Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Erfaring Bøckmann Duo trailer
Forfatter: 
Dato:  24-02-2014 10:49

Hej,

Jeg står og skal købe min første trailer og har kig på en Bøckmann Duo trailer fra oktober 2008.

Hvad ad har I af erfaringer med denne trailer og hvad bør sådan en koste (jeg kan få en sprit ny til 40.000,-)

På forhånd tak

med den smukkeste Toshiba og fantastiske Toffie ;o)

0
0
Svar på denne tråd

En rigtig dejlig trailer
Forfatter: 
Dato:  28-02-2014 23:47

Jeg har efterhånden kørt mange kilometer i vores Böckmann Duo trailere, og har kun pæne ting at sige om dem.

De ligger supergodt på vejen, er rummelige og jeg kan godt lide, at de er solide indeni på den måde, at det ikke er noget "dallerværk" som andre trailere kan være. Her mener jeg bommene, skillerummene osv. er solide, rasler ikke osv. Man kan mærke, at det er kvalitet.

Jeg kan godt lide den måde man åbner og lukker bagrampen på, håndtagende er solide, og den er nem at koble af og på bilen i kraft af udformingen af håndtaget og næsehjulet. Alt i alt en skøn skøn trailer og min mand sværger til dem - vi har nu 3 stk.

Men, og der er kun et men. Jeg er en meget lille størrelse med tynde arme og ikke særlig mange kræfter, en rigtig slapsvans. Det betyder, at jeg ikke er i stand til selv at flytte traileren! Hvis f.eks. jeg bakker hen til den, og kun er 5 cm til venstre/højre fra krogen, så vil alle andre bare tage fat i den og flytte den - men det kan jeg ikke De er rimelig tunge fortil (ivhertfald dem vi har)

Derfor har jeg købt en Humbauer Rapid til mig selv, som jeg nu tøffer rundt i, da det altså ikke nytter noget, at jeg skal have hjælp til at flytte traileren .. det er altså ikke lige altid der står en klar kl. meget tidligt søndags morgen, når jeg skal ud og køre, så skal jeg altså være uafhængig.

Priserne vil jeg helst ikke kloge mig på

For at opdage nyt land, er man nødt til at miste kysten af syne et stykke tid

0
0
Svar på denne tråd

har lige lånt en duo
Forfatter: 
Dato:  01-03-2014 09:53

og det bliver ikke sådan en vi køber, jeg synes den er noget slinger og meget levende og køre med. Men hvorfor jeg oplever den sådan kan jeg ikke give en forklaring på, for vi låner også med jævne mellemrum en comfort og den er skøn og køre med og ligger stabilt på vejen. Begge modeller er böckmann.

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-03-2014 13:45

Jeg har en Duo RA (den med sadelrum), er super glad for den. Som KarinaK skriver er det en solid kvalitetstrailer. Jeg er også en lille sag, men måske stærkere end KarinaK, for jeg kan godt skubbe min lidt rundt. Men meningen er jo at man bakker bilen lige til og kobler på
Har både kørt med Brenderup og Cheval Liberty, men Böckmann ligger bedre på vejen og er bare bedre gennemført.

0
0
Svar på denne tråd

Bøckmann
Forfatter: 
Dato:  01-03-2014 21:08

Karinas trailer er lidt speciel fordi den har sidehængt rampe og der et meget tungt beslag på hækken, som gør den ekstra let fortil. Det gør den nem at sætte på bilen, men kører man med en mindre bil og tom trailer, vil det også rykke en del mere i bilens krog - indtil der er hest ombord, så er den igen stabil.

En kendt årsag til at en trailer slingrer under kørsel er at dæktrykket ikke er ens og i orden på alle 4 dæk!

Jeg har lejet trailere ud i snart 4 år og hver gang er jeg mest glad for DUOérne, fordi de er solide og holder godt!

Eneste kendte fejl er at ledningsnettet ikke kan lide salt - og det her jeg oplevet netop på 2008 modellen, men det koster ikke en herregård at fikse.

Skal den ligge ultra stabilt på vejen kan jeg også anbefale en Big Master - fordi den er bredere ligger den fantastisk!

0
0
Svar på denne tråd

Tak for alle svar
Forfatter: 
Dato:  02-03-2014 13:54

Tusinde tak for alle jeres svar. Jeg kigger nærmere på dem i Herning og kan næsten ikke vente til at få en :)

med den smukkeste Toshiba og fantastiske Toffie ;o)

0
0
Svar på denne tråd

tak Morten
Forfatter: 
Dato:  02-03-2014 21:46

så vil jeg checke trykket i dækkene, for undrede mig godt nok over jeg oplevede den som meget levende, både tom og med stor hest i.

For målene skulle være de samme som comforten. At vi så nok vælger enten comfort eller master når vi skal købe er en anden sag.

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider