Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Hovsko ? boots ?
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 07:10

Ja jeg går jo og overvejer at indkøbe boots eller hovsko eller hvad det nu er de hedder.

 

Men hvilken type kan i anbefale, hvad koster sådanne sko og hvor hurtigt slides de op. Hvordan finder man den korrekte str til hesten.

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kommer an på hovene
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 11:03

Jeg tror man i sidste ende må tage mest hensyn til, hvad der kan passe til hestens hov-facon og så også hvad man skal bruge dem til.

 

Jeg bruger EasyBoots Trail i den wide udgave til min vallak, som jeg rider ud ca. 1 gang om ugen. Han har lidt tendens til vingedannelse på ydersiden af hoven - og det må man lige holde nede for at booten skal sidde godt.

 

Vi rider i skov og alle tre gangarter uden problemer, dog fungerer de bedst på tørt underlag (de kan skride lidt fx når man rider nedadbakke).

 

Jeg synes de er nemme at bruge og de er minimalt klodsede. De virker ret solide, så jeg forventer at de holder længe - som i flere år, med det brug jeg har.

 

MH Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 16:07

Jeg har lige fået disse på prøve http://www.hovsko.dk . det koster 200 at prøve + porto og syns de virker gode


islandsk hest er en fest :-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 takker....
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 20:04

takker for de gode råd...

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Boots.....
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 21:45

Mine første boots var 1. generation equine fusion. De har holdt i 4-5 år, men ikke brugt hver uge. Til gengæld har jeg i perioder brugt dem 3-4 gang om ugen. Pris ca 1500.

 

Nu har jeg købt easy boot back country. De er fine nok, men lidt mere besværlige end EF og skal passe meget mere korrekt for at sidde ordentlig. Jeg har ikke brugt dem så længe så jeg ved ikke med holdbarhed, men prisen var ca 1300 kr.

 

Jeg vil anbefale du måler hestens hove (se feks skema på hovfokus) og så kigger hans modeller igennem for at finde den, der passer bedst til din hests hovform.

 

Han plejer også at være sød til at vejlede, hvis du skriver en mail.

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

Vi har en ledig plads pr. 1. september

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Boots...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2014 14:16

Den rigtige størrelse findes ved at have hovenes præcise mål. Sådan kan du gøre:

 

Sæt hestens ben på et skumpad/ skumliggeunderlag, løft modsatte ben og vupti: Perfekt aftryk så du kan måle længde og bredde :)

 

Mht. mærke, har jeg kun erfaring med Equine Fusion. De er nok mest at sammenligne med en menneskeløbesko :)


Med venlig hilsen

 

 

Anja

 

 

Lækre Passiersadler sælges

(alt for) billigt :)

Se mine annoncer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Easyboot Glove...
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 14:54

Easy boot glove er min klare favorit blandt boots. Denne boot kræver dog at den passer nøjagtigt til hoven, men den er super fed og ret diskret :-)

 

/Linda

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Marquis hovsko
Forfatter: 
Dato:  10-09-2014 13:33

Det er let med Marquis hovsko, du skal blot måle hovens bredde i cm, så kan du finde størrelsen på http://www.hovsko.dk.

 

Som skrevt ovenfor, så kan du få et par på prøve.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 hvad skal
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 17:34

Må jeg lige spørge hvorfor man bruger sådan nogle? Sorry hvis det er et dumt spørgsmål

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 17:57

Jeg er super glad for mine renegade og de kan klart anbefales

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor bruge hovsko
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 19:54

Til LineObel,

Det er ikke et dumt spørgsmål.

Der er flere grunde til at vælge hovsko/boots til sin hest.

Den vigtigste gund er, at det mest naturlige og sundeste for hesten, er at gå uden sko så hoven kan bevæge sig og strålen kan blive masseret.Det giver den bedste blodcirkulation til hoven, hvilket er meget vigtigt. Men der er et behov for at beskytte hoven når vi rider på hesten på hårdt og slidende underlag og i de få timer om dagen kan monteres hovsko.

En anden grund er også prisen, da hovsko hurtigt tjener sig hjem.

En tredje grund kan også være at hesten har så dårlige hove at der ikke er noget horn at sømme i.

Hvis der er nogen som ønsker yderligere oplysninger er I meget velkommen til at skrive til mig på www.hovsko.dk eller på hovsko via Facebook.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Cavallo Trek Boots
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 09:31

Jeg har et par Cavallo Trek boots til salg for 1.000 kr. inkl. gaitors, str. 4. De er kun brugt i én uge. De ligger herinde på markedspladsen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovsko
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 14:00

Hej Inger.

Jeg har brugt mine til den tidligere frieser jeg red. De nemme at få af og på syner ubrugte. Har været med på stubmark osv. Er tilsalg til 500kr. Hvis du måler hoven fra den bredeste side over til modsat har du det rigtige mål.

MVH

Majbrit


Majbrit & Ane af gudenå

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider