Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Findes det virkelig ikke?
Forfatter: 
Dato:  13-12-2013 21:31

Kan det passe at det skal være SÅ svært, at finde et sted at står med sønnikes pony??!!

Vi bor i Slangerup,(nær Frederikssund) men syntes det er mere eller en UMULIG opgave at finde et sted, hvor vi ikke skal kompromis med et eller andet....

Jeg vil bare gerne finde et sted, hvor ponyen IKKE skal stå på mudderfold og er ude min. 5 timer dagligt i vinterhalvåret.

Hvor der er plads til børn, og andre ponyryttere gerne spring.

Der skal være ridehus på stedet...

Hvor ligger det sted, som jeg slet ikke kan finde??

Kom MEGET gerne med jeres imput og anbefalinger til steder.

Skovrødegård i Birkerød tager de ikke opstalder mere?

PFT ;-)

Den ultimtive ponymor :-)

0
0
Svar på denne tråd

jow da
Forfatter: 
Dato:  14-12-2013 05:22

selvfølgelig findes det og håber da bare at det er fordi du ikke har fundet stedet endnu.

Jeg må så indrømme at jeg også kan blive lidt chokeret over nogle af de ponyer jeg ser står på markerne rundt omkring når jeg køre forbi.

Det er min helt klare opfattelse at ponyer har lige så meget ret til gode forhold som store heste(hvilket vores ponyer vist også bære præg af)

mht. om der er plads til børn så synes jeg egentlig at det vigtigeste er at sikkerheden er så børn kan færdes nogenlunde sikkert og roligt så de kan håndtere deres egen pony uden at skulle løbe zigzak mellem stores hestes ben.

Når det er sagt så kan jeg måske godt forståe at det er svært at få ind over et alm. ridested hvis det ikke lige er der interessen ligger.

Her hos os har vi pony ride skole og så giver det jo helt sig selv at der er plads til børn, at jeg arbejde med terapi ridning gør jo nok at der er nogle lidt firkantede regler, som vores voksne ryttere smiler lidt af, men er søde til at respekterer.

Vores ponyer, vi har 7 selv går på en kæmpefold, selvfølgelig er der mudder ved led - det kan vi næsten ikke undgå i denne tid, men marken er med græs og bakker - de har skure og en løsdrift stald som vi bruger når det er rigtigt vinter, ellers går de ude og nyder det dejlige vejr som vi gudskelov stadig har - har de brug for at komme i boks kommer de det (det kan nemlig være rigigt hyggeligt)

så jow, det findes og håber bestemt du finder et sted i dit nærområde.

jette

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd

Lokelund
Forfatter: 
Dato:  14-12-2013 09:20

I græse opfylder dine krav.

Helle Nielsen

Carpe diem

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbumbum
Forfatter: 
Dato:  16-12-2013 10:58

Havde håbet på at jeg var blevet bombarderet med forslag til en masse gode steder......

Lokelund er et oplagt bud, men de har ikke pladser, og har mange på venteliste....

Kom så HN og hjlæpe mig lige her?! :-)

Den ultimtive ponymor :-)

0
0
Svar på denne tråd

det kommer jo også an på prisen
Forfatter: 
Dato:  16-12-2013 12:14

JEg tror du kan få det hele på det nye sted lars ringkjær er ved at starte op

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=24&i=1...sc&e=0

Men det er jo også i den dyrere ende.

Ellers tror jeg faktisk næsten at HIS opfylder alle krav. Det kommer vist nok an på hvilken stald man står i hvilke folde man hører til. Men de folde der vender ud mod motorvejen har kun mudder ved leddet og græs hele året. Ikke mega langt græs, men græs de kan pille i. Jeg mener der bliver lukket ud ca kl 8 og ind ca kl 14.

Der er flere undervisere at vælge imellem. Børn der rider alt fra klubstævner til internationale stævner. der er tre haller så der er altid en ledig.

hillerodsportsrideklub.dk/ opstaldning.html

0
0
Svar på denne tråd

stalde i Slangerup
Forfatter: 
Dato:  19-12-2013 12:01

Uha, kender det alt for godt - det er svært at finde det helt rigtie sted

Har måske et par input til dig

I Slangerup er der jo et væld at små stalde, som ligger klods op af SLR, hvor der er 2 ridehuse, udendørsbaner og undervisning i spring.

Et ekstra plus er, at du kan ride ned i skoven, hvis man er til det. Langt de fleste udlejere annoncerer ikke, derfor vil mit råd være, at starte bilen op, køre derud og så gå ind og bank på det sted, du synes ser godt ud.

Det eneste sted i nærheden af Slangerup Overdrev med eget ridehus, er Lindholmen, men der er ikke børn på stedet og derfor heller ej børnevenlig undervisning.

I Græse, kan du evt. kigge ind til Lykkegård, hun har et dejligt sted med ridehus osv. det ligger modsat Lokeslund, som den sidste vej ud af byen, når du kører mod Hørup. Ellers kan du kigge ind til "jordbærmanden" og høre om du kan stå der og så købe ridehuskort til Lokeslund?.

I selve Hørup ligger der en helt fantatisk hestepension, aldrig har jeg set så flotte, velpassede og store folde men de har så vidt jeg kan se, ikke ridehus, så det kræver, at du kan køre pony ned til ridehus.

I Ølstykke/sperrestrup ligger der også mange dejlige pensioner, der er bl.a. Birkedal, som har ridehus.

Held og lykke med jagten på det helt rigtige sted

For at opdage nyt land, er man nødt til at miste kysten af syne et stykke tid

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-12-2013 12:20

Nu synes jeg egentligt at der er et rimelig godt udvalg af opstaldningsteder i Slangerup og omegn, men hvis det skal være et børnevenligt sted så tror jeg ikke lige at jeg kan komme på nogen medmindre du vælger nogle af de store klubber. Langt de fleste af stederne ligger jo ikke særlig godt mht. offentlig transport så det er jo mest voksne pensionærer, og det er måske ikke så sjovt for et barn. Synes jeg ser rimelig mange ponyer på foldene ved Holmegården og Stuttsborg, men jeg tror ikke at de har de mest fantastiske folde.....

Mvh. Louise O.P.

Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance

0
0
Svar på denne tråd

3245367
Forfatter: 
Dato:  20-12-2013 19:28

det ser da lækkert ud ved ham Lars.. men fy for pokker at give 4.900 kr i mdr for opstalding... det er da godt nok en seriøs udskrivning hver mdr..

Tur ridning ved vesterhavet, på islandske heste.

Se mere på vores hjemmeside.

Søndervigheste.dk

1
1
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider