Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Back on track
Forfatter: 
Dato:  02-09-2015 17:07

Hej

Min hest har lige fået konstateret en seneskade/gaffelbåndskade - blev så forslået Back on track bandager for at forbedre helingen. Fik dem så købt og vænnet hende til dem, i nogle dage - som de forslår. Hun havde dem så første gang på i nat, men da jeg kom ud til hende idag efter hun havde stået på fold var hendes skadede ben hævet og varm.

Er det en normal reaktion på BOT bandager? og hvad kan man gøre ved det?

MVH

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-09-2015 09:51

Et par dage er ikke nok i tilvæning vil jeg mene.

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  25-09-2015 09:22

Hvis hesten ikke har stået med BOT før kræver det en tilvænning. Du må ikke bare smide dem på en hel nat hvis hun ikke har gået med dem før.

Det er et par timer ad gangen. :-)

**Nu med Bøgegårdens Lord**

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-09-2015 10:03

Som de andre skriver, så skal du tilvænne langsomt. De anbefaler max 4 timer dagligt de første 2-3 dage, men jeg ville personligt have startet med to timer i nogle dage, så 4, så 6 osv. Det virker meget voldsomt på mig at øge fra 4 timer til en hel nat i ét træk.

Jeg kan til gengæld fortælle en succeshistorie om en dødsdømt hest med gaffelbåndsskade, der på et halvt års tid kom sig fuldstændig og efterfølgende kunne trænes op til at fungere som springhest igen. Jeg tilskriver det helt klart brugen af BOT.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider