Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Passier optimum anlægsflade?
Forfatter: 
Dato:  29-01-2014 12:02

Hej :)

Jeg har en passier grand gilbert i 17" som sadelmageren siger er for lang til hesten..

I stedet overvejer jeg om jeg skal prøve kræfter med en optimum i 16,5", da den tilmed skulle være bredere i kammeret. Men er der nogen der kan fortælle mig, hvad anlægsfladen er på sådan en fætter? :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fulgte sadelmagerens
Forfatter: 
Dato:  29-01-2014 19:44

anbefaling og skiftede min Optimum ud med en Albion.

Min hest har en kort, lige ryg. Optimumen gled desuden frem, bl.a. pga gjordingen ligger længere tilbage end Albion.

Ikke helt du spurgte om, men jeg fik en helt anden hest da han fik Albion på ryggen. Kammerbredden var desuden også for smal, men den kan vist ændres på Optimum.

Sort havre - valset byg - småballer, vårbyghalm

SÆLGES i 4470 Svebølle

1
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  30-01-2014 08:27

Optimum kan stort set bygges til hesten. Min hest har også en kort ryg, og har fået en som er "kort" ned mod hesten men 17" i sæddet til rytter. Bommen kan laves i den bredde hesten har behov for, og kan ændres. Jeg ved ikke, hvad du mener med anlægsflade, så det kan jeg ikke svare på.

Jeg ville få en saddelmager ud og vurdere, hvad der er bedst for hesten.

Lisbet

1
0
Svar på denne tråd

TOPTOP
Forfatter: 
Dato:  30-01-2014 14:31

Jeg har en optimum 16 tommer dressur der er gjort bredere i kammeret og ekstra knæstøtte og den er helt vildt fin til min lille DV på 157 med MEGET kort ryg..

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider