Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hvilken dressursadel?
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 10:58

Hej :-)

Hvilken dressursadel du er glad for at ride i?

Jeg står og skal købe en "ny" brugt dressursadel, men ved ikke hvilken jeg skal vælge. Vil gerne have en med ok dybt sæde og god knæstøtte. Har kigget lidt på Windsor Elite, Stübben Tristan DL og Kentaur Elektra. Hvad er jeres erfaringer?

Hilsen Marie :-)

Marie...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har den sadel...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 11:21

... der i følge en uddannet sadelmager passer hesten ;-)

Så prøv da, om du kan låne dig til sadlerne eller en sadelmager kan tage dem med og se, om nogen af de nævnte modeller overhovedet er en mulighed?

F.eks. så har de ældre Windsor sadler en let buet bom, så de passer ikke til heste med lige ryg.

Personligt synes jeg, at Stübben er frygteligt hårde i sædet :-P

Kentaur laver også fine sadler, men de kan jo være ligegyldigt, hvis modellen ikke passer hestens ryg.

Venlig hilsen Camilla

Herman Sprenger bid sælges

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

2
0
Svar på denne tråd

Uden tvivl.
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 11:59

Selvfølgelig skal den passe hesten, ingen tvivl om det.

Var mere råd ang. hvilke der er "rytter-gode" :-)

Marie...

0
0
Svar på denne tråd

Hehe...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 12:13

... det kommer vel an på rytterens form og præferencer :-)

Nogen kan korte ben, andre har lange ben, nogen har større popo og nogen kan ikke fordrage knæstøtte. En petit rytter i str. 34 synes sikkert om en anden sadel end en rytter på +180cm. og str. 42.

Så tag da ned i en rideudstyrforetning, hvor du kan prøve sadlerne på en buk og få en idé om, hvad du synes er rart at sidde i?

Jeg synes rigtig godt om Passiersadler og jeg have en tudsegammel Passier, som jeg knuselskede! Kunne ride i den i tiiimer! Men min part - der var stort set samme højde og drøjde som jeg - hun fik slidsår i måsen af selvsamme sadel :-P

Venlig hilsen Camilla

Herman Sprenger bid sælges

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

1
0
Svar på denne tråd

Tjaeee...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 21:19

Som Camilla skriver, det kommer da meget an på..... al muligt

Som eksempel har jeg en DV-vallak på 170 med kort lige ryg, og hertil passer en sadel med meget bredt kammer: Albion SLK , som jeg på 159 er super glad for at ride i. Ikke særlig meget støtte til mig, men den passer BÅDE hesten og jeg..

"Vores" eventuelle næste sadel bliver også en Albion.

Sort havre - valset byg - småballer, vårbyghalm

SÆLGES i 4470 Svebølle

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  05-01-2014 11:26
Har en virkelig skøn kentaur arthemis

Carina Overgaard... Militaryrytter

Change the voices, in your head
Make them like you, instead

www.bricksite.com/ fredericiahesteklip

0
0
Svar på denne tråd

Smag og behag
Forfatter: 
Dato:  05-01-2014 12:09

Det er 100 % et spørgsmål om smag og behag. Jeg har redet i så meget forskelligt, nye som gamle, Stübben, Passier, Kieffer, Anky, Wintec, Albion, og endte egentlig med at blive glad for en Windsor Elite, men hesten var ikke tilfreds, så jeg købte en Passier Grand Gilbert Extra, og jeg skal ALDRIG ride i andet. Kontakten med hesten er helt anderledes, jeg sidder til men er på ingen måde låst som jeg blev det i Windsor Eliten. Det kræver lidt tilvænning, for det føles ligesom at sidde på bar hesteryg i starten, og det skal man lige vænne sig til. Det har rigtig meget at sige hvor tykke og hvor lange ben man har, så du kan ikke få en opskrift på, hvad den bedste sadel til dig er. Jeg skal aldrig have andet, det er helt sikkert, men det er ikke det samme som, at det er det bedste for dig. Du må prøve dig frem, der er ikke andet for. En god ting er at pakke hesten i traileren og køre til f.eks. Lohmanns, så kan du prøve en masse forskelligt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider