Jeg kan godt følge dig ... 
Min trailer bliver også brugt til andet end altid at køre med hest. Jeg har en humbauer Rapid med sidehængt rampe, så man kan åbne den som en dør. Den har en ok lav egenvægt og systemet er enkelt og nemt at bruge.
Det er supersmart, når man skal bruge den til at flytte, hente spåner osv. osv.
MEN, der er en ulempe, og det er, at den bliver mega tung i bagenden. Det betyder, at holder traileren bare den mindste smule ned af bakke, så er det meget svært, at få den på krogen, da tyngdekræften har sin virkning 
Nu er jeg en lille splejs på 50 kg og tynde arme, så er min trailer parkeret ned af bakke, kan jeg ikke selv få den på min bil... Nu er jeg ikke så heldig, at jeg altid kan parkere den et sted, hvor der er plant -så faktisk er det et ret stort problem, da jeg som regel kører alene og ikke altid har en, der vejer mere end mig til at stå oppe på trækkrogen for at få den på bilen.
Rent faktisk, så overvejer jeg at sælge den og købe en anden model med sadelrum, da mit behov for den sidehængte rampe ikke er relevant længere,og så vil jeg hellere have en trailer, hvor jeg ikke skal spekulere på hvor eller hvordan den holder, så jeg selv kan sætte den på bilen.
Men Udover det, så er Humbaueren en skøn trailer