Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Travere og bid?
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 00:47

Hej HN'er

For noget tid siden købte jeg et nyt bid til min søde traver vallak, et 3-delt Baucher. Før gik han med et 3-delt, øhm ved ikke hvad det hedder, men det havde 3 kobber ringe i midten og var desuden lidt for stort. Jeg vidste ikke bedre, derfor fik jeg det så skfitet efter jeg blev lidt klogere.

Nu er Baucher prøvet af og han fungere ikke på det. Æv jeg ville jo bare give ham et der var blidt og roligt. Han skummer/savler, smasker/gumler og bidder faktisk i det. Han kan slet ikke finde ro med det.

Så nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal ud over at købe endnu et nyt. Overvejer et alm muffebid i 3 eller 2 delt.

Men jeg vil da lige høre jer andre der har travere, hvad i bruger af bid?

Hilsen Nathja

0
0
Svar på denne tråd

3-delt med rulle i midten
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 11:50

fra HS, det er hvad jeg bruger til min pige. Det fungerer helt udemærket på hende. Vi rider både spring/dressur og ture i skov og ved vej....

0
1
Svar på denne tråd

En tommelfingerregel er.....
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 13:13

... at jo flere led der er på biddet, jo mere uroligt er det.

Prøv med et 2-delt eller måske et udelt bid.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

3
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 00:26

Et ganske almindeligt 2-delt, massivt og lidt tykt bid,- jeg kan ikke lige på stående fod huske størrelsen/tykkelsen.

Hesten må gerne skumme på bidet og resten kan rides væk.

0
0
Svar på denne tråd

Hackamore
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 11:26

Jeg købte et hackamore hos klassisk-dressur.dk. Det har korte stænger som er trukket tilbage fra mundvigene og det gik min pige rigtig godt på. Hun havde nu ikke problemer med urolig mund, mere at hun altid var så bange for den. Med hackamore slappede hun af og det hjalp også meget på hendes galop.

Ellers tænker jeg måske også tand - og sadeltjek kunne være en ide. Det behøver jo ikke være fordi der er noget galt med selve biddet.

Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 23:57

Jeg fik et tip om, at jeg kunne prøve at sætte kindstykkerne et hul op. Dette gjorde jeg og det hjalp faktisk en hel del. Nu skummer han kun lidt og er noget mere rolig i munden.

Derudover har jeg prøvet en hackamore og det gik han rigtig fint med, så denne er bestilt, netop fra klassisk-dressur ;).

Tænder og sadel er tjekket :)

0
0
Svar på denne tråd

traver og bid
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 00:39
Prøv et almindeligt to delt bid i en mellem tykkelse. Det fungere godt på mange. Havde selv stor glæde af det. Mvh Nina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider