Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

rambo optimo
Forfatter: 
Dato:  29-01-2014 13:52

Nogen der har erfaring med ovenstående?

Min hest er ved at blive en kende for dyr i dækkener, og jeg har nu indset, at det ikke kan betale sig at købe billigere modeller, da de simpethen bliver huller/revet i stykker for hurtigt, er nok nødt til at op i noget ballistisk nylon!

Desværre har hesten en lille håndfuld vorter fortil på skulderen, og jeg har problemer med at dækkenerne slider og laver hul på vorterne.

Det jeg har haft bedst oplevelse med, var faktisk et 4horses (som dog kun holdte 1 uge), men i den uge fik vorterne ro. Jeg tænker det er pga. skulderslidsen, og at rambo optimo derfor kunne være en løsning.

Men er det pengene værd?

Nina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-01-2014 15:43

Så køb 4horses Rocky dækkenet, det er med 1680 denier ballistisk nylon og det holder bare, samt har god plads foran til skuldre/bringe

Her ses det på min unghest, det kan altså holde til lillebror ved siden af HÆNGER i det, bider i det og prøver at løbe afsted med ham(dækkenet)

Billede

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"19/1: Holmer søger mødestabil rytter et par gange om ugen, send pb"

1
0
Svar på denne tråd

rambo supreme
Forfatter: 
Dato:  29-01-2014 17:55

Jeg havde helt samme problem med min gamle hest, jeg købte en brugt rambo supreme som også var varmt 420 g. det har nu holdt i 4 år:) Erfaringen er at et tykt dækken holder bedre end dou dækkenerne:)

0
0
Svar på denne tråd

Mine erfaringer...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2014 19:38

er ikke så store endnu.

Jeg købte Optimo, da Original med tyk liner sled pelsen på skulderen. Der er rigtig god plads ved skulderen, og det sidder lige så godt som de øvrige Rambo. De er dog meget lange i siderne, og kan nå sammen under maven. De er selvfølgelig meget godt, men min vallak tisser på stropperne. Måske er de endnu større i størrelserne end Rambo er normalt, eller de er "fejlnummerede" i str. angivelsen. Det er den tilhørende hals i hvertfald.

Jeg har hørt en anden hesteejer havde store problemer med at de ikke var vandtætte, men det har slet ikke været et problem.

Bonusinfo: Pt. går han med Rambo Wug heavy (370 gr) med alm. Rambo liner 100 gr. under. Lineren sidder bare fast bag, men det virker rigtig fint.

Sort havre - valset byg - småballer, vårbyghalm

SÆLGES i 4470 Svebølle

0
0
Svar på denne tråd

4horses
Forfatter: 
Dato:  30-01-2014 09:05

4horses rocky var da en fantastisk idé!

Faktisk så god, at jeg har skyndt mig at bestille nu det er på tilbud i hestens størrelse

Kan se der ikke er skulderslids i linerne, men nu prøver jeg, og hvis ikke det går, må jeg se om ikke optimos linere med slids kan bruges til dette!!

Nina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-01-2014 10:56

Hehe fedt, så må du lige melde tilbage når du har afprøvet det, om det virker efter hensigten, jeg er ihvertfald meget glad for mit! Han har også et Rambo Original, som holder ligeså fint, men prismæssigt er 4horses bare mere appetitligt

1
0
Svar på denne tråd

Vil I ikke melde tilbage..
Forfatter: 
Dato:  30-01-2014 15:41

om 4horses Rocky. Der er flere tråde, hvor man kan læse, at de er små i str og spænder og stropper går meget hurtigt...

Sort havre - valset byg - småballer, vårbyghalm

SÆLGES i 4470 Svebølle

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-01-2014 16:38

Altså nu har jeg haft mit i et stykke tid, ingen spænder eller lign er gået i stykker, kun syning på velcro foran, men det fungerer stadig... Det er normalt i str vil jeg sige :)

1
0
Svar på denne tråd

weatherbeeta
Forfatter: 
Dato:  30-01-2014 18:56

Det viser sig desværre at rocky dækkenet i hestens størrelse er udsolgt.

Heldigvis yder tika jo altid en super service, så de ringede og tilbød et weatherbeeta dækken i meget stærkt yderstof, med skulderslids og med underdyne til samme pris

Så det glæder jeg mig til at modtage om en uges tid

Nina

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-01-2014 20:34

Fedt Nina, super service fra Tika... Meld lige tilbage hvordan det ligger og fungerer ik' :)

Har overvejet WB selv, men hører fra mange, at de passer bedst til de ret brede heste og det er min trods alt ikke (endnu)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider