Det bør selvfølgelig ikke ske, men at de døde dyr findes kan man så sige er positivt, så kan man jo sortere dem fra. I pelleteret foderpartier er der nok lige så mange døde smådyr - dem ser man bare ikke - det er jo store mængder råvarer der håndteres. Jeg bruger både foder fra Hippolyt og Pelleteret foder, og har gjort det siden 2007 - har aldrig fundet et dødt dyr i noget af det.
Jeg forhandler også Hippolyt, og ingen af mine kunder har fundet døde dyr i foderet, og da jeg i et års tid var konsulent for Hippolyt hørte jeg ikke om fænomenet, men selvfølgelig sker det når I jo har fundet nogle døde dyr.
Heldigvis sker der ikke en opformering af botoulisme-bakterien sådan som der kan gøre når man finder døde i wrap, det kræver nemlig de iltfrie forhold som der netop er i wrap, men ikke i en pose foder.
Ring til Hippolyt, så er jeg sikker på at du får en undskyldning og nyt foder. De gør det jo absolut ikke med vilje, alle de hestefoderfirmaer jeg kender vil jo gerne sælge et godt produkt og bevare deres kunder.