Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Dækken til fjordhest
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 12:24

Er ved at gå op i limningen .. Hvilke dækkener bruger I til jeres fjordheste?? Syntesvalt skarver, er for smalle, ligger underligt osv???????

0
0
Svar på denne tråd

Mit Rambo!
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 23:03

Mit Rambo er det bedste!! Aldrig har jeg haft så godt dækken.

Jeg har en dejlig dejlig dreng! Men vi døjer med en stor overvægt på ham. - han er fjordhest!

I de seneste to år, har jeg mindst brugt 3000 på dækkener, fordi ingen passede.. -.-

her til december fik han så et Rambo all in one dækken. Det har en hals, som gør det selv regulere størrelsen omkring bringe og skulder. Og de går ikke med kjole, fordi benene er skåret fri i formen :D

det har heller ikke de der trælse kiler der giver slid på skulder.

Jeg har intet skarvemærke set selvom han er sæt kort klippet fra efterår til forår :-) det er skide dyrt - ja! Men det er alle pengene værd, og der er 3 års garanti :-)

www.stald-direkte.dk/shop/rambo-duo- daekken-5397p.html

0
0
Svar på denne tråd

Weatherbeeta
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 13:28

Jeg er stor tilhænger af weatherbeeta til min fjordvallak, her skal man blot være opmærksom på at de er store i str. min vallak bruger 135 cm i andre mærker, men altså kun 125 cm i weatherbeeta.

MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd

Når nu du er
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 13:30

fjordhesteejer, skulle du tage og blive medlem i facebookgruppen Fjordhesten Danmark, der er mange gode råd at hente af folk med samme passion for vores skønne race

MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd

Horseware Rambo...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 13:52

...hvis man vælger de rigtige modeller (høj/halvhøj hals duer ikke rigtigt). De billigere modeller har også en ok pasform, men de holder slet, slet ikke så længe som Rambo (mit ældste Rambo har vist passeret de 10 år).

Jeg har ikke andet til mine. Gry bruger 130 (Frida bruger 140, men hende kunne jeg ikke lige finde et billede af med tøj på.)

Billede

Sliddet er minimalt og begrænser sig til lidt slid af hårene forrest på skulderen og midt på bringen. Her fra dækken sæsonen:

Billede

Her er de for nyligt fotograferet, de har først fået dækkenerne af i går, så det her er efter en helt sæson med dækken på. :) De bliver i øvrigt klippet flere gange i sæsonen. Frida begyndte at få slid fortil, da hun voksede ud af sine dækkener, men hårene kom igen, da hun fik et dækken i den rigtige størrelse. :)

Billede

I øvrigt er mine løsdriftsheste, der går ude 24/7 - og jeg har aldrig oplevet, at dækkenerne ikke har holdt tæt.

Rambo koster - men er alle pengene værd. :)

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd

Tak....
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 07:00

Tak for hjælpen;)

SMUK, VELGÅENDE, SØD, SKØN WELSH MOUNTAIN VALLAK UDLÅNES SNAREST

0
0
Svar på denne tråd

Horze?..
Forfatter: 
Dato:  26-04-2014 08:23

Jeg kan ikke bruge Horseware på mine - der er ingen benstropper, og de suser simpelthen rundt, når hesten ruller sig ( måske mine ruller sig meget voldsomt?) derimid er jeg meget glad for den nye Horze Cascade, som har meget høje skulderslidser, hvilket giver en god frihed.

Om dette dækken kan passe din hest, ved jeg ikke. Jeg mener at huske at din er lidt godt i stand? Så vil et dækken jo ligge anderledes end på en normalvægtig hest :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2014 08:26

... det hedder Crescendo (ikke Cascade)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider