Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Boots eller andre råd
Forfatter: 
Dato:  07-04-2014 10:35

Hej.

Har en shetter der bliver øm hvis han går på sten eller hård bund. Der er ingen problemer hvis han bare går på fold, men vil gerne holde ham lidt i form ved at cykle med ham. Pt får han lov til at løbe i rabatten, men der ligger indimellem sten og det bryder han sig ikke om. Jeg vil ikke lægge sko på ham, med mindre han bliver øm på folden. Han er 16 år så det regner jeg ikke med at han bliver. Har prøvet at købe Build a Bear sko til ham, men de er alt for små.

Er der nogen der har et godt råd til hvad søren jeg kan gøre. Har tænkt på om en barfods trimmer evt kunne lave nogle små boots til ham??Men det er et område jeg er helt blank på.

Bor på Djursland.

Håber nogen kan komme med en rigtig god løsning

0
0
Svar på denne tråd

Equine Fusion
Forfatter: 
Dato:  07-04-2014 16:30

Equine Fusion boots kan fåes helt ned i str. shetlænder. Prøv at tjekke bl.a. www.hovfokus.dk hjemmeside, de kan også købes hos www.abrideudstyr.dk

Er selv glad og tilfreds bruger gennem flere år.

1
0
Svar på denne tråd

Boots..
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 12:31

Tak for svar.

Hvilken størrelse hest bruger du dem på?? Har boots til min ridehest, men syntes de er meget tunge og klodsede. Derudover bliver han øm i ballerne efter få dage med dem på fold. Rider ikke med dem, brugte dem i en kort periode da han var slem til at smide sko.

Er bange for at boots også bliver for tunge og klodsede til den bette shetter.

Nogen der har erfaring med boots til de helt små??

0
0
Svar på denne tråd

Equine Fusion
Forfatter: 
Dato:  02-05-2014 19:51

Equine Fusion er en meget let og fleksibel boots type, som slet ikke er klodset.

Tror den ville være fin til din shetter.

De er lavet i stof og så med gummibund.

Dog vil jeg anbefale enten at købe den nye model, som er lidt tykkere i sålen end de gamle modeller. Eller ellers, hvis du køber de gamle modeller, og så lægge en ekstra sål i :-)

0
0
Svar på denne tråd

Ultimate
Forfatter: 
Dato:  02-05-2014 19:54

Hov det er jo egentlig kun Equine Fusion Ultimate du kan få i str. shetter ;-) Altså den nyeste model.

Equine Fusion Ultra boots str. 13 (sort) sælges..

Se annonce

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  02-05-2014 22:54

Tusinde tak for svar " Falle "

Har lige et spørgsmål mere. Hvor holdbare er de?? Ved godt det kommer an på hvormeget man bruger dem, men sådan ca. Helt billige er de jo ikk. Men den bette dreng fortjener dem

0
0
Svar på denne tråd

Equine fusion
Forfatter: 
Dato:  08-05-2014 14:36

Jeg har haft et par dårlige oplevelser med dem mht. holdbarhed må jeg så sige.

Sålen holder egentlig fint, men mit problem har været at de er gået op i syningen omme i hælen, altså den syning der holder gummi og stof sammen i hælen.

Om det så er fordi jeg har brugt dem forkert, om det er hesten/hovene der er noget galt med eller hvad, det er jeg ikke klar over, for jeg har hørt flere der er godt tilfreds med dem..

0
0
Svar på denne tråd

Holdbarhed
Forfatter: 
Dato:  08-05-2014 16:04

Jeg bruger boots på min DV hoppe i frostperioder på fold, og nu er det 3. sæson de bruges. Nogle år har det været nødvendigt med boots fra december til april, andre kun i kortere perioder. De er så på fra tidlig morgen til sen aften, så de bruges vitterligt i nogle timer de dage de er på og holdbarheden er helt i top. Vi har nu slidt 1 boot op, men 3 år er vel ok selv om det kun drejer sig om kortere eller længere tid afhængig af vejret, de er på min. 12 timer af gangen og hesten vælger selv hvilket terræn hun vil gå i på foldene. Det bliver til nogle "rideture" Jeg har ikke fundet nogle, som er så nemme og fleksible at lægge på hesten som E.F. De skal dog passe, for jeg fornemmer et vis ekstra slid netop som Falle skriver, hvis ikke booten sidder ordentlig på hesten, det kom så til at koste mig et par nye boots i en anden størrelse og derefter er sliddet "almindeligt". Så sørg for en korrekt opmåling er min erfaring.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider