Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 sadel med skulderfrihed
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 23:55

Jeg må nok indse at jeg skal af med min dejlige Bates-sadel for at få en hvor hestens skuldre kan være der. Problemet er at hesten har et ret dumt sadelleje og mave, så sadlen ender på skulderen af hesten.

 

Jeg har fået det råd at finde en sadel hvor der er plads til skulderen, men hvilken sadel skal jeg gå efter.

 

Helst vil jeg gerne fortsætte med en Bates eller wintec sadel, men er åbent for andre sadler så længe det ikke er med dybt sæde.


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er jo for diffust for dig.
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 08:36

En sadel kan jo ligge med fantastisk skulderfrihed på min hest, men ligge helt forfærdeligt på din...

 

Mit bedste råd til dig: tag en uddannet sadelmager ud. Ja, det koster nok 4-500kr. men så står du med præcis info om hvad du skal lede efter af sadelmærker, modeller, bredde og længde. Og pludselig har du sparet MANGE timer på at hente og bringe sadler fra private sælgere eller rideudstyrsforretninger. Jeg fór selv forvirret rundt for tolv år siden og brugte en del timer på landevejene med at samle sadler ind og returnere igen - indtil jeg bare ikke gad mere! Så hev jeg en dygtig sadelmager ud, som solgte mig et nyt mærke på markedet herhjemme. Jeg blev vildt begejstret for sadlen og den "overlevede" to heste og et udlån til en venindes hest (med løbende godkendelse/tilpasning af sadelmager) og jeg endte med at have sadlen i ti år. Nu rider jeg islænder, så min vidunderlige 17,5" sadel måtte videre ud i verden for et par år siden og jeg fik en ret pæn pris for den, fordi jeg havde passet godt på den (tip! Rid med stigremmene indenom sadelklappen).

 

Nu nævner du selv et dumt gjordleje. Bruger du en buegjord/banangjord? Det kan muligvis afhjælpe lidt af problemet. Det kan være gjorden, der er medvirkende til, at hive sadlen frem.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 09:35

Så skal du have en albion den er perfekt til stor skulder frihed

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 sadler
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 11:23

Jeg har brugt alverdens forskellige gjorde, så det bruger jeg ikke flere penge på.

 

Det er jo også lidt diffust hvem der er en god sadelmager, for en som jeg ved bliver omtalt som en af de bedste, den person kommer ikke i nærheden af min sadel.


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 working hunter
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 13:31

Jeg har selv kigget på den model der overordnet kaldes "working hunter". Især showmodellerne. Men jeg ved ikke hvorvidt de glider frem, og det kan også være begrænset med støtte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Windsor sadel
Forfatter: 
Dato:  03-03-2015 10:46

Vi har flere forskellige dressur sadler, men vores favorit er en Windsor elite dressur sadel, vi er rigtig glad for den netop fordi den giver en god skulderfrihed, vi har ellers altid været glad for stubben, men den giver sket ikke så stor skulderfrihed som Windsor sadlen gør og så er den til at købe for penge en god brugt kan findes til 3000-4000 kr. Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Windsor elite dressur sadel
Forfatter: 
Dato:  03-03-2015 20:00

Det ser bare ud til at Windsor elite dressur sadel er med dybt sæde og det kan jeg ikke ride i.


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 islændersadel
Forfatter: 
Dato:  05-03-2015 17:22

Jeg har selv kigget lidt på nettet og fandt 2 sadler som har mine ønskede kriterier, men begge er til islændere, hvad anderledes er der med en islands sadel? Hesten jeg har er en araber/spansk-lignende lille hest.


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider