Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

albion eller lig. modeller
Forfatter: 
Dato:  07-01-2014 12:37

hjælp..

ja jeg har lige haft sadelmager ud og kigge på min skønne hest. og vi blev enig om ud fra min ryg og hesten at gå efter skulle jeg kigge efter en brugt albion.

men den størrelse og vide jeg skal bruge er stort set ikke til at finde, har fundet to.

så hvilke andre type sadler er stort set bygget op som en albion.

kom endelig med forslag.

jeg ringer selvfølgelig og tager en snak med sadlemageren i morgen.

håber virkelig i kan hjælpe.

0
0
Svar på denne tråd

sdfbgdfgh
Forfatter: 
Dato:  07-01-2014 15:14

Er det en spring eller dressur sadel, som du skal på jagt efter?

I det hele taget synes jeg, at Kentaurer sadlerne kan være et udemærket alternativ til Albion sadlerne - dog er læder kvaliteten ikke helt det samme, men det er absolut til at leve med og priserne er aldeles spiselige i forhold til Albions nypriser.

Jeg fik stjålet mine Albion sadler, og ja, de er stort set ikke til at opdrive - det er et sandt maredridt, at skulle erstatte dem

Hvis det er en spring sadel, er min erfaring, fra da min Min Legend springsadel blev stjålet, kunne den erstattes af en Kentauer Apollon.

Til mit held, fandt jeg ved i lykketræf en brugt, så det var en kortvarig erstatning Har du is i maven, kan man købe dem i England brugt, der er de meget mere almindelige end herhjemme.

Er det en dressur, synes jeg en Kentaur Athen erstattede min Albion K2 dressursadel - men de er nemmere at finde synes jeg. Der er ivhertfald fra tid til anden annoncer på dem herinde og på DBA :-)

Held og lykke med jagten

For at opdage nyt land, er man nødt til at miste kysten af syne et stykke tid

0
0
Svar på denne tråd

åh ja det tænkte
Forfatter: 
Dato:  07-01-2014 19:22

jeg jo ikke lige over, men det er en dressur sadel jeg skal have købt.

0
0
Svar på denne tråd

Og hvad str..
Forfatter: 
Dato:  07-01-2014 20:39

Og hvad str søger du? Sæde og bom?

0
0
Svar på denne tråd

Og......
Forfatter: 
Dato:  07-01-2014 20:46

Og jeg har hørt jeremy rudge skulle minde meget om albion i opbygningen. Og er en lækker sadel og side i. Men der er ikke mange til salg brugt. Og ny prisen er det samme som albion.

Ideal al sadlerne skulle vidst også minde om albion, men er igen heller ikke helt nemt at finde brugt. De er dog til at få ny fra 12.000 mener jeg.

Modsat at det andet indlæg vil jeg ikke mene kentaur er et godt alternativ til albion, jeg kender flere der ikke har kunne gå med kentaur men hvor albion ligger godt på :)

0
0
Svar på denne tråd

det skal være
Forfatter: 
Dato:  07-01-2014 21:32

det skal være en 17 tommer i wide. og helst i modellen sl.

kender godt til jeremy rudge sadler men de ligger i et alt for dyrt prisleje til mig.

kender ikke ideal sadler.

0
0
Svar på denne tråd

køb hjem fra england
Forfatter: 
Dato:  08-01-2014 12:35

køb dem hjem fra England. Det har jeg gjort med mine :)

Springsadlen købte jeg hjem som ny yil en særdelels spiselig pris og dressursadlen købte jeg brugt (privat faktisk) også til en helt anden pris end herhjemme.

Og vil du have et seriøst alternativ, så kunne du jo spørge sadelmageren ;)

Albion dressursadel købes
Sæde str. 17,5 eller 18
Wide eller X-wide bom

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor SL
Forfatter: 
Dato:  08-01-2014 13:03

Det er lidt med, hvorfor rådet er en SL. Er det at den er flad, at den er bred i sadelkammeret eller hvad?

Når du er blevet rådet til en SL - så kan det måske handle om at din hest har en lidt lige ryg? Den er i hvertfald den mest 'flade' af Albion modellerne.

Jeg rider selv i en SL MW - og det tog ikke så længe (3 uger) at finde frem til den i DK også selvom jeg havde brug for en med særlige sadelpuder.

Ellers er der en Engelsk hjemmeside der har rigtig mange brugte Albion - og de sender - dog uden returret. Prøv at google 'used albion'

www.pelham-saddlery.com/tack/ dressageused.html

Hvis det er det med at den skal passe til en lige ryg, har jeg også fået anbefalet Passier GG, da jeg skulle købe. Det var nærmest det eneste, sadeldamen syntes kunne bruges.

Der findes også KENT & MASTERS - som ikke er så dyre og også kommer i en lidt fladere model.

MH Nana

0
0
Svar på denne tråd

hun kan gå med flere
Forfatter: 
Dato:  08-01-2014 14:44

modeller men det er mig der skal tages hensyn til da jeg ikke skal have et alt for dybt sæde. derfor modellen sl.

men har nu snakket med sadelmageren og har nu fået amerigo, prestige eller andre modeller med bredt kammer som er god til en rund, lige og bred ryg.

så hvis jeg fandt noget spændende så skulle jeg bare ringe til hende og høre ad om det kunne fungere. sadelmageren kendte nemlig ikke til alle sadelmærker.

men kentaur, kiffer, henri de rivel, går jeg uden om, nogle af dem kan jeg ikke ride i og andre fordi de ikke kan ligge på hesten.

så nu må vi se hvad det bliver til.

har desuden kigget lidt på de engelske sider men ved ikke helt om jeg tør købe derfra.

0
0
Svar på denne tråd

en lille bem.
Forfatter: 
Dato:  08-01-2014 18:02

Det er alt andet lettere, når det 'kun' er dig, der skal tages hensyn til ;-)

Vil dog lige indskyde en bemærkning, som min sadelmager var meget fast omkring. Jeg havde nemlig også et varmt forhold til Amerigo eller Röösli, som også laver de der lidt fladere modeller - men nej, det var no-go til min hest som har en bred rygrad. Forklaringen jeg fik var, at selvom der er god plads mellem puderne, så betyder den smalle talje i sadlen, at stigeremslåsen vil være snæver og dermed alligevel kunne lægge tryk gennem puderne på rygradsmuskulaturen. Der er selvfølgelig meget religiøsitet dér også -men alligevel, det gav meget god mening, når hun fortalte og demonstrerede.

I sverige er de meget til prestige/amerigo og Jaguar - som alle ligner hinanden - måske der er noget at finde dér?

MH Nana

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider