Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Smed der kører i 9460 Brovst???
Forfatter: 
Dato:  18-11-2013 21:46

Jeg står og skal flytte til Jylland, og søger i den forbindelse en smed.

Mine krav er at det er en dygtig og pålidelig smed.

Da min hest går med forsko pga. en skævhed i benet er det vigtigt at det er en smed der kan komme hvis der skulle ryge en sko.

Der udover er det vigtigt at det er en der har god ro, og tålmodighed, og er sød ved hesten, da det er en meget nervøs hest, så slag, store armbevægelser og generel voldsomme bevægelser er NO GO...

Pt. giver jeg 500 kr. for forsko inkl. beskæring må gerne være i samme prisklasse.

På forhånd tak

0
1
Svar på denne tråd

Nervøs??
Forfatter: 
Dato:  19-11-2013 10:45

Hvis at hesten er nervøs,bør ejeren lære hesten at der ikke er noget at frygte,det er ikke smedens opgave,han skal bare lave sit arbejde og ikke opdrage folks heste.

Der er alt for mange ejere der misforstår en hest som kan være lidt trodsig,og så kalder det for at den er nervøs.

HVIS at den virkelig er nervøs,og det KAN den være,men så er det helt op til ejeren at sørge for at den ikke er det når smeden eller dyrlægen er tilstede.

People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
1
Svar på denne tråd

Til ovenstående indlæg
Forfatter: 
Dato:  19-11-2013 11:44

Øhm. Tak for dit indlæg. (tror jeg nok). Der var dog intet svar til mit indlæg. ??

Nu er det sådan så min hest er blevet misrøgtet i en sådan grad at det har taget mig over et år at fede ham op, og lige så lang tid at få tilliden fra ham.

Han er ikke ondskabsfuld eller på den måde farlig at håndtere når han har smed. Han er bare nervøs anlagt. Kigger, lytter, snuser... Men hans baggrund taget i betragtning, er det vigtigt for mig at hans tillid bliver HER, og at der derfor ikke skal laves en masse hurlumhaj og gøjl når man står med ham. Jeg vil jo gerne have at han har en god oplevelse med at få nye sko på - HVER gang.

Jeg har desværre med egne øjne set smede der har slået heste, råbt højt og fægtet med armene i stor stil, og det kan min hest, på nuværende tidspunkt ikke holde til, da han så ville knække kæderne eller andet ubehageligt i panik...

Han er en skrøbelig skabning, med mange lig i lasten... Og jeg vil bare gerne gøre mit til at hans fremtid, med alt hvad det indebærer, bliver med masser gode oplevelser.

Så du behøver ikke fortælle mig om at det er mit arbejde at gøre ham "ikke nervøs", for det ved jeg godt. Og det er sådan set det jeg prøver på hver dag.

Han har aldrig fået bedøvelse eller andet beroligende ved smed, så det er ikke i den dur... Jeg skal bare bruge en sød og rar smed, der netop IKKE tror at han skal opdrage på min hest med slag, råb og store armbevægelser.

Håber det gav mening.

1
0
Svar på denne tråd

God forklaring
Forfatter: 
Dato:  19-11-2013 12:12

Jamen så er din hest en af dem som der er en årsag til at den skal tages på en rolig måde,(det skal alle heste forøvrigt.

Jeg skrev mit indlæg fordi jeg har set alt for mange hesteejere der ikke ved hvordan de skal opdrage en hest.

Du ser ud til at vide det,og da din hest ikke har haft en god start er den da heldig at den har en god og forstående ejer,det er noget du kan være stolt af.

Så jeg håber at du finder en smed som ved hvordan den skal tages.

PS jeg har haft kunder med heste som din,og jeg undlod gerne at binde dem,og hvis at det er nødvendigt så brug reb istedet for kæder,hvis at der skulle ske noget.

Vær kold og rolig inden I begynder,og lad være emd at starte med at pusse nusse,så lad den vide at det der skal ske der noget ganske naturligt og der er ingen der er onde imod den.

Det er måske lettere sagt end gjort,men med din tålmodighed er jeg sikker på at du vil få en rolig og tillidsfuld hest hen ad vejen.

Held og lykke med den.

People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
0
Svar på denne tråd

Går ud fra
Forfatter: 
Dato:  19-11-2013 14:07

at du nu efterhånden er der hvor du gerne vil have et svar på det du rent faktisk spurgte om

www.beslagsmed-casperjensen.dk/

Jeg kan se at han i hvert fald kører i dit område og eftersom der både er en svend og en lærling skulle der være chance for at de også tager nye kunder ind..

Hvordan de hver især er omkring hestene ved jeg ikke men ring da og få en snak og fortæl om hesten.. Det er min erfaring at langt de fleste smede er forstående hvis de har lidt baggrundsviden om hesten..

Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

0
1
Svar på denne tråd

Her.....
Forfatter: 
Dato:  19-11-2013 14:53

Jeg bruger Casper Jensen og er rigtig glad for ham og de andre ansatte!

Han kommer til aftalte tid, svare på SMS når man spørge om han kan komme d x/x osv. Han tager også selv hesten, selv om man ikke er der. Han er venlig og besvare gerne spørgsmål.

Mange i stalden bruger ham, og han kun set han behandle hestene pænt - min kan godt være en smule utålmodig ;)

Tror jeg giver 600 eller 650 for beskæring og forsko. Hans priser er ink kørsel.

KH Christina :)

Sygeplejestuderende, mor til Isabella, ryttermærkedommer og ejer af Adea

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-11-2013 12:20

Til den gamle smed:

Jeg bliver bare stødt når folk tror at de ved noget om lige præcis min hest, uden at kende den. Man skal ikke bare forud indtage noget... For ikke alt er sort og hvidt. Jeg har utallige gange fået stikkende bemærkninger fra andre hesteejere om hvorfor han var så tynd, og så så lodden ud - og at han da måtte have orm og alt mulig andet... De vidste bare ikke at han var købt 50 kg lettere end på det tidspunkt, og at jeg gjorde alt hvad der stod i min magt, med hjælp fra dyrlæger, fodereksperter mm. for at rette op på ham.

Så jeg bliver bare frustret og ked af det, når folk dømmer uden at kende historien... men med det sagt er jeg glad for dit seneste indlæg.

Jeg har stået med ham i træktorv de første 10 gange han havde smed. Så i en kæde, og med torv, og nu står han så i kæderne og får samtidig en "slik-sten" mens. Så det hele går som det skal, og han er super dygtig... Vil bare ikke risikere tilbagefald. Jeg hverkn pudser eller nusser eller ligende inden, han kommer ind, bliver striglet, står i sin boks og bliver trukket ud normalt når smeden kommer. Så heller intet overdrevet eller overbeskyttende der.

og TAK.

Til MaggieMay og Christina S:

Tak for jeres svar. Havde godt fundet Casper - faktisk som den eneste, men var ikke sikker på at han kørte helt derop. Jeg prøver at give ham et kald.

Vh. Nadia

1
0
Svar på denne tråd

vhjygujmhumjngtf
Forfatter: 
Dato:  20-11-2013 12:46

Nadia Har du ikke læst mit sidste indlæg,så hvorfor skrive det du gør nu???

Men noget kunne tyde på at jeg har ret,ud fra det sidste du skriver for den historie har jeg hørt 100 gange før,og at du sætter den i kæder viser at du gør noget meget forkert,for en hest af den slags må man aldrig sætte i kæder det er logik for bur....

Håber at din nye smed har et godt tag på din nervøse hest.

1
1
Svar på denne tråd

ADVARSEL - Jakob Grabow
Forfatter: 
Dato:  29-11-2013 13:12

Han kører muligvis ikke i dit område, men jeg vil dog alligevel benytte denne tråd til på det kraftigste at ADVARE mod at bruge beslagsmed Jakob Grabow!!! Han har fejlbeskåret min hest så voldsomt, at den nu, 5 måneder senere, er blevet aflivet - hesten var så skadet efter Jakob Grabows arbejde, at den aldrig ville blive ridehest igen!

I kan se billeder og læse lidt om sagens start her: www.heste-nettet.dk/forum/5/655257/ 655257/

Scroll ned - så kommer der billeder, der helt sikkert taler deres helt tydelige sprog. Min dyrlæge kalder beskæringen for "katastrofal"!

Jakob nægter at påtage sig noget ansvar, og sagen er nu på vej i ankenævnet. Jakob er bekendt med, at jeg har tænkt mig at advare om hans arbejde.

Skriv gerne privat for mere info!

Nu med den skønne dressurganger

* Dakar - Knudsgaard *

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider