Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Spillers - erfaringer?
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 14:40

hej derude..

Da staldejer er begyndt at køre til Tyskland en gang pr. md for at hente foder, kan jeg se en stor fordel ved at hoppe med på "vognen", de forhandler dog ikke Equifirst som jeg bruger nu.

har dog i en periode gået og tænkt over alternativer til det, da jeg synes han mangler lige de sidste kg, og synes ikke Equifirst slår helt til, til trods for massere godt hø, betfor og olie ved siden af de 3,5 kg han får.

De forhandler til gengæld Spillers, men da det ikke længere er så udbredt i DK, har jeg ingen erfarringer med det, andet end en tidligere konkurrence pony jeg kendte fik et tilskudsfoder derfra.

min tanke går på response slow release energy mix og bruge conditioning fibre sammen med for at give noget ekstra til huld, muskler og selvfølgelig tarmene, et alternativ er selvfølgelig ren lucerne.

han skal selvfølgelig fortsætte med betfor, olie og massere af hø..

Hvad er jeres erfaringer med Spillers?

skriv gerne hvordan jeres heste fungere på det, hvilken slags i bruger, og grundlaget for valg af netop dette.

håber i vil dele jeres erfaringer :)

. Nadja .

* Max Nobel 7. maj 2003- 23. oktober 2013 *

"vi er ikke alle lige dygtige, men vi er alle lige vigtige"

0
0
Svar på denne tråd

sssssssss
Forfatter: 
Dato:  10-04-2014 15:48

Har rigtig god erfaring med Spillers (y)

Det samme med Saracen, som også er begyndt at blive mere udbredt herhjemme.

Så jeg ville bestemt skifte til Spillers uden at blinke :)

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

Spillers
Forfatter: 
Dato:  11-04-2014 00:53

Jeg ville uden tøven skifte til Spillers.. Der er masser af produkter at vælge i mellem og det er rigtig god kvalitet..

Jeg har aldrig været ret begejstret for Equifirst, synes det krævede alt for meget ved siden af, det var dyrt og min hest så ikke specielt godt ud på det..

For mange år siden anbefalede min daværende underviser mig at skifte til Spillers High Fibre Cubes.. I stalden hvor vi stod blev der fodret med havre og Fiber Mix, men den hurtige energi gik lige i hovedet på min varme dame.. Dengang var der ikke ret meget snak om foder, jeg anede da slet INTET og der var heller ikke alle de specialprodukter på markedet, som der er i dag.. Jeg overdriver ikke når jeg siger at HFC blev en lifesaver .. Hesten var glad for at æde dem i modsætning til havren, de maniske hoppeture under ridningen forsvandt (til min mors udelte lettelse hvilket var heldigt eftersom det var hende der betalte OG hentede specialmenuen) og pelsen skinnede..

Senere skiftede vi til Dodson&Horrels Pasture Mix men kun fordi foderstoffen ikke længere forhandlede Spillers.. Den kunne nogenlunde det samme men jeg må indrømme at jeg altid har haft et blødt punkt for Spillers selvom vi i forbindelse med skift af opstaldningssteder har været vidt omkring i foderjunglen..

En kæmpe fordel ved HFC er at de kan opblødes til en grødlignende masse.. Derved kan også ældre heste med evt tand- og fordøjelsesproblemer spise det.. Jeg købte en sæk da min stakkels pige skulle have fjernet to kindtænder, så var jeg sikker på at hun fik ordentlig foder uden at skulle tygge for meget

Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

0
0
Svar på denne tråd

Conditioning mix
Forfatter: 
Dato:  12-04-2014 10:22

Jeg bruger også Spillers conditioning mix.

Har haft brugt det er i vinter til alle hestene i stalden og de har alle sammen fungeret rigtig godt på det.

Det er jo i den lidt dyre ende prismæssig, så lige nu buger jeg det kun til min springhest som mangler lidt huld og muskler ovenpå en lang vinterpause med virus i stalden.

De andre får nu Trotting Cubes fra Brogaarden og det ser de også ud til at fungere rigi fint på. Det kostr nok omkring det halve at fodre med!

Fotograf Heidi Glisborg

* stort arkiv med stævnebilleder *

Glisborg på facebook

www.facebook.com/#!/pages/ Glisborgdk/326858757556

www.wpets.dk

Kvalitetsudstyr til hest & hund

http://www.fuldblodsaraber.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  12-04-2014 16:52

mange tak for jeres svar, det er da overvejende positivt

en sæk equifirst koster 191 kr.

en sæk response slow release energy mix 148,5 kr og conditioning fibre koster 218 kr for 20 kg, tænker blandingsforhold der hedder 2-1.. plus vi får mængde/VIP rabat

så det burde immervæk ikke blive dyrere end jeg fodre nu, og hvis det fungere bedre, så er det jo bare kanon

. Nadja .

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  12-04-2014 16:59

hov .. conditioning fibre koster kun 181 kr pr sæk, valutakuser ændrede sig til sterling pund i stedet for Euro

dvs. på Equifirst giver jeg pt 955 kr om md.

og kommer til med de to blandinger at skulle betale 807,5 kr..

det er nu en besparelse der er til at tage med

Og det lyder til at være et skiiii*e godt produkt, så det er jo bare helt super

. Nadja .

0
0
Svar på denne tråd

Forskel.....
Forfatter: 
Dato:  12-04-2014 17:06

Husk at conditioning mix og conditiong fibre er to forskellige produkter.

Fotograf Heidi Glisborg

* stort arkiv med stævnebilleder *

Glisborg på facebook

www.facebook.com/#!/pages/ Glisborgdk/326858757556

www.wpets.dk

Kvalitetsudstyr til hest & hund

http://www.fuldblodsaraber.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  12-04-2014 17:14

det ved jeg godt :)

Den hedder conditioning fibre:

spillers.dk/ sp_conditioningfibre.html

har skam undersøgt, læst osv. inden jeg lavede indlægget

. Nadja .

0
0
Svar på denne tråd

Spillers...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 00:35

Jeg har også kun godt at sige om spillers, jeg har i år prøvet noget andet foder, og synes ikke de har set lige så pæne ud som med Spillers! Skiftede da jeg ikke kunne få det i nærheden længere, men der er nu en der forhandler det igen, så det bliver nok det de kommer på igen :)

Heidi Elkjær

Stadil Arab - HE-Photo

"Allah created the Arabian Horse from the four winds: Spirit from the North, Strength from the South, Speed from the East and Intelligence from the West"

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 00:39

Super Heidi, dejligt med så overvejene gode tilbagemeldinger

. Nadja & Aagaardens Don Romino.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider