Min nuværende sadel har det bredeste kammer, jeg nogensinde har set på en sadel. Jeg kan have 7 fingre mellem puderne, uden fingrene er klemt sammen. Kammeret er nogenlunde lige bredt hele vejen ned.
Det er en Albion Original Comfort med bom MW. Den er lavet til kvinders anatomi med et lidt bredere bækken, og taljen i sadlen føles umiddelbart temmelig bred - det er derfor, der er plads til det enorme kammer. Jeg har dog vænnet mig fuldkommen til det og sidder super i den nu, min springsadel (en Bates) føles nu helt spids! 
Den har en lige bom og høje kilepuder, meget dybt sæde og medium store knæstøtter, der starter helt oppe i toppen under klappen. Blødt sæde og bløde knæpuder.
Jeg har købt min brugt, og når jeg google kan jeg se, at det er en ældre model, der ikke laves længere. Min sadel er dog ikke så gammel og ligner ikke helt dem, der dukker op ved en søgning, men det har ikke været muligt for mig at finde ret meget info om den.
Så måske kan du ikke bruge mit indlæg - men den passer i hvert fald på det, du søger!