Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Opstaldning i Nord-Sjælland.
Forfatter: 
Dato:  14-11-2014 20:14

Hej HN,

Jeg har været så heldig at få job i Hillerød. Jeg bor selv på Frederiksberg. Da jeg i forbindelse med mit nye job, gerne vil være hesteejer for første gang, leder jeg nu efter et passende opstaldssted til kommende hest.
Jeg har selv gået min gang i Roskilde/Hedehusene området, og kender derfor ikke til opstaldning i nord-sjælland.

Jeg har googlet løs, og kigget herinde, men jeg tænker at jeg må misse mange mindre gårde i min søgen, og ville derfor høre jer, om I kender nogle gode gårde?

Mine krav er som følger:

• Ridehus på stedet eller tæt på (ingen trailer kørsel).
  • Foldtid minimum 4-6 timer dagligt.
  • Adgang til græs som minimum om sommeren.
  • Fuldpas - udmugning i weekend, få vagter o.lign. kan gå an. Nu mindre nu bedre.
  • Mulighed for masser af grovfoder.
  • Adgang til natur vil være en fordel.
  • Imellem Hillerød og København.
  • Både løstdrift og boks er OK

Jeg glæder mig til at høre jeres oplevelser og erfaringer.

Mvh.
Natasha

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-11-2014 20:16

Nå ja, og en god stemning er et must!

Mvh. Natasha

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-11-2014 20:22

Hvor meget er du villig til at give pr måned?

Jeg ville anbefale Hillerød området, da det er der man får mest for pengene og oftest også længere foldtid. Jeg er ikke så begejstret for det man kan få omkring Lundtofte, Gentofte, Lyngby-Taarbæk, Klampenborg etc. Meget dyrt for ikke godt nok hesteliv iflg mine holdninger.

Prøv evt at kigge under fagbogen her på heste-nettet, der er en oversigt over en masse opstaldningssteder og du kan søge efter postnummer :-)

- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

0
0
Svar på denne tråd

ølstykke...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2014 20:36

poppelhøjgård i ølstykke, fantastisk sted fede bokse lækker stemning og ridehus overfor på andet ridecenter. bane på stedet skov tæt på og de billigste priser i hele nordsjælland med fuldpas giver 1800 kr for opstaldning af stor pony

find dem under ridepension herinde, der er ledige bokse, dem som har stået der er alle nogen som har stået der i mange mange år.

western,skovturs, distancerytter som rider på hesten over dem alle
nemlig selveste Whitey

Hilsen

Anja

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-11-2014 21:22

Sascha: Det begynder at gøre ondt hvis vi kommer over 4000 .

Jeg vil selvfølgelig godt have så heste venlige forhold som muligt, uden at være fuldstændig fanatisk :) ..

Tak for tippet om fagbogen - den anede jeg ikke eksisterede!

Dyrskov: Fedt, det vil jeg prøve at se på. Tak for tippet!

Mvh. Natasha

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-11-2014 21:35

Det var så lidt står der selv.

western,skovturs, distancerytter som rider på hesten over dem alle
nemlig selveste Whitey

Hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-11-2014 01:48

Nu bor jeg selv i Frederikssund (5 min fra Ølstykke) og jeg tror du kører død i at køre så langt hver dag til hesten. Jeg vil helt klart satse på Hillerød/Ballerup/Værløse, der får man de bedste omgivelser og forhold.

Jeg kan selv anbefale Søndersøgård i Værløse og Ballerup Rideklub, som ligger lige op ad Hareskoven. Derudover har jeg hørt godt om Pension Hair. Birkerød Rideforening er også en mulighed. Derudover ligger der Hillerød Sportsrideklub, som jeg ikke kender så meget til. Der ligger en masse smågårde rundt omkring i Hillerød rundt ved skoven, dengang jeg boede i Allerød kiggede vi også på gård deroppe af, og der var så mange, at jeg slet ikke kan huske dem alle Vi tog en dag ud af kalenderen og kørte bare rundt i Hillerød og omegn og besøgte gårdene - det var meget fedt, for man fik set stederne med det samme og så omgivelserne med det samme. Det vil jeg også anbefale dig at gøre.

Ift prisen burde du helt klart kunne finde noget, hvis du kigger i de områder, jeg lige har nævnt.

- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

0
1
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 12:19

Tak for alle jeres forslag. Det er jo dejligt I gider tage jer tid til at hjælpe når man ikke er stedkendt. Jeg vil klart lure lidt på alle sammen.

Mvh. Natasha

0
0
Svar på denne tråd

Nordsjælland
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 13:21

Der er mange lækre steder i Nordsjælland, til meget forskellige priser alt efter hvor mange faciliteter man ønsker :)

Du bør også kigge på Fredensborg-området, der ligger en del gårde.

I Allerød ligger der bl.a. Trollemosen og Stutteri Selsmarken, og på kanten mellem Birkerød og Farum ligger Stutteri Hillock. Alle har ridehus på stedet og skov tæt på. :)

Bare lige en FYI vedr. Pension Hair. Det er ikke hestevelfærd, der er i højsædet derude, ihvertfald ikke for boks-hestene. Hele deres tilgang til og behandling af hestene får de fleste til at krumme tæer

De har lækre faciliteter, men de er ikke blege for at "opdrage" på din hest ved ud-og indlukning i form af en pisk.

Håber du finder det rette sted :)

Sagde Josephine

Med sine to soulmates og guldklumper

Maphard & Nuller <3

2
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 22:28

Tak for endnu et godt indlæg Josephine.
Puha, og kæmpe tak for advarslen. Jeg ville godt nok blive arrig hvis nogle gjorde den slags "afretninger" af min hest.

Jeg vil når jeg får tid søndag lige kigge på krak og se hvordan områderne du nævner ligger i forhold til mit nye job og bopæl

Mvh. Natasha

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider