Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Sadel med bredt kammer
Forfatter: 
Dato:  13-02-2015 20:05

Hej HN'er

Jeg er på udkig efter en sadel med bredt kammer, der skal kunne være fire flade fingre hele vejen. Puderne bagtil skal helst være rimelig høje. Har prøvet adskillige sadler i samråd med sadelmager, kun en har ligget godt, Jeremy Rudge. Det er økonomien ikke til.

Har i nogle forslag, uanset mærke og pris :)

Tak :)

0
0
Svar på denne tråd

sadel...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2015 20:58

Af dem jeg har/har haft synes jeg at Sommer Magnus og Kent & Masters har været brede i kammeret.

Her er et billed af Sommer Magnus'en (og mine fede fingre )

Billede

2
0
Svar på denne tråd

Globus?
Forfatter: 
Dato:  13-02-2015 21:12

Jeg har engang haft en Globus Clic. Den var bred i kammeret og med høje puder bagtil og til en overkommelig pris. Måske kunne det være et bud?

Mvh.

Rebecca.

0
0
Svar på denne tråd

11111111111
Forfatter: 
Dato:  13-02-2015 21:19

Tusind tak :) har selv kigget på Magnus, men er det ikke dressur?

Jeg søger en for hesteejer, og hun mener, at Globus plejer at runde meget for enden af puderne bagtil. De skal helst være helt lige.

Vi har en springsadel, jeg mangler en kombi :)

0
0
Svar på denne tråd

Julemnd
Forfatter: 
Dato:  13-02-2015 22:38

Jeg kan have hele underarmen i kammeret på Kentaursadlerne og min hest som også kræver bredt kammer går med sådan en og er glad for det :-) De er også overkommeligt i brugtpris :-)

Hilsen Rikke

Nu med rød musse
Brettings Alapay

0
0
Svar på denne tråd

Albion
Forfatter: 
Dato:  14-02-2015 01:11

Min nuværende sadel har det bredeste kammer, jeg nogensinde har set på en sadel. Jeg kan have 7 fingre mellem puderne, uden fingrene er klemt sammen. Kammeret er nogenlunde lige bredt hele vejen ned.

Det er en Albion Original Comfort med bom MW. Den er lavet til kvinders anatomi med et lidt bredere bækken, og taljen i sadlen føles umiddelbart temmelig bred - det er derfor, der er plads til det enorme kammer. Jeg har dog vænnet mig fuldkommen til det og sidder super i den nu, min springsadel (en Bates) føles nu helt spids!

Den har en lige bom og høje kilepuder, meget dybt sæde og medium store knæstøtter, der starter helt oppe i toppen under klappen. Blødt sæde og bløde knæpuder.

Jeg har købt min brugt, og når jeg google kan jeg se, at det er en ældre model, der ikke laves længere. Min sadel er dog ikke så gammel og ligner ikke helt dem, der dukker op ved en søgning, men det har ikke været muligt for mig at finde ret meget info om den.

Så måske kan du ikke bruge mit indlæg - men den passer i hvert fald på det, du søger!

Nu med

* Smukkedukken Grenanda *

Tidligere med

* Dakar Knudsgaard * Hidalgo * Lenzicco * Enzo * Palatino * Indian Kapella *

0
0
Svar på denne tråd

1111111111
Forfatter: 
Dato:  14-02-2015 08:50

Det er netop en Kentaur vi har nu, en Hellas. Hesteejer har haft mindst ti sadler selv og prøvet adskillige mærker, uden held. Dog skal der et Prolite underlag under, så den ligger ordentligt.

Blev anbefalet af sadelmager at prøve enten, Kentaur Apollon, Seneca eller evt Albion K2 til ham. Men hvor låner man lige dem? :)

0
0
Svar på denne tråd

ideal er også en mulighed
Forfatter: 
Dato:  14-02-2015 18:17
Ideal er også brede i kammeret og noget mere tilnærmelig i prisen.
Harselv en ideal Suzannah i wide og der kan være en hel hånd i kammeret.
0
0
Svar på denne tråd

albion- isabell werth
Forfatter: 
Dato:  14-02-2015 20:50

jeg har en ny albion k2 billigt tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

1111111111
Forfatter: 
Dato:  14-02-2015 21:36

Alexandre: Hvad er billigt og er det kombi/spring? :)

Marie Vad: Også en lækker sadel, synes dog ikke jeg har fundet mange brugte.

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  14-02-2015 22:32

Sommer (y)

Jeg havde en Sommer Opus I springsadel til min Shagya Araber - den var rigtig bred i kammeraet ligesom dressursadlerne. Jeg var rigtig glad for min, men solgte den da jeg aflivede min hest.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

Santa Cruz
Forfatter: 
Dato:  15-02-2015 07:38

Jeg brugte en Santa Cruz Octavia til min brede DV hoppe med lige ryg. Den er meget bred i kammeret, kan have 5 fingre i kammerat. Min er også til salg grundet aflivning af hesten, hvisdu kunne være interesseret.

0
0
Svar på denne tråd

111111111
Forfatter: 
Dato:  15-02-2015 09:52

Hestens ejer har haft Santa Cruz, eller ihvertfald prøvet, den duede ikke. Han er vanvittig svær at finde sadel til. Vi har en springsadel nu, men jeg søger en kombi,da jeg får ondt i knæene. Det er bare ikke ligetil, med alle de krav jeg har ;)

0
0
Svar på denne tråd

Albion og Prestige
Forfatter: 
Dato:  15-02-2015 12:22

Jeg har Albion og Prestige fordi jeg sulle have nogen med brede mellem puderne, det er de begge men min Prestige med kilepude har e højeste og bredeste puder, det er en kanon sadel, min hest fik en skade ved at gå med en Kieffer, men efter jeg fik Prestige har jeg den aldrig haft problemet siden, Kieffer var simpelthen for smal over ryggen og trykke på nerven så hun blev halt.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

11111111
Forfatter: 
Dato:  16-02-2015 20:50

Prestige mener jeg har fået nej af sadelmager, kan ikke huske hvorfor :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider