|
|
| Hestefolk i Kolding |
| Forfatter:  |
Jannie Tornvig |
| Dato:  |
16-12-2005 19:46 |
|
Hej!
Jeg står i den situation, at jeg skal flytte til Kolding til sommer for at studere, og jeg vil gerne have min hest med. Men eftersom at jeg kommer helt oppe fra Nordjylland, har jeg ingen kendskab overhovedet, til diverse smede, dyrlæger, opstaldningssteder osv. Så var det at jeg tænkte om der var nogle af Jer der kunne anbefale nogle 
Med venlig hilsen Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flot og billig opstaldning |
Carsten Nielsen |
16-12-2005 20:50 |
|
Jeg er ikke fra kolding selv, men har været på Dalby rideskole som ligger 5 min kørsel uden fra kolding. De har 2 store ridehuse og dejlige stalde til 1650 ca og virker som et godt sted. har dog kun været der 2 gange.
M.v.h. Carsten I Nielsen. "Det sværeste ved ridning, er at gøre det så let som muligt"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg søgte |
Jannie Tornvig |
16-12-2005 20:59 |
|
lige på google, og fandt det, men det er desværre ikke mig, jeg bryder mig ikke om deres fold-politik, jeg søger et sted, hvor min hest kan komme på fold hele dagen. Men ellers tak  Hilsen Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fold mm. |
|
|
På Vilhelmsminde Rideklub i Nr.Bjert lidt udenfor Kolding kan hestene komme på fold hele dagen. Jeg mener at det koster 1700,- Man skal så selv muge ud. Det er et dejligt sted med en afslappet omgangstone. Og der er en god ridebane og en stor ny ridehal.
MOR TIL KAROO, OG EJER AF JACOB KLAPHAT Formand for en lokal ponyafdeling af D.Å.H.M. Men modstander af skarpe bid og hjælpetøjler!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karolinemor |
Jannie Tornvig |
17-12-2005 12:06 |
|
Hej! Jeg har lige være inde og kigge på hjemmesiden, men kan desværre ikke finde så mange oplysninger. Ved du hvad der er med i prisen? Hilsen Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jannie |
|
|
Der er foder, halm og frøgræs med i prisen. De fodre med hel havre og Tjørnemøllens müsli. Man skal selv muge ud og give halm. Der er en fast turnus, hvor man har een dage om ugen, hvor man fodre til aften sammen med en anden. De dage skal man også tage de heste ind, der ikke er taget ind af ejerne kl 16. Der er fri adgang til baner og et dejligt ridehus. Der bliver fodret til morgen, og så bliver hestene lukket ud på folde. Man kan så vælge om ens hest skal gå ude til man selv kommer eller fodervagten tager den ind kl 16, eller om man vil have den taget ind kl 12 til fodring. Der kan vælges en lille fold, hvor den går selv eller sammen med en fast kammerat, eller en stor fold med græs, hvor den går i en større flok. Der kan købes undervisning på stedet ved deres faste underviser, Claus, som er vældig flink. Vi kommer der 2 gange om ugen og får undervisning ved en dygtig free-lancer, Bettina Laisbo. Om sommeren er der mulighed for fuldtidsgræs.
MOR TIL KAROO, OG EJER AF JACOB KLAPHAT Formand for en lokal ponyafdeling af D.Å.H.M. Men modstander af skarpe bid og hjælpetøjler!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen det |
Jannie Tornvig |
17-12-2005 13:21 |
|
lyder da som et rigtig godt sted! Er der en som fodre hestene på faste tidspunkter, så man undgår for meget stress i stalden? Hilsen Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jannie |
|
|
Der fodres på faste tidspunkter. Jeg tror, det er kl 7-8, kl 12, og så sidste gang kl 17. Vi stod der i 2 måneder sidste vinter, og vi gav selv en ekstra gang foder om aftenen, når vi var færdige med at ride. Men dels var der for langt at køre for os hver dag (vi bor 23 km derfra), dels kunne vores pony ikke lide at være der. Han stressede i boksen. Det er dog ikke min opfattelse, at der er specielt stresset der. Men han kan åbenbart ikke lide at stå i en boks, hvor der er åbne tremmer til begge sider. Han har behov for en lukket hjørne, hvor han kan melde helt fra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okay... |
Jannie Tornvig |
17-12-2005 13:42 |
|
jeg tror jeg vil tage mig tid en dag, og køre ned se stedet. Kan du anbefale en smed/dyrlæge i området? Hilsen Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God dyrlæge |
|
|
Vi har en rigtig god hestedyrlæge på Kolding dyrehospital, der hedder Siamak, og han kan varmt anbefales til alt, også tænder, som han er special uddannet i..
Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som Silas1 |
|
|
Jeg har også kun positive oplevelser med Siamak. Dog bruger jeg en lokal til vaccinationer og lign. Det er Judith fra Taulov Dyrlægerne. Der er Siamak simpelthen for dyr i kørsel! Er det et mere hestespecifikt problem, der kræver specialudstyr, kan jeg kun anbefale at køre over til Højgård Hestehospital ved Odense. Men det tager selvfølgelig også kun 35-40 min at køre derover for os, for vi står i Fredericia. Som smed bruger jeg Henrik Berger. Han bor i Nr.Åby, men kører gerne til Kolding. Han er meget dygtig men også lidt dyr. Der får vi altid en utrolig god service!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang. smed |
Jannie Tornvig |
17-12-2005 19:42 |
|
er det virkelig vigtigt for mig at jeg bruger en der kommer når man ringer, eller efter et par dage, da min hest går med sko, og har en tendens til at træde dem af... Mange tak for Jeres anbefalinger!  Hilsen Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang. smed |
|
|
Jeg er lige begyndt at bruge Kolding Beslagsmed, og jeg syntes at det er et pænt stykke arbejde han laver og han kommer med kort varsel. Hilsen Annemette
En Rigtig Hest har 4 ben, et Hoved og en Hale! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sisse.. |
|
|
Hvem er Kolding beslagsmed??
Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til Silas1 |
|
|
Er en som hedder Jacob. Han er nyuddannet og startet for sig selv her i år. Til hans smede eksamenen fik han flere 13 taller! (kan ikke lige huske i hvilke fag). Han er sød og rar og kan klart anbefales. hilsen annemette
En Rigtig Hest har 4 ben, et Hoved og en Hale! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| havde glemt |
|
|
Ja, det er rigtigt! Ham havde jeg helt glemt. Min søster bruger ham, og er ovenud tilfreds  Hendes hest står i en privat stald i Harte, meget tæt på Kolding. Det er noget billigere. Der kommer hestene på fold hele dagen. Der er ridebane, men ikke ridehus.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kig her |
|
|
hej jeg kan anbefale kolding dyrlæge siarmak. og kolding beslagsmed kan har vist fået 13 i alle sine eksamner.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Beslagsmed |
Sara (Pachino) |
21-12-2005 01:10 |
|
Når man scorer topkarakterer til eksamen burde det være ensbetydende med, at man er er super dygtig, men jeg har en bekendt der måtte sande at det ikke er tilfældet, da en nyuddannet smed skar begge hendes heste meget skæve så de måtte stå i en længere periode - den efterfølgende smed mente vidst ikke at vedkommende burde have licens til at beskære - så husk at være objectiv! Men Karolinemor, hvem Claus er det der underviser i Vilhelmsminde? Mvh Sara
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Claus? |
|
|
er vist bare Claus!  Han er ikke uddannet, men har arbejdet med heste og undervisning det meste af sit liv, tror jeg. Han er utrolig sød og tålmodig overfor de unge ryttere. I de 2 måneder vi stod der, fik Karoline springundervisning ved ham. Det var på et meget lavt niveau, men det gjorde at hun fik lyst og mod til at springe igen. Det havde den uddannede berider, hvor vi kom fra, nemlig fået ødelagt fuldstændigt! Claus var virkelig imødekommende og hjælpsom, selv om Karoline red dressurundervisning ved en anden, - Bettina Laisbo.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Karolinemor... |
Sara (Pachino) |
21-12-2005 23:09 |
|
Skulle bare lige høre om det var Sørensen, der kom derud, jeg rider ved ham i Dalby, og er meget tilfreds, savner dog at kunne få hesten mere ud. Mvh. Sara P.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla80 |
|
|
Man må da sige at du er lidt om dig Jeg vidste slet ikke at jeg var tilmeldt CamillasBoligJagt? Kun Homes og alle de andre mæglerkæders. Tak for tippet! Men vi er lidt kræsne. Så ejendommen i linket har bare for lidt jord til, og så ligger den med den store motorvejsudfletning som klods-op-ad-nabo. øv øv Nej, klaphatten er godt installeret på Fredericia Rideklub igen på trods af de lidt begrænsede foldmuligheder. Berideren der har været en rigtig god oplevelse Stille og rolig og positiv. Karoline red med i en springtime igår, hvor de kun var hende og en lille pige, der sprang der for 1. gang. Han var simpelthen så sød ved den lille pige og hendes lidt frække pony, at man kunne blive helt rørt! Når jeg tænker på hvad resultatet kunne have været ved 'vores' gamle berider, så tænker jeg noget med longepisk, bange pony og en pige med tårerne ned af kinderne.  I er selvfølgelig da alligevel velkommen til at komme og holde ferie/weekend her! Det kunne være rigtig hyggeligt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja ja når man selv |
|
|
kigger på sjælland kan man jo lige tage Jylland med også. Dejligt at Karoline og Klaphatten har det godt igen, og fedt med berideren. Vi kommer måske forbi en dag  Kh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|