Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Brændstoføkonomisk hestetrækker - muligt
Forfatter: 
Dato:  03-01-2014 18:57

Jeg søger simpelthen bilen der kan det hele...

Jeg kører dagligt 150km i forbindelse med transport til og fra jobbet, og i weekenderne vil jeg gerne landet rundt til diverse militarystævner med min brune ganger...

Se - dét er ikke lige til at finde bilen til det!

Langt, langt de fleste nyere biler i dag må max trække 1200-1400 kg, og det kan bare ikke gøre det, når en ordentlig trailer med sadelrum vejer min. 900kg, og gangeren omkring 600.

Vores nuværende bil - Audi A4 Avant S-Line må trække 1800kg, og det passer meget godt til vores behov. Men desværre skal den skiftes ud.

Nu har jeg i uger søgt og søgt, men selv den Audi A6 jeg har kigget på må kun trække 1600kg! AK!!!! Desuden er 250.000,- for en brugt bil, der har gået ligeså mange km. lige i overkanten af hvad jeg havde forventet at bruge.

Mine ønsker er muligvis urimelige!

Min. 16 km/l HELST omkring 18 km/l.

1800kg på krogen

Gerne automatgear og gerne i ordentlig stand.

St. car, så der er plads til barnevogn når jeg passer nevøer mv.

Helst under 150.000 på km-tælleren.

Jeg er villig til at hoste op med omkring 200.000,- for den rette øse, men så skal den også opfylde ønskerne.

Er det bare komplet urealistisk? Eller ejer nogen sådan en bil, og kan fortælle mig hvilken vej jeg skal kigge..?

Milla

0
0
Svar på denne tråd

Mondeo
Forfatter: 
Dato:  03-01-2014 20:55

Jeg ejer ikke længere en sådan bil, men jeg gjorde engang.

Min Ford Mondeo var en super trailertrækker og også flere gange kåret som bedste campingvognstrækker i UK.

Den nye model opfylder vist alle dine krav, men jeg vil tro, at du kan finde lignende egenskaber i en Passat, eller måske en Opel Insignia.

Festen slutter først, når du går hjem...

0
0
Svar på denne tråd

biler...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2014 21:11
Hvis du kan finde den til prisen opfylder en passat 2.0 dine krav. Kører godt og trækker nemt trailer

I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

Superlækker Passier young champ 15,5 sælges

0
0
Svar på denne tråd

Mazda?
Forfatter: 
Dato:  04-01-2014 17:40

Mazda har en 4-hjuls trækker CX-5, som kører op til 21,7 på literen. Den er desværre nok så ny, at den er svær at få brugt. Men den kan jo købes på gule plader. Og så kunne du jo bytte bil, når du passer nevøer og skal have flere med. Sådan gør vi i min familie.

Jeg selv har købt en Rav4 fra 2012, 2.2 diesel, trækker 2600 og som kører ca. 13 på L ved københavnerkørsel, pænt nok synes jeg.

Ellers er mondeo'en et godt bud

Held og lykke med det

MVH Mette

0
0
Svar på denne tråd

Mondeo
Forfatter: 
Dato:  04-01-2014 23:03

Vi har en Ford Mondeo TDCI 2,0.

Kører ca 16 km/l i praksis ved blandet kørsel uden trailer og ca 10 med.

Må trække 1800 kg og trækker vores trailer på 675 kg med to heste i uden tøven. Ligger godt på vejen med den.

0
0
Svar på denne tråd

Milla ...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2014 18:29

Jeg har faktisk været ved at kigge ligesom dig... på en god rummelig / økonomisk "familiebil", der skal kunne trække 2.000+

Den findes ... og den hedder Skoda Yeti Outdoor ..

Den er ikke ret køn .. men den lever op til alle kravene ..

Og Skoda plejer at være gode og robuste biler .. :)

Du kan se den på Skodas hjemmeside ellers har der lige været en større artikel om den i Skodas eget blad.

Mette Stelmach

med de skønne pletter
Sartors Simply the Best og Rughavens Shadow

*** RIP ***

Cappucino

01.06.03 - 17.06.10

RIP

Quinar's Lovespot
22.04.00 - 30.05.11

*** Mine Engle ***

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider