|
Halsskæring på Premier Equine dæknerne |
|
Min hoppe har, indtil nu, gået med et rambo duo dækken, men det ligger af lige foran lansemærket og laver mærke. Hun virker dog ikke øm, men det ser bestemt ikke behageligt ud. mit spørgsmål er nu, hvordan er halsskæringe på PE dæknerne, altså Buster trio modellen, på alle billederne på PE's hjemmeside er der påmonteret hals, så man ikke rigtigt kan se hvor langt de går op på halsen. Der står det er fleeceforet i mankestykket, men hvor tykt et lag fleece. Nogen med erfaring der kan gøre mig klogere. Meget gerne med billede uden hals monteret.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Overskrift |
|
Kan du ikke sende dit mobil nummer i en besked, så kan jeg tage et billede af min hest med sit PE dækken imorgen, han hader at have hals på, så han går uden - det er et fantastisk dækken, mit er som syet til ham, Mit Rambo ligger dårligt på ham
Hilsen Louise Luna og Snippe <3
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
billede |
|
Hej Har givet min sit nye PE dækken på i går, uden hals. Har lidt billeder af dyret liggende på mobilen, kan ikke finde ud af at lægge dem ind her, men send evt dit nr i en pb, så sender jeg dig lidt billeder. Jeg synes det ligger rigtig fint på min, mit størreste problem er dog manglende plads ved skulderen, og det problem har jeg ikke med PE dækkerne. Hilsen Maria
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
samme problem... |
|
Jeg har samme problem som Karina - altså at Duo'en ind i mellem laver mærke foran lansemærket... Har tidligere prøvet med halv hals, men så bliver det nederste af manken slidt helt af, det virker jo slet ikke.... Maria 27: Du har skrevet i den anden tråd om PE-dækner, om din hest, som ellers bruger str. 140 i Rambo/Amigo (det gør min også !!), men at du kun i PE-dækner skulle have str. 130 ?? Det virker for mig helt forkert - på min ville der mindst mangle 10 cm på numsen, i en 130, og hals/skuldre ville slet ikke kunne være der så.... ?? Du må meget gerne også sende mig et billede - mobil 40 82 48 11. På forhånd TAK !! Hilsen Tina
Ejer af Cisco Joy og Sofus !! En verden uden heste - føj for et mareridt !!
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
dækken |
|
Hej Jeg havde Merete fra nethesten ude og prøve dækkener på min hyp, efter at have bestilt mit første PE i 145, min lille hyp druknede i det. Hun havde ikke PE dækkener hjemme men prøvede amigo og rambo på ham og her blev de lige små nok i str 130, så hun mente det skulle være 140 i de mærker. Jeg havde fået et rigtig godt tilbud fra PE så ville gernebestille hos dem, så målte ham efter deres vejledning og var selv i tvivl men må konstatere at 130 ligger perfekt. Min er også meget kort men meget bred, det er vores udfodring, at få noget som er bredt nok uden det bliver for langt. Men du kan bruge det skema de har på hjemesiden, hvis du er i tvivl. Sender billeder omlidt, de er ikke den bedste kvalitet, taget i mørk stald med mobilen:))
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Str på PE |
|
Ang. str. Tina. Jeg har købt er PE dækken med halv hals i str 140 (6,3) til min hoppe, hun bruger str 145 i rambo duo. Købte det lidt mindre da jeg også havde hørt at de var store i str. men det er faktisk lige de 5 cm for kort til hende, jeg køber mit næste PE dækken i str 145 (6,6) så tror jeg det ligger perfekt, og min anden hoppe der svømmer lidt i sin duo str 145 for PE dækkenet i 140. Så hvis du er vandt til Rambo str. tror jeg bare du skal vælge den samme str i PE og alt er godt :0) tak for svar til jer andre, håber der er flere der har erfaring de vil dele med PE halsskæring
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
PE dækner |
|
Hej Karina. Tak for info mht. størrelser !! Tror også jeg bare skal holde mig til 140 størrelsen Hvor er det så med halsen på PE ?? Laver den også "samme mærke" over lansemærket på din ?? Eller sidder det bedre der ?? Jeg overvejer stadig frem og tilbage - fik nogle fine billeder fra Maria 27 ( TAK !!!), og det ser ud til at gå en smule højere op en almindelig halsudskæring på Rambo..... Hilsen Tina
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Bestilt PE idag |
|
Det PE dækken jeg har er med halv høj hals, så det siger ikke meget. Har set billeder og umiddelbart ser det ud til det ligger lidt højere end Duoen. Har idag bestilt et Buster trio, så skriver lige evt ligger billed op af halsskæringen når jeg modtager det, håber virkelig det er bedre end duo til hende.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
fordelen..... |
|
vi stod igår i stalden og konstateredrede inu en suuuuper ting ved PE dækkenet og det er at det ikke ødelægger deres man, og det er fordi at lineren som har et tykt (uægte) lammefoering øverst som tager trykket.....men også at selve yderdækkenet ikke lander samme sted.....virkelig genialt så ingen trykninger på deres manke stykke, mit dækken sidder løst og jeg mærker slet ingen tryk på hans manke.....det må være pasformen samt at de to altså liner og dækken ikke ligger samme sted. liner ligger tilbage og selve dækkenet ca 10 cm længere fremme, hvilket også er det som gør at halsenåbningen ikke er vid og at der ikke kommer vand ind.....herudover hvis man bruger hals så overdækker selve halsen dækkenet så heller ingen vand kommer ind her. Kan kun sige prøv det, er du i tvivl så bestil nethesten til prøvning og ellers så tag chancen og bestil direkte via PE, du kan helt sikkert sælge igen til den pris hvis du forstryder. Ddet er så buster trio jeg har, men bestiler også et regndækken nu(der kan lineren også bruges)..... PS har iøvrigt et helt nyt rambo duo tilsalg hvis nogle skulle sværge til dem
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
spørgsmål ... |
|
Karina: Du må meget gerne ligge billede af det nye dækken ind hvis muligt - jeg er stadig meget interesseret !!! Lene: Tak for info - jeg tror snart jeg er overbevist, men ville gerne lige se et par billeder mere fra Karina, inden jeg bestiller !!! Mht. linere, er de så også store i størrelsen ?? Jeg skal nemlig ikke bruge hals til min, og ville så bare bestille det dækken, som kommer med en liner, og så 1-2 ekstra linere, så der var noget og skifte med.... Hilsen Tina
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
|
Skal nok .... |
|
Jeg sætter billeder ind, tænker jeg må modtage mine ting fra PE imorgen.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
tina... |
|
til mit var der yderdækken i balistisk nylon, 2 halse, og 3 linere med i et sæt til 2237 kr
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
buster trio |
|
Lene: Jeg kan forstå, at det er det som hedder buster trio du har ?? Jeg har set på det samme, bare kun med yderdækken og 350 gram liner og uden hals, til 1600 kr ca. Jeg har ikke brug for halse, så derfor ville jeg købe det, og så bare købe 1-2 ekstra linere... Får aldrig brug for hals til min hest.... Karina: Glæder mig til og se dine billeder !!! Hilsen Tina
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
xxxxxxxxxxx |
|
Min bruger også normalt 145 - han har et PE i 6,3, der ligger perfekt Har også hals til, som er super i disse dage! ?
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Tak ... |
|
IdaS: Tak for billederne !! Kan se på det nederste billede, at dæknet slutter godt til halsen !! Men vurdering af, om det sidder lidt højre oppe end Rambo Duo, er svær på et billede, men jeg tror det sidder en anelse højre oppe !! Har du problemer med at det "skarver" i manen eller laver "trykmærker" foran lansemærket ?? Hilsen Tina
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
bla bla |
|
Det er nok heller ikke de bedste billeder til at vise det, men det var lige, hvad jeg havde Jeg synes også, det sidder forholdsvis højt på halsen - altså lidt længere oppe mod hovedet end mange andre dækner... Altså man kan godt se på manen, hvor dæknerne sidder i øjeblikket (dog ikke sådan som et slidmærke eller noget), men han har også noget andet indenunder. Da han kun gik med PE dæknet var der ingenting. Synes også det er godt til at 'blive fremme' - altså sidde løst og frit omkring skuldrene og ikke glide tilbage og stramme!
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Så kom dækkenet |
|
Som lovet kommer billederne her. Jeg er rigtigt godt tilfreds med pakken,(Buster trio) det ligger noget bedre i halsen, duoen gør, jeg har bestilt i 145/6,6. Sammen som hun bruger i rambo og det ligger perfekt. Et 140/6,3 er lidt for lille. lineren ligger noget højere på halsen end lineren fra duo, og er foret med tykt kunstskind over mankestykket Ydredækkenet, der hvor hovrenseren ligger slutter hendes mankeben og det var der duoen lå og trygheds ned Og tilsidst med hals monteret. Summasumarum, virkeligt lækkert dækken og god value for dine penge. Tror ikke der bliver problemer med det ligger og trykker hesten, både liner og dækken er foret i mankestykket og ligger noget højere på halsen. Håber billederne kan hjælpe
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
tusind tak, Karina ! |
|
Der er nogle super gode billeder du har fået taget, og det viser helt klart, at dæknet går højere op, også lineren!! Nu skal jeg ikke selv bruge hals, så det er for mig ligegyldigt... Har du bestilt fra PE i UK eller fra nethesten her i DK ?? Tror ikke der er tvivl mere, jeg må også have et PE-dækken !!! Tak igen, der var en stort hjælp ! Hilsen Tina
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Jeg har bestil |
|
Fra PE's hjemmeside og sparede 300 kr ifh. til nethesten, selvom nethesten havde det på tilbud. Der er fri fragt fra PE når man handler for over 100 £. Håber også du bliver glad for dit nye dækken. Min hoppe står og ser godt tilfreds ud ude i snestormen, gumlende på wrap ;0)
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Så lykkes det... |
|
Jeg har nu også bestilt mit PE dækken fra UK !! Har bestilt i str. 6,3 og glæder mig vildt til det kommer !!!! Tak for hjælpen til alle, som har været behjælpelige med billeder, beskrivelser osv. !! Mange hilsner fra Tina
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Så kom mit dækken |
|
En kæmpe kasse !!! Super hurtig levering fra UK !! Åh hvor jeg glæder mig til og prøve det på ham - og jeg skal nok skrive her igen når det er prøvet !!! Mange hilsner fra Tina
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
|
lineren |
|
jeg syntes også at linerne er i en noget bedre kvalitet end rambo..... har stadig et helt nyt duo tilsalg
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Så blev det prøvet ... |
|
Jeg købte jo PE-dæknet i UK i str. 140, 6,3", da min hest plejer og bruge den størrelse i Rambo/Amigodækner... Dog bruger jeg 145, 6,6" i tilfælde af tykke linere under, da jeg ellers ikke syntes der er plads nok... Nå, men altså dæknet er super lækkert, og det føles klart som kvalitet ! Jeg har prøvet yderdækken og den liner med bare 100 gram foer. Jeg syntes yderdæknet sidder rigtig fint i halsen, og går lidt længere op på halsen end Rambo. Længden er også superfin, med dejlig stor haleklap !! Dog syntes jeg det sidder lidt tæt om bringen, og selv om der er regulering med 2 muligheder, så er der jo velcro på indersiden, hvorfor reguleringsmulighed ikke er så stor, som jeg havde forventet.... Underdæknet sidder super i halsen, er med "lam", og sidder også højere oppe på halsen end Rambolineren.... og lækkert med 2 lukkere kontra 1 hos Rambo. ! Dog syntes jeg det er lidt kort over numsen ?? Faktisk 6-7 cm over halen ?? Sidder jeres underdækken sådan ?? Alt i alt sidder jeg tænker på, om min dækken måske er for lille til hesten ??? Her tænker jeg på bringestykket, og specielt hvis der skal en tyk liner under, så tror jeg skisme ikke det er behageligt ?? - og på lineren som ikke går ret langt tilbage ?? Jeg har taget et par billeder, som komme i næste indlæg - har lige fået Iphone, som jeg ikke kan få til og ligge både billeder og tekst ind.... Mange hilsner fra Tina
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Billede |
|
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Billede |
|
Beklager billederne kommer i flere omgange ...
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
desværre .... |
|
Fik jeg ikke taget billeder af underdæknet, for Cisco "gad" ikke stå pænt opstillet til billeder mere - det var jo sent, og der var mad i boksen.... Men prøver gerne igen, hvis nogen kan se om det måske skulle være et nummer større ??? Hilsen Tina
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Har kigget på måleskema.... |
|
Og i følge dette skema, så skulle mit dækken jo passe... Min hest er 159 cm høj, de andre mål er ikke taget, men det burde jo være det rigtige... (Er dog glad for, at jeg ikke valgte og købe str. 130, som skemaet ellers siger, for det havde da været ALT for lille !!!) Jeg tror bare det er mig, så ikke syntes der er plads nok - er jo ikke "vant" til de læg foran på skulderen/på siden af dæknet, og i og med det er helt nyt, så skal det måske lige "gåes" til .... Det håber jeg i hvert fald, for jeg er ikke meget for at skulle returnere det !!!! Der virker jo super lækkert... Hilsen Tina
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
skema....? |
|
Skemaet, som jeg troede jeg satte ind, kommer så ikke med ?? Men det var skemet fra PE's hjemmeside i UK, som egentlig siger at min hest i følje højden, kun skulle have str. 130 i dæknet!!! Hilsen Tina
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
skema.... |
|
min hest er kun 158 cm og han har str 155 cm i både PE, rambo, horse avalance, horsewere og weatea beata.....der havde nok været mere plads til bringen i et nr større, jeg har ingen problemer med bringe plads... når jeg hiver det frem kan jeg få en hel knytnæve mellem bringen og dækkenet og selvom det glider tilbage laver det ikke skrab mærker eller bliver stramt og min hest er giga bred både i bringe og hals så jeg tror at str hænger sammen med bringe plads køb et større hjem og prøv hvilke der passer bedst.....og sælg så det du ikke skal bruge, er ret sikker på at du kan sælge det hurtigt for det du selv gav
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
ikke stramt |
|
du skal tænke på at det ikke må sidde stramt fordi så laver det skrav og når hesten så ligger sig ned er der jo ikke noget frihed til skuldrerne når den skal op igen både på fold under rul og i box
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
PE-dækken |
|
Hej Lene. Tak for svar ! Hvor er det vildt, at din "lille" hest på 1.58 cm bruger str. 155 !!!! Det må da være voldsomt langt bagpå tænker jeg ?? Min hest er også ret så bred, men ville dog svømme i en 155 cm. Måske har du ret - og jeg ville gerne købe endnu et dækken hjem, bare for at prøve et nummer større, men det er dog alligevel mange penge jeg "skal have ude og hænge"..... Jeg er dog stadig i tvivl - for længden af yderdæknet passer perfekt !! Hmm, det ville være rart hvis der var nogen i nærheden af mig, som havde en 145 jeg kunne prøve..... Mange hilsner Tina
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Dækken størrelse |
|
Jeg bruger pt. PE dækkener til mine heste, og jeg er godt tilfreds. Ja, linerne er ikke helt så lange som yderdækkenerne, men jeg synes ikke at det gør noget, så længe "yderdækkener" dækker bagtil. Jeg har tre "små" heste på mellem 165 - 166 cm, som bruger 6,0" (svarende til 130 cm) og de ligger perfekt. Den sidste af mine heste som går med et PE dækken er også 165 cm, men mere muskuløs og fyldig, han bruger et 6,3" (140 cm). Jeg ser en tendens til at folk bruger alt for store dækkener til deres heste. Specielt i dag hvor de fleste dækkener er udstyret med store haleklapper, kan man tillade sig at bruge et nummer mindre. Jeg oplever at dækkenerne ligger bedre på mine heste efter jeg er begyndt at tjekke, hvor lille et dækken min hest har brug for, istedet for hvor stort. Den "mindste" af mine hopper på 165 cm, har jeg tidligere brugt 145 cm dækkener på, og de lavede skarve marker, rutchede rundt og gik i stykker, nu har jeg fundet ud af at 130 er den helt rigtige størrelse for hende, uanset om vi taler Bucas (135), Amigo (130) eller PE (130). Jeg blev dog en anelse chokeret da jeg fik mine dækkener hjem fra vask, de var helt trukket sammen i kantbåndene hele vejen rundt og generelt helt krøllede ved syninger osv., men efter de blev taget i brug har det udlignet sig igen.
Ridning/kommission samt opstaldning. Salg af dressur-føl/plage/ungheste/ avlshopper. Løsdrift til hingsteføl/plage årgang 2012 og 2013. Vi bor mellem Silkeborg og Viborg. www.lipas-horses.dk
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Tak, Mibsen... |
|
Tusind tak for dit indlæg !!! Det tror jeg faktisk har bekræftet mig i, at min hest ikke skal have noget større end det jeg har købt - og det plejer han jo heller ikke !!! Jeg syntes til gengæld, at alle hestebillederne, der reklamerer for PE-dækner, viser heste der er "puttet" i for store dækner!! De går megalangt ned bag på, og er - i mine øjne - alt for langt ned over benene, både for- og bagben.... Jeg tror nu, at jeg vil iklæde min hest i det nye dækken, og skulle det ende med skarvemærker, jamen så skal han bare tilbage til Rambo/Amigo igen, og så må jeg prøve dækner med halv hals i stedet for, så de ikke laver "trykmærker" foran lansemærket..... Det er egentlig det mit primære problem går på.... Mange hilsner Tina
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Billeder ... |
|
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Bumbum |
|
Det er meget lækkert ud. Og ligger kanon på hesten.
dont go faster than your angel can fly.
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
|
overskrift |
|
Jeg ville faktisk sige det er en my for langt til hesten Men det er nok også en smagssag, jeg vil helst have at dækkenet stopper lige ved haleroden næsten.... Som her på Big...
*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk* Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian "19/1: Holmer søger mødestabil rytter et par gange om ugen, send pb"
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
Det er fantastisk... |
|
Benzon og Lene 1: Det er simpelthen fantastisk !!! Efter at have haft dæknet på 1½ døgn !!! - er hans "trykmærke" foran lansemærket faktisk svundet mere end det halve her til morgen !!! Jeg er sgu imponeret !!!! Jeanette: Jeg har det som dig mht. længde, men et dækken i nummeret mindre vil hedde 130, og det bliver altså både for kort samt for smalt fortil.... Jeg syntes så ikke at det er lige så langt til ham, som på reklamerne af PE-dækner på f.eks. PE-hjemmesiden fra UK eller Netheste.... Der syntes jeg klart hestene er "puttet" i for store dækner... Min plejer og bruge 140 i Rambo/Amigo - og dette PE-dækken ovenfor er også 140, og jeg syntes det sidder fantastisk på ham !!! Så fra mig er det kun godt og sige og dæknet indtil videre !! Mange hilsner fra Tina
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
overskrift |
|
Fedt at høre, det er jo absolut også det vigtigeste, at det fungerer for hesten, så pyt med hvordan det "burde se ud" Overvejer selv PE næste gang til min
*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk* Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian "19/1: Holmer søger mødestabil rytter et par gange om ugen, send pb"
|
Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|