeren er spøjs og man kan ikke regne med at "ikke at høre et kvæk fra" fordi man passer sit eget og hvis jeg havde hest opstaldet ville jeg da frygteligt gerne høre et kvæk og også gerne lidt mere end det fra den, der havde opsynet med min hest når jeg ikke var til stede.

Prøv at sætte en annoncen på markedspladsen; det kan være det giver nogle flere muligheder.

Sort/brun shetter (u.pap) hoppeplag på 2 år sælges til absolut godt hjem.

Malinoishvalpe (DKK) født d. 19. juli. Se www.malinoise.dk

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

killerup..
Forfatter: 
Dato:  30-07-2006 14:18

Manden på stedet er en reel mand og meget ærlig.

Opdager han noget med hesten af den ene eller den anden karakter fortæller han dig det - også selvom du ikke spørger.

Ja, han er speciel og vil have tingene på "hans måde" men nu er det tilfældigvis også ham der ejer stedet, arbejder der og er der 24 timer i døgnet året rundt.

Nej, der er ikke verdens bedste foldmuligheder i vintermdr men der er mulighed for fold. Og tilgengæld er der super gode folde om sommeren og indtil ca. okt.

Det må være "vigtigere" end vinterfold i det omfang at de færreste rider så hårdt om sommeren som om vinteren samt at de færreste heste gider være ude ret længe ad gangen om vinteren hvis det kommer dertil. (forstå mig nu ret)

M.V.H. Riderlykke

Se min hjemmeside HER

0
0
Svar på denne tråd

datoen...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2006 14:20

Nu slog det mig lige..

Datoen på tråden er da gammel..

Hvorfor lå den så helt oppe i toppen da jeg gik ind og skrev??

- er datoen på de andre tråde forkerte..?

M.V.H. Riderlykke

Se min hjemmeside HER

0
0
Svar på denne tråd

odense SØ
Forfatter: 
Dato:  27-09-2006 22:18

muligt tråden er gammel med nyttig info for mig da jeg har samme problem, jeg ville bare gerne finde noget i SØ hvis dete r muligt,.

/tessa

0
0
Svar på denne tråd

til tessa
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 13:28
jeg kender et kanon sted i Sø, med en masse fold til billig penge, hvor der ikke bliver sparet på noget, hvis du vil vide mere kan du sende din mail til mig internt
0
0
Svar på denne tråd

opstaldning
Forfatter: 
Dato:  13-02-2007 12:02

skovhøjgaard på stenløsevej:

Der er ridebane og ridehus. hestene kommer på fold hverdag.

hestene bliver lukket ud, morgenfodret og så har man en dag om ugen man skal lukke alle heste inde 2 og 2. dem der lukker inde middagsfodre og så bliver der aftenfodret.

Der er halm, wrap og gulerøder med i prisen foder køber man selv eller købes på stedet.

pris 1350 kr men stiger til 1500 kr til april i den gamle stald

pris 1450 kr men stiger til 1600 kr til april i den nye stald.

bus forbindelse lige til døren.

Baghaven er en skov og der går stier til dalum gård.

Prinsessen min, hun er så dejlig
0
0
Svar på denne tråd

dalumgård
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 21:20

på dalum gård koster det ca. 3000-3500 fo fuld pension

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider